Hizmetix Ocak sayımızda kapak konuğumuz olarak ağırladığımız ALLTRANS Genel Müdürü Ali Cinkara ve OTS Genel Müdürü Ümit Ergin ile geçtiğimiz yıl içerisinde iki firmanın iş birliği ile sektörde yarattıkları güçlü sinerji başta olmak üzere, hizmet çerçevelerinde nelerin değiştiğini ve çözüm ortaklarına sundukları hizmetlerle sektörde kendilerini farklılaştıran noktaları konuştuk.
ALLTRANS Lojistik ve OTS (Optimum Transport Solutions) olarak kuruluş hikayenizden bahseder misiniz, sektöre giriş serüveniniz nasıl başladı, iki firmanın iş birliğine nasıl karar verdiniz?
Ümit Ergin: 25 senedir sektördeyim. Uzun yıllar farklı departmanları ve şirketleri yönetip 5 sene evvel de OTS’yi kurdum. Freight forwarder olarak hizmet veriyoruz. Firmaların ihtiyaçlarına göre karayolu, havayolu, denizyolu, demiryolu ya da yurt içi ayırt etmeksizin, ithalat veya ihracat her müşteri grubuna da aralıksız hizmet vererek organizasyonlarımızı yürütüyoruz. Ağırlıklı İskandinav, Doğu Bloğu Ülkeleri ve Akdeniz Bölgesi karayolu operasyonları ile dünya genelindeki acente ağı ile denizyolu ve havayolu hizmetlerimiz aralıksız devam ediyor. İki firmanın kendi bünyesinde sağladığı hizmetler göz önüne alındığında birlikten doğacak güç ile beraber pazara daha geniş ürün yelpazesi sunabileceğimiz bir yapı ortaya çıktı. Hem ALLTRANS’ın hem de OTS’nin bilgi birikiminde yer alan konular, iki firmanın birlikteliği ile daha da derinlik kazanacak. Bu sayede de müşterilerimizin mevcut ve ilave hizmetlerden memnuniyetinin artışını garanti edeceğimizi biliyoruz. Bu birleşme dolayısı ile bizlere ve pazara fırsat tanıdı. ALLTRANS ile OTS’nin yolları kesişince rotamızı kısmi olarak değiştirmeye başladık. Artık hem freight forwarding hizmetlerine devam ederek hem de daha fazla ülkeye sabit alt tedarikçilerimizle direkt hizmet verir hale geldik. Geçmişte var olan başta Avrupa olmak üzere her ülkedeki acentelerimizi şimdi daha yoğun kullanıyoruz. Bu acentelerimiz hem ürünü geliştirmek hem de satış faaliyetleri için devredeler, araçların elleçlemelerini, malzemelerin gümrüklemelerini ve müşterilere teslimlerini organize ediyorlar. Ali Cinkara: ALLTRANS benim geçmişte yaptığım birçok çalışmanın sonucunda doğdu. Sektörün en ince ayrıntılarını öğrenebileceğim bölümlerinde iş hayatıma başlayıp sonrasında büyük lojistik ve üretim firmalarının dış ticaret bölümlerinde görev aldım. 5 sene önce de ALLTRANS markasını kurdum. ALLTRANS aslında bütün eğitim ve iş hayatımdaki süreçlerin birleşiminin bir sonucu. Bu yola çıkarken en çok inandığım şey, müşterilerin ne istediğini anlamak ve onlara kendilerinin ihtiyaç duyduğu çözümleri sunabilecek durumda olmaktı. Bir seneden beri OTS ile olan birlikteliğimizde; çok daha geniş bir yelpaze ile farklı ülke operasyonlarını hizmet kalitesini en üst düzeyde tutarak vermeye başladık. Firmalarımızın birlikteliği anlık olarak alınmış bir karar sonucu ortaya çıkmadı elbette. Oturmuş iki yapının bir araya gelmesi belirli süreçler gerektiriyor. Biz de bu iş birliğini hayata geçirirken gerçekten sürdürülebilir bir yapıda olması için çok detaylı çalışmalar ve gözlemler yaptık. Tüm bu çalışmaların sonunda 2022 başı itibarı ile iş birliğimiz ortaklık seviyesine taşındı ve geldiğimiz noktada tüm süreçler planlandığı şekilde devam ediyor. Ayrıca iş ortaklarımızdan aldığımız olumlu dönüşler de bizi çok daha fazla motive ediyor.
ALLTRANS-OTS birleşiminin ardından neler değişti?
Ümit Ergin: İki taraf artık mevcut müşterilerinin her lojistik ihtiyacına daha rahat yanıt verebilir hale geldi. Mevcut portföylerimizde müşteri sayısında artış yaşandı ve ürün gamı gelişerek çeşitlendi. Bu sayede artık tek bir noktadan tüm lojistik hizmetlerini aynı kalite ile müşterilerimize sunabiliyoruz. Ali Cinkara: Belki çok iddialı olacak ama iki firmanın bir araya gelmesi ülkemizdeki lojistik sektörünün bir kazanımıdır. Marka bilinirliğine önem veriyoruz ve bizim markalarımız hem sektör bazında hem de firmalar bazında bilinir hale geldi. Önümüzdeki dönemde hayata geçireceğimiz projelerimizle daha da yayılarak Avrupa’da da bilinir hale gelmeyi planlıyoruz. Her ne kadar taşıma işi yapıyor gibi görünsek de, arka planda çok ciddi süreç yönetimi ve gelecek planlaması var. Biz ALLTRANSOTS’nin gelecekte devam edecek markalar olması için mücadele ediyoruz. Verilen hizmet ve yapılan işlerle ön plana çıkacak bir grup olma hedefindeyiz. Çözüm ortaklığı yaptığımız firmaların kendi müşterileri dahi bizim lojistik operasyonlarımızdan ve hizmet çerçevemizden memnuniyet duyuyor. Örneğin ihracat hizmeti verdiğimiz Türkiye’de göndericiler hizmet ve çözümlerimizden emin olduğu için müşterileriyle konuşurken teslimat taahhütlerini daha sağlam temellere dayandırabiliyorlar ve bizler de bu uygun ortamı sağlayabildiğimiz için gurur duyuyoruz.
İki firmanın güçlü birleşmesiyle nasıl bir vizyon kazanacak ve sektöre nasıl bir yenilik getireceksiniz?
Ümit Ergin: Biz, madem çözüm ortağıyız, bu durumda aslında tedarik zincirinin müşteri nezdindeki önemli bir halkasıyız diyerek yola çıktık. Şimdi bu birleşme sayesinde markalarımızdan biri diğerinin arkasında itici güç yaratıyor. Dolayısıyla bu birlikteliğimizin yarattığı sinerji ile şimdi ALLTRANS-OTS olarak müşterimizin ihtiyaçlarına en doğru çözümü daha da rahat sunabildiğimizin farkındayız. Daha rahat diyebiliyoruz ki “üretici üretir, biz çözüm buluruz”.
Müşterilerinize sunduğunuz hizmetleriniz neler, bu hizmetlerinizde müşteri nezdinde sizi sektörde farklılaştıran noktaları okurlarımız için anlatır mısınız?
Ümit Ergin: Hizmetlerimiz bizim için A’dan B’ye yapılan birer taşıma değil, bu taşıma sürecinde oluşabilecek durumları öngörerek önlem almak ve ihtiyaçları doğrultusunda müşterilerimizi yönlendirmek üzerine kurulu. Kimya sektöründe çok sayıda firmanın tehlikeli madde (ADR) taşımacılığı alanında çözüm ortağıyız. Devlet kurumlarının ve fuar organizasyon firmalarının taşımalarını yapıyoruz. Fuar katılımcılarının ve fuara giden malların ne zaman, nerede, hangi ülkede, hangi kurallarla teslim edilmesi gerektiği konusundaki uzmanlığımız, bu hizmette tercih edilmemizde önemli bir unsur. Ali Cinkara: ALLTRANS olarak bizde birleşmeden öncesi ve sonrası varken, şu anda çok daha farklı. Kimya ve ambalaj, iki sektör olarak başı çekiyor. Kimya sektöründe geçmiş tecrübelerimizden kaynaklanan bir başarımız söz konusu. Bu sektörde hem yurt içi hem yurt dışı anlaşmalarla her geçen gün ilerlemeye devam ediyoruz. Firmalarımız özellikle ihtiyaçlarını, sektörü ve ürünleri anlayan bir iş ortağı ile çalıştıkları için çok daha rahat hareket edebiliyorlar. İhracat taşımalarımızda ağırlıklı ambalaj üreticileri, sonrasında da tekstil sektörüne yönelik çözümlerimiz oldukça fazla. İthalat taşımalarında ise tersaneler ön plana çıkıyor. Gemi projelerinde Avrupa’nın hatta dünyanın her yerinden lojistik ve taşıma ihtiyaçlarını bizimle tek bir elden yönetebiliyorlar. Detaylandırdığımız zaman hemen hemen her sektörde varız, en başta bahsettiğimiz gibi ALLTRANS – OTS birleşmesi ile beraber bu sektörler daha da genişlemiş durumda. Mevcut durumda; biz Avrupa’da AlmanyaHollanda-Belçika üçgeninde kendi araç organizasyonumuzu yapıyoruz. Düzenli olarak parsiyel ve komple, hem ithalat hem de ihracat çıkışları organize ediyoruz. Bunun yanında birleşme sonrası artık dünyanın her tarafında denizyolu ve havayolu hizmetimiz de son derece güçlendi. Halihazırda yaptığımız işlerde de maliyetlerimizi optimize ederek daha iyi hale getirdik. Birleşmeden sonra daha fazla acente ve depo ağına eriştik. Ayrıca karayolunda gidebilecek her noktaya şu anda ALLTRANS-OTS olarak erişebiliyoruz. Her ülkede birlikte çalıştığımız acentelerimiz ya da partnerlerimiz mevcut. Örneklemek gerekirse, ihracatta bir müşterimizin Avrupa’da 6 farklı ülkedeki 12 farklı deposuna yaptığı ihracatı tek bir organizasyon üzerinden yıllardır yapmaktayız. Bu süreçte haftalık çıkışlar her bir nokta ile tüm iletişimi hatta yurt dışı gümrüklemelerini yaparken gümrük vergilerini de ödeyerek hizmet veriyoruz. Ya da bunun tam tersi; Avrupalı bir firmanın tüm kara ve denizyolu taşımalarını Türkiye’ye yapıyoruz. Buradaki depolamasını yine biz üstlenirken, gümrük süreçlerini de biz takip ediyoruz. Devamında da Türkiye içinde dağıtılacak tüm nihai müşterilerine dağıtımlarını ülke genelinde, tek elden biz gerçekleştiriyoruz. Aslında sadece A noktasından B noktasına bir taşıma değil, bilinen, rutin lojistik süreçlerinin yanında dış ticaret hizmeti de verebiliyor konumdayız. Ayrıca yine grubumuza ait DİV Dış Ticaret firmamız üzerinden daha düşük oranda ithalat ya da ihracat yapan firmalara danışmanlık hizmeti de veriyoruz. Yani bugün ayda sadece bir palet gönderecek bir firmanın Türkiye’den yapacağı ihracatta, firmamız gönderici konumunda da olabiliyor ya da ithalatta burada karşılayıcı konumda da olabiliyoruz. Sadece bir ürünü alacakları ya da ihraç edecekleri zaman da ne yapmaları veya nasıl hareket etmeleri gerektiğini de danışmanlık hizmetlerimiz ile firmalara veriyoruz. Sadece lojistik alanında değil dış ticaret konularında da firmalarımızla her zaman süreçleri yönetiyoruz. Ümit Ergin: İki firmanın ismi, tam da bu yüzden operasyonlarımızı pazara tanımlamak adına bizleri son derece doğru anlatıyor. Biz firmaların lojistik ihtiyaçlarının tamamını ve halihazırda yaptıklarını dinliyoruz. Burada onların ihtiyacı olan ürün çeşidi, seyir süresi ve bütçe gibi belirli kriterler beraber gözden geçirildikten sonra optimum çözümü onlara öneriyoruz. Ne en ucuzuz, ne en hızlıyız, ne en pahalıyız, ne de en yavaşız diyoruz. Optimum Transport Solutions sektöre sunduğumuz danışmanlığı ifade ediyor. Müşterilerin kendi ihtiyaçlarını gösteren tabloyu onlarla beraber çizdikten sonra firmalarına ve taşıyacakları ürüne yönelik önerilerde bulunuyoruz ve bütün taşıma modüllerini mümkün olan tüm ülkelere yönelik yapıyoruz. O yüzden ALLTRANS Lojistik ismi de bu noktada sunduğumuz hizmetleri pazara net bir biçimde gösteriyor. Birlikteliğimiz sayesinde firmalara daha geniş bir yelpazede hizmetlerimizi sunuyoruz. Dolayısıyla çözüm ortaklığı yaptığımız müşterilerimizle sadece bir ürün için değil, bütün ihtiyaçları doğrultusunda konuşuyoruz. Bir nevi nakliye danışmanlığı yapıyoruz aslında. Firmanın kendi lojistik birimleri ya da nihai karar verici organları bazen bir taşıma biçiminde karar kılıyorlar. Biz kendilerini dinledikten sonra aslında şu ürün sizin ihtiyacınızı daha doğru karşılar diyerek gerekçelerini anlatıyoruz. Bir hizmet sağlayıcı olarak kendimizi değil onları odağımıza yerleştiriyor olmamız da bu firmaları daha mutlu hale getiriyor. Ali Cinkara: Burada aslında sağlamaya çalıştığımız en büyük avantaj şu; biz firmalarımıza ya da yeni tanıştığımız firmalara ne yaptığımızı anlatmaktansa, onların ne yaptığını, neyi hedeflediğini ve neye ihtiyaçları olduğunu dinleyerek onlara en optimum çözümü sunmaya çalışıyoruz. Özellikle firmalarla lojistik süreçlerinin maliyet hesaplamalarını yaparken sadece taşıma kısmını değil öncesi ve sonrasında oluşabilecek ilave masrafları da hatırlatıp tüm süreçte en uygun toplam maliyeti kendileri için yaratmaya çalışıyoruz. Bizim burada yapmaya çalıştığımız en önemli şey, müşterilerimize gerçekten çözüm ortağı olabilmek. Bunun sonucunda da tabii ki müşteri memnuniyeti ve süreklilik doğuyor. Bizler, firmaların kurucu ortakları olarak her zaman süreçlerin içinde ve çalışmalarla arkadaşlarımızın yanında yer alıyoruz. Tüm operasyonel süreçleri ve iyileştirme çalışmalarını kendileri ile birlikte yürütüyoruz. Çünkü ekip arkadaşlarımızın da, müşterilerimizin ihtiyaçlarını en doğru ve en sağlıklı biçimde karşılayabilmeleri için uygun ortam ve altyapıya ihtiyaç duyduklarını biliyoruz. Ümit Ergin: Firmaların lojistik zincirinde yer alan tüm halkalarını koordine ediyoruz, yani bu noktada kontrol kulesi görevi görüyoruz. Müşterimizi, gümrükçülerini, alt tedarikçimizi, acentemizi, göndericiyi-alıcıyı hepsini burada koordine edip; partnerlerimizin nihai ihtiyacı için doğru bir zinciri buradan oluşturuyoruz. Ali Cinkara: Fiyat konusunda her zaman en ucuzu sağlamak mümkün değil ama en büyük hedefimiz hizmet kalitesi kaynaklı müşteri kaybetmemek. Geçmiş tecrübelerimiz, gelecekteki planlarımız ve mevcutta firmalarımıza verdiğimiz hizmetlerle sunduğumuz çözümlerimizin arkasındayız.
Hizmetlerinizin arasında minivan taşımacılığı da yer alıyor mu?
Ümit Ergin: Hizmetlerimizin arasında minivan taşımacılığı da mevcut. Örneğin, müşterimiz hızlı olduğunu düşündüğü için havayolu taşımacılığı modülü talebiyle bize geliyor. Biz ürünün nereden geleceğini, nereye gideceğini, ürünün ölçü ve ağırlığının ne kadar olduğunu sorup projemizi hazırlıyor ve diyoruz ki bu ürünün taşımasını havayolu yerine minivanla yapalım. Havayolu ve minivanla taşıma gerçekleştirildiğinde hangi sonuçların ortaya çıkacağını ve bütçelendirmeyi, nedenleri ile birlikte müşterimize aktarıyoruz. Bazı durumlarda minivan uygun olurken, bazı durumlarda da havayolu taşımacılığı o ürün için en doğru taşıma yolu oluyor. Biz firmalarımıza onun sorusuna yanıt veren ürünü söylemekten ziyade, neden bu ürüne ihtiyacı olduğunu soruyoruz.
Lojistik operasyonlarınızda herhangi bir kaza sonucu hasarlanmalarda uyguladığınız sigorta türü nedir, müşterilerinizin ürünlerini nasıl koruyorsunuz?
Ali Cinkara: Olası hasar durumlarında bakış açısı önemli. Müşterilerimiz için gerçek bir çözüm ortağı olduğumuzu bilmeleri mühim. Bazı ürünlerin üretim süresi neredeyse 6 ay. Bazı yarı mamul ürünlerin ise zamanında üretime ulaşamaması demek o firmaların geciken üretim sebebiyle müşteri kaybı yaşayacağı anlamına geliyor. Yürüttüğümüz hizmette bir kusur sebebiyle müşterimiz müşteri kaybetmemeli. Her iki firmamızda da bu yıllardır var olan bir bakış açısıdır. Dolayısı ile de ALLTRANS-OTS grubunun her firmasında kuruluşlarından bu yana mutlak surette mali mesuliyet sigortası bulunur. Bu yatırım her sene ciddi bedeller ile artarak devam eder ve müşterilerimizin ürünleri bizim de ilave teminatlarımız ile korunuyor olur. Ümit Ergin: Bizim yaptığımız bu ilave mali mesuliyet sigortaları, fatura ettiğimiz hizmetin tamamını kapsar. Detaylı anlatmak gerekirse, taşımanın sorumluluğu kapıdan kapıya bizim tarafımızdan planlanıyor ve fatura ediliyorsa sadece ana taşımayı değil, bunun dışını da kapsayan bir sigorta türü. Yurt içindeki nakliyeyi, depolamayı, havaalanında, limanda veya tırda olası bir hasarı, gümrüklü depoda ya da ithalat süreci sonrası serbest depodaki herhangi hasarı bu sigorta ile garanti altına alıyoruz.
Yerel ve global pazarda ALLTRANS Lojistik ve OTS’nin konumundan bahseder misiniz, ofis ve acentelerinizle bölgede nasıl bir erişilebilirlik sağlıyorsunuz?
Ali Cinkara: Biz yurt içinde de yurt dışında da kendiyle yarışan ve kendi yaptıklarına odaklanan bir grubuz. Her zaman hizmet odaklı olduk ve firmalarımızın memnuniyeti için çalışıyoruz. Bugüne kadar bunu başardık, bundan sonra da daha iyi olacağına dair inancımız tam. 2022 yılının son çeyreğinde Bursa ofisimiz faaliyete geçti ve geçer geçmez Bursa piyasasında bir yer edindik kendimize. Sektörlerinin sayılı firmaları için Bursa merkezli ithalat ve ihracat taşımalarımız başladı. 2023 yılındaki öncelikli hedefimiz ise Avrupa’da kendimize ait bir ofis kurmak. Oradaki müşterilerimize ve firmalarımıza o noktadan da hizmet vermeyi istiyoruz. Bunu hedeflerken sadece ofis açacağımız ülke ile Türkiye arasında taşımayı değil, tüm yetkinlik ve becerilerimizi yurt dışında da o ülke ile dünyanın kalanı için kullanmak istiyoruz. Ümit Ergin: Bunları koordine ederken de halihazırda Avrupa’da direkt hizmet sunduğumuz firmalara süreç kontrolünü Türkiye’den değil oradan kontrol etmek istiyoruz. Bu sayede de hem mevcut işler ve müşterilerimiz için avantaj sağlamayı düşünüyor hem de mevcut Avrupa’daki bu firmalara sunduğumuz ürünleri çeşitlendirmeyi arzuluyoruz. Nasıl daha fazla katma değer sağlayabiliriz sorusunu orada yerleşik olduğumuzda daha sık dile getirebiliyor olacağız. Ali Cinkara: Bu kuracağımız ofiste de kurucu ortaklar olarak başında bulunacak ve ekibimizin her süreçte yanında olacağız. Mevcut bilgi birikimimizi, tecrübelerimizi, ideallerimizi aktararak ekibimizi geliştirecek, dolayısı ile de müşterilerimize her taşıma şekliyle en uygun çözümü üreteceğiz. ALLTRANS-OTS Avrupa’da da birçok firmaya ciddi çözüm ortağı olacak kimlikte olsun istiyoruz. Dolayısı ile biz gerçekten yurt dışına da lojistik süreçlerinin tamamına hizmet verebilen bir Türk firması olmayı hedefliyoruz. Çalıştığımız yurt dışı firmalarımızı her daim, düzenli olarak mutlaka ziyaret ederiz. Bu vesileyle hizmetlerimizi artık onlara daha yakın olarak vermek istiyoruz. Çünkü özellikle bugün karayolu taşımacılığını yaptığımız firmalar, memnuniyetlerinden kaynaklı olarak Avrupa içindeki taşımalarını da bize yaptırmak istiyorlar. Çünkü biliyorlar ki bizim yaptığımız işlerde kontrol hem bizde hem de kendilerindedir. ALLTRANS’ın aslında yeni nesil lojistik olarak bir çıkış mottosu vardı, bugün de bu iş birlikteliğiyle ALLTRANS-OTS olarak yeni nesil lojistiğin altını daha da doldurarak yapmak istiyoruz. ALLTRANS-OTS ön planda olsun, he zaman güven duyulan bir çözüm ortağı olarak hemen ilk başta akıllara gelsin istiyoruz.
ALLTRANS-OTS’nin sektörde gösterdiği başarısının temelinde yatan faktörler nedir?
Ali Cinkara: Biz başarıyı taşıma sayısı olarak görmüyoruz hiçbir zaman, hizmet anlamında ne yaptığımızı insanlara anlatıp onlara ulaşmaya çalışıyoruz. Geçmişteki tecrübelerimizin sonucunda ALLTRANS ve OTS doğdu. Firmalar da artık stok maliyetleri, stok adetleri, üretime giriş zamanı neredeyse belli bir hacmin üstünde üretim yapan bütün firmalarda stok planlama, üretim planlama bölümü var. Burada çalışan mühendis arkadaşlarımız var, biz bugün taşımacılık yaparken bir mühendisin de ne demek istediğini, bir firma sahibinin de nereden kâr elde etmek istediğini anlamak zorundayız. Hepsiyle kendi dilini konuşmak zorundasınız. Yaptığımız hizmet de bu olunca, bize geriye bir tek bunu sürdürebilmek ve bunu daha çok yerli-yabancı firmaya anlatabilmek ve ulaştırabilmek kalıyor. Şu anda yaptığımız çalışmaların da ana amacı bu.
2022 yılını rakamsal olarak değerlendirdiğinizde nasıl bir yıl geçirdiniz, büyüme hedeflerinizi gerçekleştirdiniz mi? 2023 yılında ALLTRANS-OTS’de ne gibi yenilik, yatırım ve projelerle karşılaşacağız?
Ali Cinkara: Kurulduğu günden beri her iki firma da her sene üzerine ekleyerek devam etti ama en büyük sıçramayı biz ALLTRANS-OTS’nin birleşiminden doğan sinerjiyle beraber 2022 yılında yaptık. Pandemi sonrasındaki o ötelenmiş ticaretin devamıyla ve mevcutta çalıştığımız firmalara verdiğimiz hizmetlerimizi daha da genişleterek en büyük atılımı geçtiğimiz sene gerçekleştirdik. Ümit Bey ile yaptığımız ilk ortaklık çalışmamızdaki ana hedefimiz şuydu; 2022 yılında iki şirketin de ciro ve kârlılığını ikiye katlamak gibi çok büyük bir hedefimiz vardı. Kasım ayı başına gelmişken bu hedefimizi geride bırakmayı başarmıştık. Tabii ki hedefe ulaşmak rahatlatıyor mu, kesinlikle hayır. Çünkü bir sonraki sene ve bir sonraki süreç için yeni hedefler koyuyoruz kendimize. Bir tek amacımız var; biz sürdürülebilir doğru hizmeti, doğru fiyatlarla insanlara ulaştıralım. Ticaretin, lojistiğin aslında temeli çok basit, bir ürünü en iyi maliyetle ve en iyi zamanda tüketiciye ulaştırmak. Ama bunu yaparken izlediğiniz yol çok önemli. Biz de en doğru yolları izlemeye çalışıyoruz ki sonunda istediğimiz hedeflere istediğimiz şekilde ulaşabilelim. Ümit Ergin: Ali Bey’in aktardığı detaylar bizler için çok mühim mihenk taşladır. Pandemi sonrası bu sene içinde daha fazla vakit kaybetmeden güçlerimizi birleştirdik, ekiplerin pazara daha iyi hizmet verebilmeleri için beraber yeni ofise geçtik ve Bursa yatırımımızı devreye aldık. Şimdi de 2023 senesinin ilk yarısı içerisinde Almanya’da ofis kurma hedefimizi hayata geçirmenin detaylarını şekillendiriyoruz.