Ana içeriğe atla

arf

SOSYAL MEDYADA ORGANİK İÇERİKLER ÜRETİLMELİ

15.08.2018 - 16:38

BRANDIUM AVYM’NİN GÖREVE YENİ GELEN GENEL MÜDÜRÜ SERDAR SARAÇOĞLU İLE BRANDIUM’UN KİRALAMALARI VE SOSYAL MEDYA ÇALIŞMALARI ÜZERİNE BİR SÖYLEŞİ GERÇEKLEŞTİRDİK.

Brandium AVYM’nin yeni genel müdürü oldunuz. Biraz kendinizden ve sektörel geçmişinizden bahseder misiniz?
Alışveriş merkezi sektöründe 1997 yılı itibariyle yönetici olarak çalışmaya başladım. Yıllar birbirini takip ederken sırasıyla; Kipa AVM, Cefic Türkiye AVM’leri, Multi TürkMall, Forum Bornova AVM, Kazakistan Khan Shatyr Shopping Mall, ArmoniPark AVM ve şu anda Brandium AVYM’de yönetici pozisyonunda görev almaktayım. Sektörde 20 yılımı dolu dolu çok iyi tecrübelerle geçirdim. Gerek yerli, gerekse yabancı yatırımcılarla AVM sektörüne hizmet ettim. Kurumsal çalışmalarım esnasında kiralama, pazarlama, yatırım geliştirme ve yönetim deneyimleri sektörde iyi bir yer edinmeme katkı sağladı.

Sektörün en kıdemli yöneticilerinden biri olarak şimdiye kadar pek çok AVM yönettiniz. Geçmiş tecrübelerinize dayanarak Brandium AVYM’yi nasıl tanımlarsınız?
Brandium AVYM Anadolu yakasında bulunan en prestijli alışveriş merkezlerinin başında yer alıyor. Güçlü marka karması, sektördeki bilinen en büyük kategori mağazalarının bulunduğu kiralanabilir alanı 60 bin metrekare olan ticari bir karma yaşam projesidir.
Bu karma yaşam projesi içerisinde alışveriş merkezi, 5 yıldızlı konferans oteli, ofis ve rezidansları barındırıyor. Brandium alışveriş ve yaşam merkezi lokasyon itibariyle A+, A ve B müşteri kitlesine sahiptir. Anchor markalarıyla; Decathlon, H&M, MediaMarkt, Boyner, Teknosa, Cinemaximum, LCW gibi bir çok mağaza 2 bin ile 5 bin metrekare arasındaki kiralanabilir alanlarla da önemli bir güce sahip.

Kiralanmayı bekleyen mağazalarınız var mı? 
Bizler Brandium AVYM olarak bu sene 5.yılımızı doldurmuş bulunuyoruz. Bunca yıl içerisinde birçok tecrübe edindik. Bu tecrübemizi de mağazalarımızla elde ettik. Bu süreç içerisinde bizlerle ilerleyen hala birçok mağazamız var. Tabi ki bunların yanında değişen mağazalarımız da oldu. Süreç içerisinde yine bazı mağazalarımızın değişeceğini günümüz ekonomik şartlarında ön görüyoruz. Brandium AVYM’de 60 bin metrekare kiralanabilir alan üzerinden kiracılarımıza hizmet veriyoruz. Yüzde 90 doluluk oranımızla hala en fazla doluluk oranına sahip AVM’ler arasında yer alıyoruz. Özellikle H&M, M&S, Decathlon, Toyzshop, Teknosa, Paşabahçe, UA, Kervan gibi bir çok AVM’de olmayan markaların bizim bünyemizde aynı anda olmasının yanında bu sene aramıza katılan Media Markt gibi dev markalarla da kiralama karmamızı çeşitlendirmeye devam ediyoruz. 

Her yaştan ve gruptan birçok kişi en az bir sosyal medyayı kullansa da ağırlıklı olarak genç kuşak bu konuda daha aktif. Siz sosyal medya pazarlama planınızda gençlere yönelik özel çalışmalar yapıyor musunuz?
Biz sosyal medyaya sadece sosyal medya olarak yaklaşmıyoruz. Bu süreç bir dijital iletişim sürecidir. Dijital iletişim süreci de dijital mecralardan tüketiciye dokunduğumuz her türlü kanalı kapsıyor. Bizler konvansiyonel mecralara aktardığımız yatırımlarımızı uzunca bir süredir dijitale kaydırdık. Böylece hem yatırımlarımızın karşılığını reel veriler üzerinden alarak daha az maliyet ile daha fazla veri elde ederken hem de ziyaretçilerimize daha fazla dokunmuş oluyoruz. Yaptığımız SEO ve SEM yatırımlarımızın yanında sosyal medyada da yatırımlar yapıyoruz. Fakat bizler sosyal medyada ağırlıklı olarak organik içerik üretmenin taraftarıyız. Özgün çalışmalar ile diğer AVM’lerden ayrışmamızın yanında ziyaretçilerimize daha samimi olarak yaklaşıyoruz. Bu çalışmalar da yapılan AVM Sosyal Medya liginde aylardır Anadolu Yakası’nda ilk sıralarda yer almamızı sağlıyor. 

Sosyal medyadan size talepler, görüşler, dilek ve şikayetler geliyordur mutlaka. Özellikle bu konuda oluşturduğunuz bir ekip var mı? Bu gibi etkileşimlere nasıl dönüşler yapıyorsunuz?
Dijital üzerinden aldığımız geri bildirimleri tuttuğumuz bir veri tabanımız mevcut. Zaten bunu da aldığımız kalite belgelerimiz ile yapmamız gerekiyor. Oluşturduğumuz bu veri tabanındaki bilgilerimiz ilgili birimlerce incelenerek anında cevaplanıyor. Sosyal medyanın yanında ziyaretçilerimizin 7/24 ulaşabilecekleri Whatsapp hattımız ile de hatalarımızı ya da hoşlarına giden çalışmalarımızı anında paylaşabiliyorlar. 

Lokasyonunuzdan bahseder misiniz? Ataşehir nasıl bir alışveriş kültürüne sahip?
Ataşehir özellikle Anadolu Yakası’nın ticaret merkezi olma yolunda ilerliyor. Son zamanlarda yapılan yatırımları da göz önünde bulundurduğumuzda bir finans merkezi haline getirilmesi çalışmaları dikkatimizi çekiyor. Bundan dolayı da özellikle bu bölgede artan yatırımlar sayesinde alışveriş kültürü de değişiyor. Kültürün değişmesinin yanında hedef kitle de değişiyor. Çalışan kesimin artmasından dolayı iş dünyasına yönelik marka karmalarının artmasının yanı sıra iş dünyasına yönelik hizmet veren yiyecek – içecek sektöründe de değişimler söz konusu. 

Son aylarda hızla artan döviz kuru ile perakendeciler özellikle AVM kiraları konusunda zor bir dönemden geçiyor. Brandium olarak sizin perakendecilerle işbirliğiniz nasıl?
Bizler kiracılarımızı perakendeci ya da kiracı olarak görmüyoruz. Onları iş ortağı olarak görüyoruz. Böylece yaptığımız her adımda onların da birer ortağımız olduğunu ön görerek adımlarımızı atıyoruz. Bu durum gerek döviz kuru olsun gerek kendi içerisinde yaşadıkları mali sıkıntılar olsunlar onların her türlü karşılaştıkları zorluklarda yanlarında olmamızı gerektiriyor. İş ortaklarımız ile sürekli yüz yüze ve yazılı olarak iç görü çalışmalarımızın yanında yaptığımız toplantılar ile ortaklarımızın dertlerini sürekli dinliyoruz ve dertlerine göre onlara destek olmaya çalışıyoruz. Mali sıkıntılarına karşı kendi içerimizdeki pazarlama çalışmalarımız ile mali sıkıntılarını azaltmaya çalışıyoruz. 

yyy

Yukarı