Ana içeriğe atla

arf

BİLGİ BİRİKİM SİSTEMLERİ’NDEN MÜŞTERİ İHTİYACINA ÖZEL PAKETLER

08.10.2018 - 15:35

BİLGİ BİRİKİM SİSTEMLERİ, MICROSOFT ALTYAPISIYLA KOBİ SEGMENTİNDEKİ FİRMALARA İHTİYAÇLARINA ÖZEL PAKETLER SUNUYOR. MICROSOFT İŞ GELİŞTİRME UZMANI DUYGU DELİLER VE İŞ UYGULAMALARI MÜDÜR YARDIMCISI BORA KARADAĞ MÜŞTERİLERİNE KOLAYLIK SAĞLAYAN PAKETLERİNDEN DETAYLI OLARAK BAHSETTİ.

Öncelikle firmanızı kısaca tanıyabilir miyiz? 
Bora Karadağ: 1992 yılından beri bilgi teknolojileri sektöründe var olan Bilgi Birikim Sistemleri (BBS), bütün dikkatini müşteri memnuniyetine odaklamış ve bu amaç doğrultusunda kendisini sürekli olarak geliştirmeyi temel ilkesi haline getirmiştir. BBS geniş, bilgili, sertifikalı bir teknik kadroya sahiptir. Bilgi Birikim Sistemleri’nin çözüm ve ürün portföyünde dünyanın lider markaları bulunuyor. Bu markaların sundukları çözümleri gerçekleştirebilmenin ön koşulu olan teknik altyapıyı oluşturmak, BBS’nin en önem verdiği konulardan birisi olmuştur. Bu amaçla her türlü eğitim ve seminer faaliyeti izlenerek müşterilerine teknik donanıma sahip elemanlar ile hizmet veren bir firma yapısına kavuşmuştur. 

Müşterilerinize sunmuş olduğunuz ve kolaylık sağlayan çözümleriniz hakkında bilgi alabilir miyiz?  
Bora Karadağ: Bilgi Birikim Sistemleri’nde müşterilerimize özellikle;  kendi müşterilerini ve firmalarını takip etmeleri anlamında  paketler halinde bazı uygulamalar sunuyoruz. 5 farklı paketimiz var. Bunlardan birincisi “Siftah Paketi.” Siftah paketi başlangıç paketimiz. Bu paketi müşterilerimiz özellikle saha ekiplerini takip etmek, sahadaki ekiplerin müşteriyle yapmış olduğu iletişimlerini yönetmek ve takip etmek için kullanıyorlar. Bunun dışında ellerindeki müşteri verilerinin tekilleştirilmesi, tek ve ortak bir havuzda tutulması için kullanıyorlar. Yine paketin içerisinde olan mobil uygulama sayesinde de istedikleri yerden bu verilere ulaşabiliyorlar. Bu uygulama çözümümüz online olarak internet üzerinden erişilebilecek bir çözüm. Bu nedenden dolayı müşterimiz kendi lokasyonunda herhangi bir kurulum yapılmasına ya da altyapı ihtiyacına gerek duymuyor. Yine bu ve buna benzer çözümlerimizin sağladığı en önemli özelliklerden biri de Microsoft’un diğer ürünleriyle entegre olarak çalışabiliyor olması.  
Duygu Deliler: Bu paketi oluştururken dijital dönüşüm kapsamında olan KOBİ segmentindeki firmaların da ihtiyaçlarını gözettik. 1 sene boyunca bu paketler üzerinde çalıştık. Büyük projelerde gördüğümüz ihtiyaçları KOBİ tarafında nasıl değerlendirebiliriz yaklaşımıyla yola çıktık ve “Siftah Paketi” bu şekilde ortaya çıktı. 
Bora Karadağ: İkinci paketimiz “Bol Kazançlar Paketi.” Burada müşteri bilgilerinin yanı sıra onlara verdikleri teklifleri, tekliflerin revizyonlarını, aldıkları siparişleri, bu siparişlerin gerçekleşmelerini, faturalama sürecine kadar ki sürecin tamamını takip edebildikleri yine satış ekibinin hedeflerini tanımlayıp o hedeflerin ne kadar gerçekleştiğini takip edebildikleri bir paket. Bu paketle beraber müşterilerimiz satış süreçlerini daha rahat bir şekilde takip edebiliyorlar. 
Duygu Deliler: Biz sadece müşteri verisini tek yerde tutma değil, müşteriyle ilgili belli bir operasyonun da yürütülebileceği bir sistemi kuralım diye paketleri kendi içlerinde bölümlere ayırdık. Yani müşteri ihtiyaçlarına göre farklı paketler ortaya çıkardık. Siftah paketi ilk paketimizdi ama Bol Kazançlar paketi bir tık daha ihtiyacı genişlemiş olan KOBİ segmentindeki müşteriler için oluşturduğumuz paket oldu.  
Bora Karadağ: Diğer paketimiz, “Kolay Servis Paketi.” Kolay Servis paketi de daha çok müşterilerine servis çözümleri sağlayan firmalar için. Örneğin bir kombi üreticisisiniz ve kombinin bakıma ihtiyacı var. Bununla ilgili servislerin alınması, çağrıların karşılanması ve saha ekibinin servise gitmesi gibi süreci takip ettiğimiz bir paket. Kolay Servis paketimizin bir üstünde de “Müşteri Mutlu Paketi” var. Bu pakette Kolay Servis paketine artı olarak kendi müşterileriyle sözleşme yapan (1 yıllık bakım anlaşması, 3 yıllık garanti süresi gibi) bunun hatırlatmalarının yapıldığı ve bu anlaşmalar nezdinde bu servisleri uygulayan bir paket. Son paketimiz ise, “Her Şey Dahil Paketi.” Şimdiye kadar anlattığımız bütün paketlerin aslında bir araya gelmiş hali. Hepsini birlikte müşterilerimize çözüm olarak sunabiliyoruz.  
Duygu Deliler: Paketler ihtiyaca göre belirleniyor. Siftah paketini aslında şirket sahibinden tutun da satış temsilcileri, kurumsal iletişim departmanı gibi müşteriyle ilgili bütün iletişim bilgilerine ulaşması gereken tüm departmanlar kullanabilir. Bol Kazançlar paketi satış temsilcilerinin kullanabileceği bir paket. Yani firma sahibi, satış temsilcilerinin çıkarmış olduğu fırsatları takip etmek istiyorsa bu paketle anlık olarak görebiliyor. Kolay Servis paketi, teknik ekiplere hitap eden bir paket. Müşteri Mutlu paketi de yine aynı şekilde, teknik departmanlar ve sözleşmeyle çalışan, sözleşmelerin yönetileceği ya da garanti sürelerinin yönetildiği herhangi bir departmana yönelik bir paket.
 
Güvenlik kısmı da paketlerinize dahil mi?
Bora Karadağ: Evet, paketimizin içerisinde Microsoft’un altyapısını kullandığımız için yüzde 99.9’luk devamlılık ve güvenlik garantisi var. Sistem sizin verilerinize kesinlikle ulaşmıyor ve siz onay vermediğiniz sürece verilerinizi kimseyle paylaşmıyor.  
Duygu Deliler: Bulut tabanlı bir sistem olduğu için altyapıda Microsoft’un kendi sunucularını ve data center’ını kullanıyoruz. O yüzden Microsoft’un sağlamış olduğu yüzde 99.9’luk güvenilirlik bizim paketlerimiz içinde geçerli. 

İş ortağım BBS konseptiniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Bora Karadağ: İş ortağım BBS konsepti küçük ve orta ölçekli işletmelere bu tarz paketlerle, büyük firmaların kullandığı paketleri minimize edilmiş olarak daha uygun fiyatlarla hizmet olarak verme yöntemi. 
Duygu Deliler: İş ortağım BBS konsepti 7-8 yıllık proje yaklaşımımızı KOBİ segmentine indireceğimiz bir konsept olarak ortaya çıktı. Bu 5 paketimiz Microsoft altyapısını kullanarak hazırladığımız paketler oldu ama sonuçta o konseptle hala devam ediyor olacağız. Yani aslında 5’le kısıtlı kalmayacak. Konseptin alt başlığında farklı farklı birçok ihtiyaca yönelik paket oluşturuyor olacağız. Sadece Microsoft ürünleri de olmayacak tabii ki bunlar. Şirketin farklı departmanlarının da konumlandırılacağı ürünler olacak. Şu anda biz ilk girişi yapmış olduk aslında burada. İlk çıkış noktası da dijital dönüşümle birlikte “İş Ortağım BBS” olarak ortaya çıktı.

Müşterileriniz neden sizi tercih etmeli?
Bora Karadağ: Türkiye’de global bir firmayla(Microsoft altyapısıyla) birlikte orta ve küçük ölçekli işletmelere, paketleri küçülterek özel hizmet sağlayan ilk firmayız. Global rakipler arasında böyle bir önderliğimiz var. Örneğin; Almanya’daki bir CRM çözümünü beğenmiş müşteri aynı altyapıda Almanya’dan almak yerine Türkiye’den alma avantajını kullanabilir. Çünkü birincisi bizim teknik ekibimizden destek alacak, ikinci olarak maliyetlendirme diyebiliriz. Çünkü yurt dışı firmalarıyla kıyasladığımız zaman onların para birimleri pahalı geliyor. Fakat biz her ne kadar Microsoft altyapısında olsak da ürünlerimizi Türk lirası olarak fiyatlandırıyoruz. O yüzden global rakiplerimize kıyasla ikinci temel avantajımız da bu oluyor. Aylık olarak küçük ödemelerle kendilerini yormayacak şekilde ödemelerini yapabiliyorlar. Yerli markalara üstünlüğümüz ise, bugün büyük firmalar hangi CRM ürününü kullanıyorlarsa bizim küçük ve orta ölçekli firmalara da aynı CRM ürününü vermemiz oluyor.  

yyy

Yukarı