Akar Lojistik Genel Müdürü Enver Deliktaş ile bir araya geldiğimiz yılın son sayısında Deliktaş, Rusya-Türkmenistan-Özbekistan hattında güçlü bir firma konumunda bulunan Akar Lojistik’in sektördeki konumunu, yurt içi ve yurt dışı taşımalarıyla birlikte 2023 yılında hayata geçirdiği çalışmaları ve önümüzdeki yıla ilişkin hedeflerini Hizmetix okurları için anlattı.
Akar Lojistik’in başlangıç kökeninin Asya ülkeleri olduğunu ifade eden Akar Lojistik Genel Müdürü Enver Deliktaş, Rusya, Türkmenistan ve Özbekistan hattında Akar Lojistik’in çok güçlü bir firma olduğunu vurguladı. Özbekistan, Türkmenistan ve Azerbaycan Bakü’de ofislerinin bulunduğunu aktaran Deliktaş, firmanın bir ayağının da Avrupa’da olduğunu belirterek Almanya Frankfurt’ta 5 bin m2’lik bir ihracat deposuyla buradaki çözüm ortağı oldukları müşterilerine hizmet verdiklerini açıkladı.
150’si Türk, 10’u Özbek ve 10’u da Azeri plaka olmak üzere 170 özmal araçla Azerbaycan-Türkiye, Özbekistan-Türkiye ve Türkiye-Özbekistan hattında ring taşımalar yaptıklarını belirten Deliktaş, kısa vadede bunların arasında Polonya plakalı araç eklemeyi de hedeflediklerini ifade etti.
2023 yılı başında şirket olarak potansiyellerini nereye harcamaları gerektiğini ölçme açısından hedef ülkeleri belirledikleri bir fizibilite raporu çıkardıklarını anlatan Deliktaş, lojistik sektöründe trendin artık 3. ülkelerden Asya ülkelerine taşımacılık üzerine geliştiğini söyledi. Rapor sonrasında Rusya ve Kazakistan’ı da hedef ülkeleri arasına eklediklerini belirten Deliktaş, “Birinci önceliğimiz kapasiteyi artırmaktı, ikinci önceliğimiz de biz bu taşımaları Avrupa’dan yapacağımız için bu hatta ne kadar araç yatırımı yapmamız gerektiğini öngörmekti. Potansiyele göre değişmekle beraber 25 ila 30 özmal aracımızı da sadece Avrupa için konumlandırdık.” açıklamasında bulundu.
Koordineli çalışmamız kesintisiz bir hizmet sunmamızı sağlıyor
Kullandıkları güzergahları garanti altına almak ve müşterilerine güvenilir bir hizmet verebilmek adına kendi ofisleri ve acentalarıyla koordineli bir şekilde çalıştıklarını ifade eden Deliktaş, “Nobel Global Lojistik isimli Erenköy Gümrük Müdürlüğü’ne bağlı ve kendi çalışanlarımızın bulunduğu gümrük ofisimiz var. Transit taşımalarımızla bu ofisi çok daha iyi bir noktaya taşıdık. Ofislerimiz ve acentalarımızla koordineli çalışmamız kesintisiz bir hizmet sunmamızı sağlıyor.” dedi.
Müşteri portföylerini geçtiğimiz yıl %80-90 oranında Türk müşterilerin oluşturduğunu ifade eden Deliktaş; 2023 yılında yurt dışı satış ve taşımalara ağırlık vererek yurt dışındaki acenta ağlarını genişletmelerinin bu durumu değiştirdiğini ve yaklaşık %80 oranında yurt dışından müşterilerin portföylerini oluşturduğunu ifade etti. 2023 yılının Akar Lojistik’in anlayışının değiştiği bir yıl olduğunu vurgulayan Deliktaş, yabancı müşteri oranını artırma nedenlerini şu sözlerle açıkladı: “Türkiye’de rekabetimiz artık azalıyor. Birçok firma işin içine girmeye başladıkça özellikle ihracat taşımalarında rakamları aşağı çekiyorlar. Biz bu rakamları nasıl koruyabiliriz diye düşündüğümüzde yurt dışı ile iletişimimizi artırarak yapabileceğimize kanaat getirdik ve çok güzel bir hacim yakaladık. Transit taşımalarda aktörlerin de artmaya başlamasıyla biz de bir hamle yapıp intermodal taşımalarımızı başlattık. Intermodal taşımaları başlattıktan sonra navlun rakamlarını düşürdük. Çünkü bizim dorselerimiz Haydarpaşa ve Karasu limanlarından çıkıyor, karşı taraftan Rus çekicilerimiz alıyor ve teslimatını yapıyor. Bu bizim maliyetimizi düşürdü. Biz buna başladığımızda transit taşımalarımız da artmaya başladı.”
Turquality belgesi için çalışmalarımız sürüyor
Akar Lojistik’in önümüzdeki yıla ilişkin hedeflerinden de bahseden Deliktaş, “2024’ün başlangıcıyla beraber müşterilerimizin talepleri ve tavsiyeleri doğrultusunda Moskova’da bir ofis açmayı planlıyoruz. En önemli bir diğer hedefimiz de Turquality. Buna çok önem gösteriyoruz. Turquality’ye sahip olmamız bizi diğer firmalardan ayıran önemli bir nokta olacak.” dedi.
Rusya ve Kazakistan’daki hacimlerini artırmak adına 2024 yılında da bu hattaki çalışmaları sürdüreceklerini belirten Deliktaş, İtalya ve İspanya başta olmak üzere Avrupa’da intermodal taşımalara başlama hedeflerinin olduğunu da sözlerine ekledi.