26 Şubat 2024
Beşyol Mahallesi 1.İnönü Caddesi 18/8 Küçükçekmece İstanbul
Ekonomi

AÇIK BANKACILIK İLE MÜŞTERİLERE TÜM HESAPLARA ERİŞİM İMKANI

Üçüncü hizmet sağlayıcılara, kullanıcıların izinleri dahilinde finansal bilgilerine erişim imkanı sunan ve her türlü işlemi gerçekleştirebilmelerine olanak sağlayan bir yöntem olan Açık Bankacılık (open banking), daha iyi bankacılık ve finans olanakları sunulması adına son dönemde bankaların müşterilerine sundukları bir hizmet olarak karşımıza çıkıyor.

Dijital dönüşüm sürecinin etkisiyle çok önemli bir konuma gelen Açık Bankacılık hizmeti, daha modern bir bankacılık hizmeti ve gelişmiş finansal imkanları da beraberinde getiriyor. Finansal hareketlilik durumunu kolaylaştıran ve zamandan tasarruf sağlayan bir hizmet olarak sunulan bu hizmet, müşterilerin tek bir uygulama ile tüm finans kaynaklarını rahatça yönetebilmesini sağlarken, borç almak ve ödeme yapmak gibi durumlarda da daha fazla opsiyon sunuyor.

SADE ARA YÜZÜYLE TEK UYGULAMADA KULLANIM KOLAYLIĞI

Açık Bankacılığın, müşterilerin hesaplarını tek bir uygulama üzerinden en etkin ve zahmetsiz şekilde yönetebilmesine olanak sağladığını ve Akbank Mobil’in kullanıcı dostu ara yüzü ile müşterilerine zaman tasarrufu sağlayacağını belirten Akbank Bireysel Bankacılık ve Dijital Çözümler Genel Müdür Yardımcısı Burcu Civelek Yüce, “Akbank Mobil’de müşterilerimize sunduğumuz bu yenilik ile müşterilerimizin Akbank Mobil’e farklı bankalarda bulunan hesaplarını ekleyip hesap bakiye ve detaylarını görüntüleyebilmelerini ve para transferi işlemlerini yapabilmelerini sağlıyoruz. Böylelikle müşterilerimiz tüm vadesiz hesaplarını Akbank Mobil’in sade ara yüzüyle tek uygulamada kolayca yönetebilecekler. Müşterilerimiz farklı banka uygulamalarında vakit kaybetmeden, alışkın olduğu ve kolaylıkla kullandıkları Akbank Mobil’de daha etkin bir hesap yönetimi yaparak zaman tasarrufu elde edecekler ve varlıklarını bütüncül olarak izleyebilecekler.” dedi.

HEM TİCARİ HEM BİREYSEL MÜŞTERİLERİ KAPSIYOR

Açık Bankacılık uygulamaları sayesinde finans sektörünün daha rekabetçi ve yenilikçi hale geldiğini, tüketicilerin finansal hizmetlere daha iyi ve kişiselleştirilmiş deneyimle ulaşabildiğini vurgulayan İş Bankası Genel Müdür Yardımcısı Sezgin Lüle, şöyle konuştu: “Müşteri ihtiyaçlarını öngörerek en yeni ve ilk olanı sunma vizyonumuz kapsamında, 2019 yılında Türkiye’de bankacılık sektöründe ilk Açık Bankacılık hizmetini başlattık. TekCep ile ticari müşterilerimizin banka hesaplarını takip etmek için farklı platformları kullanma zorunluluğunu ortadan kaldırırken, hesapların tek uygulamadan kontrol edilmesini sağladık. TCMB’nin Açık Bankacılık düzenlemesi sayesinde bireysel müşterilerimize de bu hizmeti sunma olanağını elde ettik. Artık hem ticari hem bireysel müşterilerimiz farklı bankalardaki hesaplarını İşCep’ten ve İnternet Şubesi’nden takip edebilecek ve para transferi yapma imkânına sahip olacak.”

HIZLI VE GÜVENLİ ÇÖZÜM

QNB Mobil’in Açık Bankacılık teknolojisi ile kullanıcılar bankacılık işlemlerini farklı banka uygulamaları kullanmaya gerek olmadan QNB Mobil’den görüntüleyebilecek. Bu sayede kullanıcılar, tüm vadesiz bankacılık işlemlerine QNB Mobil’i kullanarak tek bir uygulama üzerinden hızlı ve kolay bir şekilde ulaşabilecekler. Açık bankacılık teknolojisi ile kullanıcılar; diğer bankalardaki vadesiz TL ve döviz hesaplarını, hesap adet sınırı olmadan, QNB Mobil’de tek bir ekrandan görüntüleyip hesap hareketlerini takip ederken, diğer banka vadesiz hesaplarındaki para transferlerini yine QNB Mobil üzerinden gerçekleştirebiliyor. Açık bankacılık teknolojisi hakkında konuşan QNB Finansbank Bireysel Bankacılık ve İşletme Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Enis Kurtoğlu, “Açık bankacılığın devreye girmesiyle finans sektörümüz için yepyeni bir dönem başladı. Biz de QNB Finansbank olarak, bireysel ve kurumsal müşterilerimize açık bankacılık teknolojisini kullanarak hızlı ve güvenli çözümler sunmayı hedefliyoruz. Açık bankacılık teknolojisi, müşteri deneyiminin ön plana çıkmasına, bankacılık ve finans sektöründeki rekabetin güçlenmesine, şeffaflığa ve sunulan ürün ve hizmetlerin derinleştirilmesine de olanak sağlayacak. Müşterilerimize kendilerinin merkezinde olduğu kesintisiz dijital bir deneyim sunmak birincil hedeflerimizden biri. Bankacılık sektörü ciddi bir dönüşüm içerisinde ve biz de sürdürülebilir yeni yatırımlarla QNB Finansbank’ı bu yeniliklerin merkezinde tutmayı amaçlıyoruz.” dedi.

ZAMANDAN TASARRUF SAĞLIYOR

Farklı bankalarda hesapları olan ve birden fazla hesabı yönetmek zorunda kalan Garanti BBVA müşterileri Açık Bankacılık hizmeti sayesinde hesap bakiyelerini ve hesap hareketlerini ayrı ayrı kullanıcı bilgisi ve parola girmeye gerek kalmadan kontrol edebilecek. Garanti BBVA aynı zamanda, müşterilerine diğer banka hesapları üzerinden para transferi gerçekleştirebilme imkânı sunuyor. Konuyla ilgili bilgi veren Garanti BBVA Genel Müdür Yardımcısı Işıl Akdemir Evlioğlu, “Finansal verilerini tek çatı altında toplamak isteyen müşteriler farklı kurumlardaki hesaplarını görüntüleme ve yönetme kolaylığına sahip olacak. Eski dünyamızda hesap hareketlerimize, bakiyemize bakmak ve para transferi yapmak için her bir bankanın kendi uygulamasına giriş yapmamız gerekiyordu. Ancak yeni dünyada, artık tek bir uygulama üzerinden tüm hesap detaylarına ulaşma fırsatına sahibiz. Bu gelişme hem bireysel hem tüzel müşterilerimize daha iyi bir deneyim, zamandan tasarruf ve mali durumlarını daha kolay takip edebilme fırsatı sağlıyor. Ayrıca firmalar farklı bankalara ait POS hareketlerini bir arada görme imkânını elde ediyor. Garanti BBVA olarak, hem kurumsal hem de bireysel müşterilerimize kanal, zaman ve mekân bağımsız şekilde hareket edebilecekleri, geniş bir hizmet setini içerecek açık bankacılık servisleri sunmak için çalışmalarımıza devam ediyoruz.” dedi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir