Ana içeriğe atla

arf

“Artık 360 derece pazarlama çalışması yapılmak zorunda!”

18.01.2018 - 16:18

Sosyal medyanın pazarlamadaki önemine değinen İdeaSoft Kurucusu Seyhun Özkara, “Müşteriler sadece satın aldıkları ürünü değil aynı zamanda işletmelerden aldıkları hizmetin kalitesini de önemsiyor. Bu durumda işletmelerin yapması gereken; verdikleri hizmetin kalitesini, yönetilen her kanaldan mümkün olduğunca hissettirmeleridir”  dedi.

Müşteri odaklı perakende çağına adım attığımız bugünlerde, tüketici profilinin de değiştiği, tüketici beklenti ve ihtiyaçlarının farklılaştığını gözlemliyoruz. Peki, sizce tüketici ne istiyor?
Tüketici profili; dijital dünyanın gelişimi, araştırma kolaylığı, online satın almanın rahatlığını da düşününce bir hayli değişti.  Bu süreçte, satın almaların ardından yaşanan iade süreleri uzadı. Sosyal medyanın etkisiyle, markalarda müşteri odaklılığı arttı.  Bu durum daha titiz bir çalışma anlayışını beraberinde getirerek hizmet kalitesinin artmasına neden oldu. Garanti sürelerinden, servis hizmetine kadar birçok nokta yine bu durumdan etkilendi. Her ne kadar farklı tüketici segmentlerinin farklı beklentileri olsa da, bazı beklentiler sabittir. Bu sabit beklentileri servis kalitesi ve fiyat olarak belirtebiliriz. Her iki beklentinin optimum olarak kesiştiği noktada da,  müşteri memnuniyeti ve sadakat artıyor.

Müşteri deneyimini dijital hale getirmek adına perakende sektörünün bu alanda ne gibi yatırımlar yapması gerekiyor, bu konuda doğru hamleler sizce neler olabilir? Bu konudaki önerilerinizi alabilir miyiz?
Sektördeki her markanın belli adımları doğru atması gerekiyor.  Bu doğru adımlar için nereye nasıl yatırım yapılması gerektiği bilinmeli. Örnek vermek gerekirse; doğru sosyal medya yönetimi, en önemli konulardan biri olarak karşımıza çıkıyor. Bunun yanı sıra işletmenin call center merkezinin titiz çalışması ve satış sonrasındaki destek hizmetleri ayrı önem taşıyor.  Çünkü müşteriler sadece satın aldıkları ürünü değil, aynı zamanda işletmelerden aldıkları hizmetin kalitesini de önemsiyor. Bu durumda işletmelerin yapması gereken; verdikleri hizmetin kalitesini, yönetilen her kanaldan mümkün olduğunca hissettirmeleridir.

Peki, veri bilgisi yani büyük veri analitiği, omni-channel stratejileri, mobil teknolojiler, IoT… gibi konularda sizin sektöre sunduğunuz hizmetler neler?
Büyük veri (big data), son yıllarda herkesin konuştuğu en popüler konu. Davranışı anlamak amacıyla değil, yönlendirmek amacıyla kullandığımız bir konu. Önümüzdeki yıllarda değeri anlaşılarak yorumlanmaya başlayacağını düşünüyorum. Data toplamak ve havuz oluşturmak önemli bir konu olmasına rağmen bu datanın anlamlandırılıp yorumlanıyor olması gerekiyor. Yoksa oluşturulan büyük dataların hiçbir önemi olmuyor. 
Omni-channel stratejiler, mobil teknolojiler ise bugünün ve yarının konusu. Artık 360 derece pazarlama çalışması yapılmak zorunda. Tek bir kanaldan tüketiciye ulaşmaya çalışmak çok eskide kalan ve artık geçerliliğini yitirmiş bir yöntem.  IdeaSoft olarak biz de müşterilerimizle ilişkilerimizde, çeşitli kurumlarda verdiğimiz eğitimlerde ve seminerlerde bu konunun önemini her zaman vurguluyoruz.
Tüketiciye ulaşmak için artık sadece televizyon reklamları kullanılmıyor; e-mailing çalışmaları, arama motoru reklamları, yeniden pazarlama reklamları, sosyal medya gibi tüm kanalların hepsini bir bütün düşünmek gerekiyor. Böylelikle hedef kitleniz size hangi kanaldan ulaşırsa ulaşsın daima aynı mesajı alıp buna göre harekete geçiyor.

yyy

Yukarı