Ana içeriğe atla

itt

CANIAS ERP, E-DEFTER VE E-FATURA ÇÖZÜMLERİYLE İŞ YÜKÜNÜ AZALTIYOR

26.06.2018 - 12:03

IAS, 30 ülkede 800’den fazla işletme tarafından aktif olarak kullanılan canıasERP yazılımı ile E-defter ve E-fatura gibi alanlarda da çözümler sunuyor. IAS Yöneticileri Mert Poyraz ve Kamil Akbul, “Çözümlerimizle müşterilerimizin iş yükünü azaltıyoruz.” diyor.

1989’da Almanya’da kurulan ve ERP (Kurumsal Kaynak Planlama) alanında uzmanlaşan IAS’ın caniasERP yazılımı, şu an 30 ülkede, 15 farklı dilde, 800’den fazla işletme tarafından aktif olarak kullanılıyor. IAS, caniasERP yazılımı ile E-defter ve E-fatura gibi alanlarda da çözümler sunuyor. IAS Finansal Uygulamalar Birim Yöneticisi Mert Poyraz ile IAS Ticari Uygulamalar Birim Yöneticisi Kamil Akbul, E-defter ve E-fatura uygulamalarıyla ilgili sorularımızı cevapladı.

IAS’ın caniasERP E-defter çözümü hakkında bilgi verebilir misiniz? 
Mert Poyraz: Müşterilerimizin E-defter’e geçiş sürecini kolaylaştırmak ve iş yükünü azaltmak için E-defter çözümümüzü geliştirdik. Müşterilerimiz, E-defter süreçlerini uygulamamız yardımıyla Gelir İdaresi Başkanlığı’nın (GİB) yayınladığı en güncel versiyonlarla uyumlu şekilde yönetebiliyor. E-defter uygulaması, caniasERP’nin diğer uygulamalarıyla entegre çalışıyor. Bu sayede muhasebe belgelerinin oluşturulması aşamasından başlayarak GİB’in belirlediği standartlara uygunluk kontrolleri sistem içerisinde yapılabiliyor. Defter oluşturma sürecinde kullanıcıların ekstra bir efor sarf etmesine gerek kalmıyor. Oluşturulan defter ve beratlar, sistem içerisinden görüntülenip kontrol edilebiliyor.

E-Defter, şirketlere ne tür faydalar sağlıyor?
Mert Poyraz: E-defter sistemi temelde defter tasdik ve denetim işlemlerini kolaylaştırmak amacıyla oluşturulsa da kullanıcılarına birçok avantaj sağlıyor. Birkaçını şöyle sıralayabiliriz: Defterlerin kağıda yazdırma, noterde tasdik ve arşivleme maliyetlerini ortadan kaldırıyor. Kâğıt, iş gücü ve zaman tasarrufu sağlıyor. Uzaktan erişim ve denetime imkan veriyor. GİB’e yapılacak yasal bildirim sürecini otomatikleştiriyor. Defter kayıtlarında hata oranını düşürüyor.

E-Fatura çözümünüzle ilgili bilgi verebilir misiniz?
Kamil Akbul: caniasERP e-Fatura sistemi, UBL protokolünü kendi yaratabilen, okuyabilen, ayrıştırabilen ve gerektiğinde parametrik olarak, formata uygun bir şekilde manipüle edebilen bir sistemdir. Bu esnek yapı sayesinde ilgili bütün servislerle gerçekleştirdiğimiz entegrasyon ve test süreçlerinde çok hızlı ve kesin sonuçlar alabilmekteyiz. Modül entegrasyonları ile satış ve satın alma süreçlerinin tamamını bu yapıyla birleştirmekteyiz. Bu sayede caniasERP’nin e-Fatura sistemini, kendi içerisinde bütünleşik bir yapıya sahip komple bir çözüm olarak tanımlayabiliriz. E-Fatura mükellefi olan firmalarda caniasERP kullanıcıları, gerek GİB portali gerekse anlaşmalı entegratörler üzerinden, fatura gönderim-alım işlemlerini sistem içerisindeki uygulamayla yönetmektedir. Bu uygulamayla birlikte 4 çeşit UBL-TR formatında dosyanın dışa aktarımı yapılmaktadır. Bunlar satış faturaları, alış faturalarının iadeleri, alış faturası onayları ve alış faturası retleridir. Aynı zamanda 4 çeşit UBL-TR formatında dosyanın içe aktarımı da bu uygulama üzerinden gerçekleşmektedir. Bunlar ise alış faturaları, satış faturası iadeleri, satış faturası onayları ve satış faturası retleridir.

E-Fatura, şirketlere ne tür avantajlar sağlıyor?
Kamil Akbul: En büyük avantajlardan biri, kâğıt sürecinin denetim ve yönetimini ortadan kaldırması. Evrak işleri, evrakların saklanması, ihtiyaç halinde tekrar çıkartılması gibi hem mali hem de teknik açıdan çok zor olan bir sürecin saniyeler bazında ve çok daha az maliyetle çözülmesi. 

a

Yukarı