Ana içeriğe atla

arf

İFTARI OYUN BAŞINDA BEKLİYORUZ

22.05.2018 - 14:36

Ramazan ayı, oyun platformlarına da hareket getirdi. Türkiye'nin en popüler servislerinden Mynet Oyun, ramazanla birlikte değişen oyuncu alışkanlıklarını gün yüzüne çıkardı.

Mübarek ramazan ayının yaz mevsimine denk gelmesi, iftar vaktinin de geç saatleri bulmasına neden oluyor. Dijital oyunlar, uzayan oruç sürelerinde vakit geçirmek isteyen internet kullanıcılarının başvurduğu yöntemler arasında ilk sırada geliyor. Türkiye'nin en büyük oyun platformlarından Mynet Oyun, ramazan ayı içinde değişen oyuncu alışkanlıklarına ışık tuttu.

 

RAMAZANDA DAHA FAZLA KİŞİ OYUNA YÖNELİYOR

Ramazan ayının okulların tatil olduğu döneme denk gelmesi, gün içinde Mynet Oyun platformuna giriş yapan kullanıcıların da kayda değer oranda artmasını sağladı. Geçtiğimiz yıl Ramazan ayı içindeki oyuncu sayısı, takip eden aylara kıyasla ortalama yüzde 18-22 arası artış gösterdi.

 

GÜN İÇİNDE OYUNA GİREN, ÇIKMAK İSTEMİYOR

Kullanıcıların oyuna giriş sıklığı yüzde 10 azalsa bile, bir kere oyun başına geçtiklerinde kolay kolay bırakmak istemiyorlar. Araştırma verilerine göre Ramazan ayı içinde ortalama oyunda kalma süreleri diğer ayların üç katına ulaşıyor. Diğer bir deyişle, dijital oyuncular gün boyu düşen enerjilerini oyunla telafi etmek istiyor.

 

İFTAR ÖNCESİ VE SONRASI OYUN ZAMANI

Farklı platformlarda yaklaşık 10 milyon oyuncuya erişen Mynet Oyun platformunda yıl boyu en aktif saatler 20:00 ile 23:00 arası iken, bu yoğunluk Ramazan ayında kayda değer biçimde değişiyor. Oyuncular Ramazan ayında iftar öncesi dönem olan 16:00 ile 19:30 arası kendini oyuna verirken, 22:00 ile 01:00 saatleri arasında da yoğunluk gözleniyor.

 

RAMAZANDA KESENİN AĞZI AÇILIYOR

Oyuncuların dijital oyunlara yaptıkları harcamalar da ramazanla birlikte artışa geçiyor. Bireysel olarak yapılan oyun içi ortalama harcamalar yüzde 21 artarken, bu harcamaları yapan kullanıcı sayısında da aynı oranda artış gözleniyor. Oyuncular, Mynet Oyun servisinde bulunan çok kişilik ya da tek kişilik oyunların yanı sıra, MMOG ve indirilebilir oyunlara da daha aktif katılım gösteriyor.

yyy

Yukarı