Ana içeriğe atla

itt

Kaliteli ve hesaplı alışverişin adresi; White Hill AVM

07.03.2017 - 17:38

White Hill AVM Genel Müdürü Özgür Gül, “Butik bir AVM’yiz, outlet konseptinde hizmet veriyoruz. Ancak çok zengin müşterilerimiz de oluşmaya başladı. Ürünlerimiz hem kaliteli hem de hesaplı” diyor.

Eyüp’ün ilk AVM’si olan White Hill AVM’yi kısaca tanıtır mısınız? Misafirlerinize ne gibi ayrıcalıklar sunuyorsunuz?
White Hill AVM, 2011 yılında hizmete girdi. Bölgede alışveriş merkezi olmadığı için bir ihtiyacı karşılamak adına AVM yatırımı yapmaya karar verildi. White Hill AVM olarak 60 adet mağazamız var. 21 bin 500 metrekare alanda misafirlerimizi ağırlıyoruz. Butik bir AVM’yiz, outlet konseptinde hizmet veriyoruz. Ancak çok zengin müşterilerimiz de oluşmaya başladı. Ürünlerimiz hem kaliteli hem de hesaplı. AVM’mize bir defa gelen bir misafir mutlaka ailesini ya da tanıdıklarını da buraya tavsiye ediyor veya getiriyor. Yani sadık müşteri haline geliyor. Bizim amacımız; buraya gelen insanların en güzel, uygun ve ekonomik şekilde alışverişlerini yapmalarını sağlamak. Daha önceden imza günleri etkinlikleri de yapıyorduk ama artık bunun gibi faaliyetler gerçekleştirmiyoruz. Çünkü imza günleri alışverişe yönelik değil, show’a yönelik bir etkinlik.  

Marka karması oluştururken nelere dikkat ediyorsunuz?
White Hill AVM olarak kaliteli ve hesaplı alışverişin adresiyiz. Yani markadan ziyade bu konsepte uygun ürünleri AVM bünyesinde bulundurmayı uygun görüyoruz. 
Türkiye’de artık marka kavramının yeni bir konuma geldiğine inanıyorum. Çünkü artık markalar sayılı. Bunun dışında insanların en çok istedikleri şey hesaplı alışveriş yapabilmek. Marka konusunda bölgenin ekonomik durumu etkili oluyor. 

AVM sektöründe öne çıkan sorunlar nelerdir? Devletten beklentileriniz nelerdir?
En büyük sorun; yan yana alışveriş merkezi sayısının fazlalığıdır. Bununla ilgili bir kanun çıkarılmasını istiyoruz. Sosyal Güvenlik Kurumu’na ödenen vergilere devletin biraz daha katkıda bulunmasını talep ediyoruz. Maliyetler artıyor ama gelirimiz artmıyor. 
Markaların tekelleşmesi uygun değil. Markaların doğru yerlerde konuçlandığını düşünmüyorum. Açılmaması gereken yerlere markaların mağaza açmaması gerekiyor. 
İstanbul’da yeni AVM kesinlikle açılmamalı. AVM’ler vergi kaçağının sıfır oldu yerler. Daha sık açılmasından ziyade AVM’lerin daha verimli hale getirilmesi düşüncesindeyim. Ayrıca konutların altına AVM yapılmaması lazım. Çünkü AVM’yi yapıldıktan sonra hiçbir şeye dönüştüremiyorsunuz. 
 

a

Yukarı