Ana içeriğe atla

rize

Pizzada ulusal tat

20.07.2017 - 11:17

Yerli pizza sektörünün mevcut durumunu konuştuğumuz Pasaport Pizza Genel Müdürü Mükremin Özdemir, aynı zamanda kendi firmalarının yatırımları hakkında da bizlere bilgiler verdi. Özdemir,  2018 yılında 20. yılını kutlayacak Pasaport Pizza’nın bu yılki hedefinin 20 yeni bayi olduğunu dile getirdi.

Yakın zamana kadar daha çok yabancı pizza markalarının domine ettiği sektörde artık yerliler de atağa geçti. Peki, atak içindeki yerli pizza sektörünün yıllık hacmi nedir? 
Yerli pizza markaları pizza sektöründe yıllık hacmin yüzde 50’sini yakalayarak özellikle İstanbul dışındaki bütün illerde çok büyük atağa geçtiler. Benim inancım çok kısa zaman içinde bu oranın çok daha yukarılara çıkacağı yönünde.

Sizce, sektörün bu denli atak yapmasındaki etken ya da etkenler nedir? 
Pizza sektöründe geçmiş dönemlerde yabancı pizza markaları ulusal reklamlardan aldığı güçle ve finans desteğiyle pizza sektöründe Türkiye pazarında söz sahibi oldular.  Son dönemlerde ise yerli pizza markalarının atağa geçmesinin en büyük sebebi Türk halkının damak tadını yakalamaları oldu. Özellikle 1998 yılında İzmir Pasaport semtinde lezzet yolculuğuna başlayan Pasaport Pizza, yabancı markalarda yoğun olarak kullanılan donuk hamur sisteminin dışında bir sistem geliştirerek “her gün taze hamur” konseptiyle 20. yılında pizzaya ulusal bir tat kattı.

Yerli pizzacıların yatırım rotası nereler? En çok hangi bölge ve iller tercih ediliyor? Neden?
Pizzaya Anadolu’nun talebi umulanın çok üstünde oldu. Nüfusu yaklaşık 30 bin olan her bölge bütün yatırımcıları çeken noktalar oldu. Bizim gibi yerli-ulusal markalar Anadolu’da müthiş başarılar yakaladı. Bizim şu anda Güneydoğu Anadolu Bölgesi’nde 25 bayimiz var. Anadolu halkı çoğu bölgede pizzayı bizimle tadıyor ve bu bizi çok mutlu ediyor. Son dönemlerde ise bütün markalar özellikle İç Anadolu Bölgesi’ne yatırım yapma hedefindeler.

Yerli pizzacılar nasıl bir büyüme stratejisi izliyor? Neden? Sizde aynı strateji ile mi yolunuza devam ediyorsunuz?
Yerli ve ulusal pizza şirketleri çok kar edebileceği noktaları hedeflemekte. Bizler ise büyük küçük yerleşim yeri demeden bayimizin kar edebileceği noktaları tespit ederek, damak tadımızı bütün halkımızla tanıştırmayı hedefliyoruz. 2017 yılında 20 yeni bayi hedefiyle yola çıktık. Yeni bayiler için kurulum maliyetini düşürerek, başlangıçta kazançlı olmalarını sağlıyoruz. Ayrıca girişimcilerin kar edebileceği ve kazançlı olacak noktaları birlikte belirleyerek, kısa zamanda işletme maliyetini karşılamayı hedefliyoruz.

Eklemek istedikleriniz…
2018 yılında 20. yılını kutlayacak Pasaport Pizza, 35 ilde 100’e yaklaşan bayi sayısıyla İzmir’de başladığı lezzet yolculuğunu ülkemizde her bireye tattırmak arzusunda. Cirolardan herhangi bir prim alınmayan sistemimizde (diğer sistemlerde bu ortalama olarak yüzde 8 civarındadır) bayi odaklı olarak hizmet etme gayreti içindeyiz. Tamamen “kazan-kazandır” prensibiyle çalışmalarımıza hız kazandırmayı düşünüyoruz.  

rize

 

Yukarı