Ana içeriğe atla

itt

“EN ÖNEMLİ NOKTA FARK YARATMAK”

17.11.2016 - 11:42

İdeas AVM Kiralama ve Yönetim Danışmanlığı’nın Sahibi Sibel Kardeşler, “Yönetim ayağında bence en önemli nokta ‘fark yaratmak’. Yapılmışların tekrarı, klişeler veya kolayca tahmin edilebilir aktiviteler ile AVM’ler asla hedeflerine ulaşamazlar” diyor.

İdeas AVM Kiralama ve Yönetim Danışmanlığı olarak gerçekleştirdiğiniz AVM projelerinizde hangi kriterlere göre hareket ediyorsunuz? Kiralama ve yönetim anlayışınız hangi konseptlere dayanıyor?
Projelerimizin kiralama faaliyetlerindeki başlıca unsur ‘sahaya hakim olmak’ diyebilirim. Lokasyon hakkında bilinmesi gereken detaylara sahipseniz yanlış yapma şansınız yok denecek kadar az olur. Demografik yapıyı adeta solumalı ve yaşamalısınız. Ancak bu şekilde doğru marka karmasını zihninizde oluşturur ve kiralama faaliyetleri öncesi tam anlamıyla hazır olursunuz. Analiz ve fizibilitelerin ışığında ortaya çıkarılması gereken olgu bizce ‘beklentiler’ olmalıdır. Nedir bu beklentiler? Bölge halkı, markalar ve yatırımcıları ortak payda ve maksimum memnuniyet zemininde bir araya getirebildiğiniz oranda başarı asla sizin yanınızdan ayrılmaz.
Yönetim ayağında ise bence en önemli nokta ‘fark yaratmak’. Yapılmışların tekrarı, klişeler veya kolayca tahmin edilebilir aktiviteler ile AVM’ler asla hedeflerine ulaşamazlar. Öncelikle yönettiğiniz ticari alanın kullanıcılarına nasıl dokunacağınıza karar vermelisiniz. Ticari alanınızı veya AVM’nizi kullanmasını arzu ettiğiniz kitle kendini misafir olarak değil kesinlikle ev sahibi gibi hissetmeli.  

Günümüze kadar imza attığınız tamamlanmış ve yapımı devam eden projelerinizden kısaca bahseder misiniz?
Sibel Kardeşler olarak ben perakende serüvenine Metro Marketlerle birlikte başladım. Daha sonra Olivium Outlet Center’ın kiralamasında önemli görevler üstlendim. Olivium’daki süreç ve sektörümüzün duayenlerinin teşviki ile İdeas AVM Kiralama ve Yönetim firmasını kurdum ve Maxi AVM’lerin açılışını gerçekleştirdim. Deposite Outlet Center (SİNPAŞ), Atapark AVM Trabzon (VARYAP), Flat Ofis (SİNOAŞ), Maxi AVM’ler (Silivri, Çengelköy, Tekirdağ), D’silva (Fox City), Olivecity Outlet (Akçay-Edremit), Efor AVM (Aksaray), Bercadia AVM (Lüleburgaz) ve 2016 Kasım ayının sonunda açılacak olan Neva AVM Sultangazi projesi kiralama ve yönetim faaliyetlerini tamamladığımız AVM’lerden bazıları.

“AVM’LERİN GELECEĞİ KONUSUNDA KARAMSARIM”
AVM’lerin sayısının hızla arttığı günümüzde AVM sektörünün geleceğini nasıl yorumluyorsunuz?

AVM’lerin geleceği konusunda açıkçası biraz karamsarım. Büyük şehirlerde yığılma devam ederken Anadolu’da birçok noktada perakende doğru konumlanmamış durumda. Zaman hayatın en önemli kıymeti… Büyük şehirlerde insanlar seçenekler ne kadar çok olursa olsun, en kolay ulaşıp ihtiyaçlarını en kolay giderebildiği noktalar üzerinde yoğunlaşmaya çalışır. Hiçbir AVM ziyaretçisinin sadece otoparklarda harcanacak 45 dk’ları yok. Bu anlamda semt AVM’lerinin doğru kurgulandığında devasa AVM’lere göre daha şanslı olduklarını düşünüyorum. 
Anadolu’da durum biraz daha farklı. Gerekli perakende ve AVM yatırımlarının bir an önce yapılması gerekir. Marka ve yatırımcıların büyük şehirlerde yaşanan kayıplarının totalde giderilmesi için ‘ticari’ projelerin en kısa zamanda Anadolu’da hayat bulması gerektiğini düşünüyorum.

Alışveriş merkezlerinde oluşturulan marka karması, ziyaretçilerin ilgisini birebir etkileyen öneme sahip. Marka karması oluştururken nelere dikkat ediyorsunuz?
Marka karması oluştururken bölgeyi iyi tanımak gerektiğine inanıyorum. Özellikle Anadolu bu konuda daha farklı tepkiler veriyor. Alışveriş alışkanlıkları, sosyo-ekonomik durum ve demografik yapı çok iyi özümsenmeli. Fizibilite ve analizlerin sahadaki yansımalarını doğru okumak lazım. Eğer bir bölgenin ilk AVM’sini yapıyorsanız konunun önemi bir kat daha artıyor. 

mogul

 

Yukarı