Ana içeriğe atla

arf

TÜRKİYE’NİN İLK VAGON MAĞAZASI FORUM GAZİANTEP’TE AÇILDI

12.11.2018 - 14:59

Forum Gaziantep Alışveriş Merkezi  “vagon mağaza” konseptli projesiyle Türkiye’de bir ilk gerçekleştirdi. Türkiye’nin ilk vagon mağazası hakkında bilgi veren Forum Gaziantep Alışveriş Merkezi Müdürü Ahmet Turan Çakmak, “Nostaljik figürlerle modern alışveriş kültürünü bir araya getirdiğimiz vagon mağaza konseptimiz mevcut ve potansiyel ziyaretçilerimiz için yeni bir alışveriş deneyimi olacak.” dedi.

Türkiye’de ilk kez gerçekleştirilen “vagon mağaza” projesini hayata geçirdiniz. Projeniz hakkında bilgi verebilir misiniz? 
Forum Gaziantep Alışveriş Merkezi olarak, ziyaretçilerimize ve markalarımıza katma değer sağlamak adına projeler üretiyor ve belirlediğimiz takvim doğrultusunda çalışmalarımızı hayata geçiriyoruz.
İndirim Treni projemiz “vagon mağaza” konsepti ile Türkiye’de bir ilk oldu. 1978 model, 30 m ve 40 ton ağırlığında olan iki yolcu vagonunu yeniden dizayn ederek ziyaretçilerimiz için alternatif bir alışveriş noktası oluşturduk. Her ay 3 farklı önemli markanın extra indirimli ve outlet ürünleri bu vagonlarda satışa sunulacak. 

YENİ BİR ALIŞVERİŞ DENEYİMİ…

Böyle bir proje gerçekleştirme fikri nasıl oluştu? 

Projemizin hikayesinden bahsetmeden önce sektörle ilgili kısa birkaç bilgi paylaşırsam amacımızın daha net anlaşılacağını düşünüyorum. Türkiye’de 400’ün üzerinde alışveriş merkezi var. 12 milyon metrekare kiralanabilir alan, yüzlerce önemli marka ve milyonlarca ziyaretçiden oluşan bir pazardan bahsediyoruz. Alışveriş merkezleri kendi içerisinde farklılıklar gösterse de hepimizin amacı ortak; nitelikli müşteri sadakati, kiracı memnuniyeti ve yatırımcının karlılığı.Bunu bir puzzle olarak düşünebilirsiniz.Parçaların her biri tam ve yerinde olmalı.Aksi durumda istediğiniz fotoğrafı elde edemezsiniz. Bundan sonraki kısımda ise rekabette farklılaşmak için değişen müşteri alışkanlıklarına yönelik planlara ihtiyacınız var.İşte projemizin çıkış noktası tam da burada başlıyor. İndirim İstasyonu projesi, rekabetin güçlü olduğu bir ortamda, tüketiciye yeni ve farklı ne sunabiliriz sorusunun cevabıdır. Nostaljik figürlerle modern alışveriş kültürünü bir araya getirdiğimiz vagon mağaza konseptinin, mevcut ve potansiyel ziyartetçilerimiz için yeni bir alışveriş deneyimi olacağını düşünüyoruz. Dikkat ederseniz birçok alışveriş merkezi birbirine benzer kampanyalar yapıyor ve yapılan pazarlama faaliyetlerinin büyük bir bölümü insanlarda artık farkındalık yaratmıyor. Tabi burada her alışveriş merkezini aynı kefeye koyamayız.Yapılan birçok doğru iş var. Bu sayfalarca konuşulabilecek ve kısmen subjektif olan bir konu.  

PROJE 6 AYLIK BİR SÜREÇTE HAZIRLANDI

Gerçek bir yolcu vagonunu mağazaya dönüştürmek zor oldu mu? Bu süreci bizlere anlatır mısınız?

Projemiz 30 kişilik bir ekiple,  6 aylık bir süreçte hazırlandı ve hayata geçti. Zaman zaman zorlandığımız birçok nokta oldu. 30 metre ve 40 ton ağırlığındaki vagonlar gemi ve yat taşıyan vinçler yardımıyla kaldırılarak, tıra yüklendi ve alışveriş merkezimize getirildi. Yaklaşık 45 kilometre kara yolundan tren geçti diyebiliriz. Bu esnada polis ekipleri tarafından güzergahlar trafiğe kapatıldı ,eskort polis araçları eşliğinde transfer gerçekleşti. Diğer yandan, devlet kurumları ile yapılan resmi yazışmalar, satın alma süreci, transfer yöntemi, tadilat çalışmaları ve  konumlandırma için alınan gerekli izinler gibi detayları düşündüğünüzde zorlandığımız birçok nokta olduğunu söyleyebilirim ancak her ne olursa olsun önemli olan yaptığımız işin yerini bulmasıdır.Projemizin açılış günü ziyaretçilerimizin yoğun ilgisi ve vagonlarda yer alan markaların memnuniyeti bize farklı projeler için yeni bir motivasyon kaynağı oldu.Şunu da özellikle belirtmeliyimki bu projenin çıkış noktasından finaline kadar tüm süreç Forum Gaziantep ekibi tarafından yönetildi. Bizler görünen taraftayız ancak arka planda projemizin gizli kahramanları var. Tüm ekip arkadaşlarıma bir kez daha teşekkür etmek istiyorum.

HER AY 3 ÖNEMLİ MARKA YER ALACAK

Vagonda hangi markalar yer alacak? Nasıl indirimler olacak? 

Projemiz 13 Ekim’de ziyaretçilerimizle buluştu. Vagonlarımızda 12 aylık süre boyunca,  her ay 3 farklı önemli markaya yer vereceğiz.Şu an 50’ye yakın marka ile sözleşme yaptık.Buradaki temel koşulumuz, markaların ekstra indirimli ve outlet ürün satması. O yüzden sadece konsepti ile değil ziyaretçilerimize sunduğumuz indirimlerle de iddialıyız. 
Bunun gibi farklı projeler gerçekleştirmeyi düşünüyor musun? İddialı projelerle müşterilerinize farklı alışveriş deneyimleri yaşatmaya devam edecek misiniz? 
Elbette. Üretmezsek rekabet edemeyiz. 2019’un ilk çeyreğinde hayata geçirmeyi planladığımız yeni ve iddialı projelerimiz var. Şimdilik bu kadarını söylemiş olalım. 
Son olarak neler söylemek istersiniz?
Treni kaçırmayın :) Projemizde yer alan markalarımıza ve yoğun ilgilerinden dolayı tüm ziyaretçilerimize bir kez daha teşekkür ederiz.

fd

ESKİ BİR YOLCU VAGONUNA YENİDEN HAYAT VERİLDİ 

Peki, vagon orijinalliğini koruyor mu?  
Biz sadece bir vagonu mağazaya dönüştürmedik. Yaklaşık 10 yıl boyunca yolcu taşıyan ve 30 yıldır atıl bir köşede bekleyen bir yolcu vagonuna yeniden hayat vererek, ziyaretçilerimizin beğenisine sunduk. Tüm tadilat çalışmalarımızda vagonların dokusuna zarar vermeden mümkün olduğunca tüm orijinal aksamlarını kullandık. Perdeler, renkler, aydınlatma sistemi ve kapılar hala dönemin ruhunu yansıtmaya devam ediyor. Hatta vagonlarımızın üzerinde 80’li yıllara ait unutulmayan birçok şarkı sözünü görebilirsiniz. 
Vagon projesi ile bir farkındalık yaratarak müşterilere yeni bir alışveriş deneyimi yaratmayı mı hedeflediniz yani? 
Tabii ki. ”Vagon Mağaza” konsepti, her şeyden önce tüketiciye farklı bir alışveriş deneyimi sunuyor. Bugüne kadar alışılagelen alışveriş anlayışının dışında bir konsept ile ziyaretçilerimizin karşısına çıktık. 

 

ff

Yukarı