Ana içeriğe atla

itt

ALIŞVERİŞİ KEYİFLİ HALE GETİRİYORUZ

17.11.2016 - 11:41

Özyurtlar NMerkez AVM Müdür Yardımcısı Emrah Oras, “Yapılan alışverişleri tüketici için keyifli hale getirerek, tüketicilerin devamlılığını sağlamak ve bu şekilde alışveriş merkezini cazibe merkezi olarak ön plana çıkartmak, hedeflediğimiz bir yönetim stratejisi” dedi.

AVM sektörünün büyümesi beraberinde perakende sektörünün de büyümesine aracılık ediyor. AVM-perakende ilişkisi sizce yakın gelecekte nasıl şekillenecek? 
Alışveriş merkezleri 21. yüzyıl tüketicisinin her türlü gereksinimini karşılamayı amaçlayan çağdaş, dinamik ve canlı yaşam merkezleri olarak kabul ediliyor. Alışveriş merkezleri çok sayıda perakende mağazanın birleşmesi ile oluşan, tüketicinin kolay ve hızlı bir şekilde ihtiyaçlarını karşılayabileceği yaşam alanları. Tüketicilerin ihtiyacının aslında kısa zamanda çok sayıda mağazaya ulaşmak olduğunu göz önünde bulunduracak olursak, alışveriş merkezlerinin sayısının artması ile perakende mağazalarının artışı da doğru orantılı şekilde gerçekleşecektir.

AVM’lerin sayılarının hızla arttığı günümüzde sektörün geleceğini nasıl yorumluyorsunuz?
Avrupa’nın birçok ülkesinde olduğu gibi ülkemizin büyük metropollerine göçün artması, çalışanların ve çekirdek aile sayısının artması alışveriş alışkanlıklarını ve tüketim yapısını değiştirdi. Değişen bu tüketim yapısının yansıması olarak tüketicinin en kolay hedefi olan alışveriş merkezlerine yönelme başladı. Nüfus ve alınan göç ile yapılacak karşılaştırma ile ihtiyaçlar göz önünde bulundurulduğu takdirde alışveriş merkezi ve bununla birlikte yönetim firmalarının daha da artacağı kaçınılmaz.

AVM sektöründe kendini gösteren rekabet ortamında ön planda yer alabilmek amacıyla hangi stratejileri uyguluyorsunuz?
Yeniliklere açık olup, tüketici isteklerini göz önünde bulundurarak ihtiyaçların net bir şekilde karşılanacağı hizmetini, prensip haline getirmek ve bu doğrultuda devam etmek esastır. Yapılan alışverişleri tüketici için keyifli hale getirerek, tüketicilerin devamlılığını sağlamak ve bu şekilde alışveriş merkezini cazibe merkezi olarak ön plana çıkartmak, hedeflediğimiz bir yönetim stratejisi.

a

Yukarı