Ana içeriğe atla

FFF

MARKALAŞMA SÜRECİNDE FARK YARATMAK ÖNEMLİ BİR ETKEN

14.09.2018 - 11:17

2010 EYLÜL’ÜNDE SADECE 3 ŞUBESİ OLAN BURSA KEBAP EVİ, 8 YILDA 30 KAT BÜYÜYEREK TÜRKİYE’NİN EN HIZLI BÜYÜYEN RESTORAN ZİNCİRİ OLDU. BURSA KEBAP EVİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI M. CEM HELVACI, FARKLI OLMANIN BU BÜYÜMEDE ETKİLİ OLDUĞUNU İFADE ETTİ.

Bursa Kebap Evi markası nasıl doğdu? Markalaşma sürecinizden bahseder misiniz?
Bursa Kebap Evi, 2003 yılında kuruldu. 2008’de Bursa Kebap Evi ailesine ilk franchise şubesi olan Florya Fly INN AVM ile katılarak 2009’da Bakırköy Carousel AVM’de 2. şubesini hizmete açtı.
Cem ve Caner Helvacı kardeşler, 2010 Eylül ayında yapılan görüşmeler sonucunda Bursa Kebap Evi’nin tüm isim ve haklarını satın alarak 8 yıl gibi kısa bir sürede şube sayısını 36 ilde 93’e çıkardı. Bursa Kebap Evi, bugün marka çatısının altında bin 500 kişiye istihdam sağlıyor.
Almanya dahil 93 şubesi olan Bursa Kebap Evi, 8 yıla büyük bir başarı sığdırdı. 2010 Eylül’ünde sadece 3 şubesi olan Bursa Kebap Evi, 30 kat büyüyerek Türkiye’nin en hızlı büyüyen restoran zinciri olmayı başardı. Bu başarıda en büyük etken markalaşma sürecinin gerekliliklerini en başından doğru bir şekilde planlayarak ilerlememiz olmuştur.
Marka oluşturmak ilk bakışta kolay bir adım olarak gözükse de, o markaya değer katmak, önce ulusal pazarda daha sonra uluslararası pazarda iyi bir konum elde etmesini sağlamak ve markayı küresel anlamda rekabet edebilir bir pozisyona getirmek için bir plan ve program dâhilinde hareket edilmesi gerekmektedir. Bu süreci doğru yönetirseniz markalaşma yolunda emin adımlarla ilerlersiniz.

Peki, markalaşmak için neler yapılmalı? 
Ürünün ayırt edici özelliğini ön plana çıkarmak, reklam ve pazarlamayı ön planda tutmak zorundasınız. Tüketicide oluşacak olan güven duygusu; markalaşmanın en önemli unsurlarından biridir. Markalaşma sürecinde sadece ürün, isim, logo anımsatmaları yeterli olmamaktadır. Yiyecek ve içecek sektöründe kalite ve hizmetinde önünde öncelikle güven duygusunun çok iyi sağlanması gerekmektedir. 

Bir Türk markası olarak markalaşmanın avantajları neler? 
Markalaşmanın avantajlarını yaşamak için farklılaşmayı yaratmanız gerekmektedir. En önemli unsurlardan biri olan inovasyonu yerel pazardaki rekabeti çeşitlendirmek için kullandığınız taktirde markanıza fayda sağlayabilirsiniz.  Jack Trout’un “Farklılaş Ya Da Öl!” dediği bir dünyada birilerinin kopyası olmak, sizi öldürecek kadar ciddi bir hatadır, sözünden yola çıkarak 8 yılda yakaladığımız marka büyümesi ile bunu başardığımıza inanıyoruz.
 
Markanızı korumak ve geliştirmek için bugüne kadar nasıl stratejiler uyguladınız?
Üretimin tedarik zinciri içinde yüksek katma değer ile yapılması, yerel ve küresel pazarlar da markaya ait pazarlama, satış ve servis ağının kurulması gerekmektedir. 
Marka oluşturma ve bu markayı küresel anlamda güçlü bir konuma ulaştırmak oldukça uzun ve pahalı bir süreçtir. Satış, servis ve iletişim ağının planlı bir şekilde yapılandırarak kurumsal ayaklarını sağlam oluşturduktan sonra marka büyüme hedefini rahatlıkla tamamlayabilir.

Franchising çalışmalarınızdan bahseder misiniz?  Kaç şubeyle faaliyet gösteriyorsunuz? 2019 yılında yeni şubeler devreye girecek mi? 
Türkiye ve Almanya dahil 36 ilde 93 şubesi bulunan Bursa Kebap Evi olarak 2018 yılı sonuna kadar 5 ilde daha şube açılışı yapmayı planlıyoruz. Sırasıyla açılması planlanan şubeler Adana 01 AVM, Balıkesir 10 Burda AVM, Ankara Kaşmir AVM, Rize Shemall AVM, İstanbul da Kurtköy Lens ve Metropol AVM’de Orta Doğuda ise Abu Dhabi Deerfields Mall AVM’dir.Bursa Kebap Evi’nin büyümesi anlamında franchising sisteminin rolünü değerlendirir misiniz? Franchising size ne gibi katkılar sağlıyor? 
Franchising, çok farklı iş alanlarında uygulanabilme özelliğine sahip olduğundan, yeni iş alanlarının açılmasını sağlayarak ekonomiye katkıda bulunmakta ve istihdam imkânı oluşturmaktadır. Franchising yapılanmasıyla dış pazarlara açılma fırsatı yakalayabilir ve satış ağınızı güçlendirebilirsiniz.

arf

Yukarı