Ana içeriğe atla


BANNER

ESTEPE BİLGİ TEKNOLOJİLERİ FİLO YÖNETİM ÇÖZÜMLERİNDE FARK YARATAN HİZMETLER SUNUYOR

23.12.2019 - 10:28

Estepe Genel Müdürü Sebahat Tepe: “Filo Giderlerinde Tasarruf Sağlayan Yazılım Çözümlerini Aylık Kiralama Yöntemi İle de Sunmaya Başladık”

Firmanızdan ve faaliyetlerinizden bahseder misiniz?
2003 yılından beri sadece Filo Yönetim Yazılım çözümleri sunan bir yazılım firmasıyız. Hem Filo kiralama şirketlerine hem de ticari faaliyetini yürütürken kendi filosunu yöneten şirketlere binek ve ticari filolarını yönetebileceği akıllı yazılım çözümleri sunuyoruz. 
Tüm ürün ve hizmet yaklaşımımızı müşteri ihtiyaçlarını karşılarken fayda sağlama, değer yaratma  üzerine kurguladık, bu yaklaşımın olumlu sonuçlarını müşterilerimiz ile beraber yaşıyoruz.    Bu hizmet odaklı, sürekli destek misyonu, müşterilerimizle de ticari ilişkilerimizin devamlılığını sağlamaktadır. Bu da bizi kendi alanımızda en çok tercih edilen markalardan biri yaptı. Hâli hazırda, müşterilerimiz 74.900 aracını bizim sistemlerimiz ile yönetiyor. Yazılım ve hizmetlerimizle müşterilerimizi şaşırtıyoruz, filo yönetimini yeniden keşfetmelerini sağlayıp işlerini kolaylaştırıyoruz. Tüm bunların yanında tasarruf gelince başarı kaçınılmaz oluyor. 

Geçtiğimiz yılı nasıl geçirdiniz? Geçmiş yıl ile ilgili değerlendirmeleriniz nelerdir?
Yakın zamanda yaşanan ekonomik değişimler ve içinde bulunduğumuz şartlar, her sektörün kendi içinde yönetim biçimlerini ve operasyonel süreçlerini yeniden gözden geçirmesini ve yeniden yapılanmasını gerektirdi. Yeni ticari ve ekonomik koşullar, yeni gerekleri ve yeni ihtiyaçları da beraberinde getiriyor. 
Şimdiye kadar ticari faaliyetlerinde ki yüksek karlardan dolayı filo giderlerini çokta önemsemeyen firmalar dahi, mevcut ekonomik şartlar altında artık filo giderlerini yönetmek ve tasarruf etmek ihtiyacı içindeler. Müşterilerimiz geçmişte ağırlıklı olarak kiralık araç kullanırken değişen şartlar ile beraber özmal kullanma oranı arttı, bununla beraber müşterilerin şirket içi filo yönetim çözüm ihtiyaçları da arttı. 
Bu değişim, kendi filosunu kendi yöneten firmalar için “Filo Yönetim Sistemi” ürünümüzün daha çok talep görmesine sebep olduğundan, bu alandaki aktivitelerimizi arttırdık. Böylece kiralama dışındaki diğer sektörlere de daha yoğun hizmet üretebilir hale geldik. 
Biz de yazılım firması olarak,  kendi alanımızda değişen ve gelişen şartlara bağlı olarak hem ürünlerimizi ve hizmetlerimizi yeniden konumlandırma  hem de müşterilerin yeni ihtiyaçlarına yönelik çözümler üretme konusunda stratejilerimizi yeniledik. Geçmiş dönemde yatırım gerektiren satış ağırlıklı çalışma biçimlerimizi, kiralama yöntemi ile de sunar hale getirdik. Bu değişime aldığımız olumlu dönüşler ile “her krizin yeni bir fırsatı doğurduğunu” bir kez daha deneyimlemiş olduk.  

Filosunu yöneten firmalara ne gibi hizmetler sunuyorsunuz? Bu hizmetlerinizin sağladığı faydalardan bahseder misiniz? Nasıl bir fark yaratıyorsunuz ?
Şimdiye kadar filo yönetimi konusunda, aracın konumunu takip etmekten öteye gitmeyen yaklaşımlar, yerini giderlerden tasarruf etmeyi gerektiren daha derinlemesine filo yönetim ihtiyacına dönüştü. Ancak firmalar, bu ihtiyaca rağmen bu alanda çok fazla kaynak ayıracak durumda değil. Bu sebeple FYS (Filo Yönetim Sistemi); Ticari faaliyeti kiralama olmayan, ancak kendi özmal ya da kiralık (binek ve ticari) filolarını kendisi yöneten firmalar için, tasarruf etmek üzere tasarlanmış pratik bir sistemdir. Tedarikten, zimmete, yakıt yönetimi, servis bakım gibi operasyonel süreçlerin tamamı takip edilmektedir. 
Yazılımlarımız; dinamik operasyonel süreçlerin içinde kaybolmadan, maliyetleri kontrol edip, kayıp kaçakları önleyerek, tasarruf etmek ve karlılığı arttırmak üzere tasarlanmıştır. Böylece müşterilerimizin giderlerini azaltırken, rekabet güçlerini artırmaya ve kendi faaliyeti olan işe odaklanmalarına destek oluyoruz. 
“Karlılık” ve “Tasarruf” reklam sloganı olmaktan öte, gerçekten içi matematik ve akıl ile doldurulmuş, fonksiyon ve raporlar ile beslenmiş gerçek bir deneyimdir. Müşterilerimizin bizi tercih etmesindeki en önemli sebeplerden biri budur. 
Faydaya dönüşmeyen hiçbir ürün sürdürülebilir ve kalıcı olamaz. Yazılımın amacı sadece bilgi tutmak olmamalı, tutulan bu bilgilerin sonucuna bağlı olarak tasarruf etmeyi ve kar elde etmeyi desteklemeli. Yani yapılan yatırım, kendini amorti etmeli, uzun vadede gelire dönüşmeli, yatırımcısına kalite ve değer katan, işlerini kolaylaştıran, parasını koruyan akıllı yazılımlar olmalıdır. Bunu misyon edinmiş bir teknoloji firması olarak Filo Yönetiminde “Akıllı Yazılım Çözümleri” ile tasarruf sağlıyoruz.  “İş süreçlerinize doğru teknolojik çözümleri dahil etmiyorsanız, maddi kayıplar kaçınılmazdır”

Firmalar  bu tarz bir hizmet alırken, nelere dikkat etmelidir? Önerileriniz nelerdir?
Faaliyet alanınızda ne kadar güçlü olsanız da, iş süreçlerinize doğru teknolojik çözümleri  dahil etmiyorsanız maddi kayıplar kaçınılmazdır. Her işte, konunun uzmanı yazılımlar ile çalışılmalıdır. Filonuzun da mutlaka konunun uzmanı yazılımlar ile takip edilmesi faydalı olacaktır. Aksi halde faaliyetinizle para kazanmaya çalışıyorken, yönetemediğiniz filo giderleriniz ile gereksiz para kaybediyor olacaksınız. Ortalama 100 aracı olan bir firma en az 10-15 milyonluk bir emtiayı yönetmektedir. Bu filonun yıllık milyonları bulan giderlerinden yüzde 1 bile tasarruf sağlanabileceği düşünülürse, bu teknolojik yatırımların faydası ortadadır.

Estepe Bilgi Teknolojileri olarak 2020 beklentilerinizi öğrenebilir miyiz?
Ekonomide yaşanan değişimlerin, firmalar ve iş süreçlerine etkileri azalarak yeni yapılanmalar oluşmaktadır. 2020 de bu eğilimin devam ederek, şartların giderek normalleşmesini bekliyoruz. Bu da ticari faaliyetlerin yine tasarruf odaklı, ancak daha hareketli olacağını gösteriyor.  Bu tasarruf süreçlerini destekleyen hizmetler sunan bir yazılım firması olarak çok daha yoğun günlerin bizi beklediğini düşünüyoruz. Bu vesile ile herkesin yeni yılını kutluyor, yeni yılın hepimize sağlık, mutluluk ve başarı getirmesini diliyorum.

estepe1

arf

Yukarı