Ana içeriğe atla

itt

En güçlüler değil, değişime en fazla ayak uyduranlar ayakta kalır

09.11.2017 - 11:11

Rekabetin dijital dönüşüm ile mümkün olduğunu dile getiren Onuss Kurucu Ortağı Banu Ortaç, dijital dönüşüm ile daha çevik ve hızlı öngörülü kararlar alındığını belirtti.

Dijital dönüşüm şu an hangi aşamada nasıl değerlendiriyorsunuz?
Büyük veri, yapay zeka, öngörüye dayanan analizler ile değişen üretim ve hizmet sektörleri, nesnelerin interneti, drone’lar blockchain’ler, akıllı işler, evler, vatandaşlık hakkı kazanan robotlar, yeni paylaşım iş modelleri vb. ile insanlığın olumlu yönde dönüşüme uğrayacağını düşünenlerdenim. Dijitalleşme ile beraber verinin, indekslenebilir, ilişkisel veri tabanlarıyla farklı kaynaklar ile iletişim kurabilir ve hızlı bir şekilde ihtiyaç duyulan bilgiye ve değere dönüşebilme yeteneği, kalitesi ve güncel olmasının önemi artık çok daha iyi anlaşılmış durumda. Artık lineer bakış açısı ile rekabetçi olmak mümkün değil, yöneticilik bu anlamda hem yeni kuşak yöneticiler hem de ileri veri ve analiz yöntemleri sağlayan karar destek sistemlerinin etkin kullanımı sayesinde dönüşüme uğruyor. Biz de Onuss olarak uzun zamandır yapay zeka ve makine öğrenmesini ve tahmine dayanan analizleri gerçek zamanlı uygulayarak müşteri ilişkilerini derinleştiren ve verimliliği artıran, Eğer Analizleri ile  ‘sonraki en iyi’ aksiyonların belirlenebildiği ve öğrenebilen sistemler geliştiriyoruz.  

Dijitalleşmeyle birlikte boyut değiştiren iş modelleri doğal olarak rekabetin de doğasını değiştirdi. Peki dijital dönüşümün iş dünyasına olumlu ve olumsuz etkileri neler oldu?
Teknoloji sayesinde bazı mesleklerin kaybolacağını duyuyoruz ancak bu dönüşümle yeni yetkinlikler gerektiren birçok mesleği de kazanacağımız gerçek.Dijitalleşme ile güvenlik açıklarının artmaması adına yine kurumların siber güvenlik yatırımlarının artacağını, simülasyon araçlarının daha etkin kullanılacağını düşünüyorum. En güçlüler değil, değişime en fazla ayak uyduranlar ayakta kalır sözünün doğruluğuna inananlardanım. Dijital dönüşüm iş modellerini tekrar gözden geçirme, yeni kanallar ile müşteri kazanma ve temel kullanıcı deneyimi yaratmak için teknolojinin gücü ile daha çevik ve hızlı öngörülü kararlar verebilmeyi sağlıyor.  Bizler sunduğumuz çözümlerde her zaman öğrenen bir altyapı kurmaya, kendi tarafımızda veri güncelleme, bakım ve destek gibi konularda da jenerik bir yapı oluşturma konusunun önemini kavrayarak frameworkümüzün gelişimine yön veriyoruz. Müşterilerimize aynı zamanda dijitalleşme stratejilerinde uzmanlaştığımız alanlarda (adresi yazarken akıllı önerme, en yakın nokta eşleştirme, rota planı iş sırası, 2dk, 3dk. etrafında ne var vb.)  API’lerle ihtiyaç duydukları servislerimizi açarak hizmet verebiliyoruz.

 Türkiye’de en fazla dijitalleşmeye yönelen sektörler hangileri?
Finans ve bankacılık sektörü dijital dönüşümün en yoğun gerçekleştiği lider sektör konumunda, sağlık, pazarlama, lojistik, saha operasyonunda sürekli iyileşme ve optimizasyonun önemini kavramış her firma bu konuda yatırım yapıyor.

Dijitalleşmeye yönelik yatırımlar nelerdir?
Büyük veri, yapay zeka, nesnelerin interneti, makine öğrenimi ve bulut gibi teknolojilere yatırımlar artarak paralelde dijitalleşmeyle beraber güvenlik yatırımlarının da arttığını gözlemliyoruz. Bizim hizmet verdiğimiz sektörlerde atıl yatırımlar oluşmaması adına işbirimleri ortak bir akıl oluşturuyor. Ölçeklemenin doğru yapılmasının öneminin bilnciyle tedarikçi seçimlerinde, kavram kanıtlama, pilot çalışmalar yaparak elde edilecek çıktı ile ilgili ortak değerlendirmeler yapıyorlar.  Bu çalışmalar bizim gibi altyapısı hazır sistem ve servisleri proje ihtiyaçlarına göre konumlandırma yeteneğini ispatlamak isteyen tedarikçilerin diğerlerinden ayrıştırılmasını sağlıyor.

a

Yukarı