Ana içeriğe atla

aaa

KÜÇÜK İŞLETME WEB SİTELERİNİN YERİNİ PAZAR YERİ PLATFORMLARI MI ALACAK?

10.05.2019 - 12:19

SON DÖNEMİN EN POPÜLER KONULARINDAN BİRİ DE PAZAR YERLERİ. HEPSİBURADA, GİTTİGİDİYOR, N11, AMAZON GİBİ ÖNDE GELEN E-TİCARET SİTELERİ İLE HAYATIMIZA GİREN PAZAR YERİ MODELİ, E-İHRACAT KANALINDAKİ GELİŞMELER İLE BİRLİKTE, ÜRÜN VE HİZMET SATIŞI TARAFINDAKİ KOBİ’LERİ DE PAZAR YERLERİNE YÖNELTTİ.

KOBİ segmentindeki ürün ve hizmet satıcıları için bir web sitesi veya mobil uygulama yaptırmak, sonrasında müşteri çekmek için pazarlama bütçesi ayırmak, grafiker, müşteri destek birimi, yurt dışında çok dilli ürün tanımları için tercüme yaptırmak, muhasebe, ödeme altyapıları kurulumu vs. gibi masrafları alt alta yazdığımızda, küçük işletmelerin bu şekilde ayakta durmaları oldukça zor görünüyor. Bu masrafların pek çoğunu üstlenerek, birim satış komisyonu üzerinden çalışan platformlar, KOBİ’lerin özellikle ilk girişimcilik deneyimlerini oldukça kolaylaştırıyor.  

PAZAR YERLERİ HER HİZMETİ SAĞLIYOR
Pazar yerleri sadece ürün satışı ile sınırlı kalmıyor. Bugün boyacı ustası bulmaktan, logo yaptırmaya, tercüme hizmeti almaktan herhangi bir konuda özel ders veren hoca bulmaya kadar pek çok hizmeti de niş alanlardaki pazar yerleri üzerinden temin edebilir hale geldik. 
Pazar yeri modeli ile çalışan Protranslate Tercüme Hizmetleri Genel Müdürü Kerem Kalkancı, pazar yerlerinin son dönemdeki ayrışmasıyla ilgili olarak, açık ve yönetimli olmak üzere 2 kategoriye ayrılan pazar yeri modelinde; kalitenin esas olduğu tercüme hizmeti veren ya da mücevher satışı yapan yönetimli pazar yerlerinin alıcı ile satıcı arasındaki süreci modere ederek müşteri memnuniyetini en üst seviyede tutmaya odaklandığını, daha genele hitap eden, sepet tutarı düşük ürün veya hizmet satışı yapan açık pazar yerlerinin ise hem yüksek trafik yönetme gereksinimleri hem de kar marjları ve/veya sepet tutarları düşüklüğü sebebi ile satıcı ve alıcıyı direkt olarak buluşturmaya odaklandığını belirtiyor.  

TÜRKİYE FREELANCE ÇALIŞMA KÜLTÜRÜNÜ DAHA ÇOK BENİMSEYECEK
Pazar yeri girişimcilerinin en iyi yönetmesi gereken konuların IT, pazarlama ve müşteri hizmetleri olduğuna değinen Protranslate Genel Müdürü Kerem Kalkancı, hizmet sunma konusunda ülkemizin, zengin ve eğitimli genç nüfusundan kaynaklı olarak, pazar yerleri için oldukça müsait bir ortam oluşturduğuna değiniyor. Amerika’da çalışan nüfusun  yüzde 40’lara varan bölümünün freelance olarak pazar yerleri üzerinden iş yaptığını ifade eden Kalkancı, Türkiye’nin de yakın gelecekte freelance çalışma kültürünü daha çok benimseyeceğine inandıklarını ve Protranslate’e gelen freelance tercüman başvurularındaki senelik artışın da bu görüşü doğruladığını söylüyor.  

PAZAR YERLERİ MÜŞTERİ ARAMA DERDİNİ ORTADAN KALDIRIYOR
sadeceon.com ve benzeri platformlar üzerinden dijital pazarlama hizmeti veren Berkin Özbıyık ise pazar yerleri konusunda; “Müşteri arama derdini ortadan kaldıran pazar yerleri, uzmanı olduğumuz işi, freelance olarak sunabilmemizi ve geliştirmek istediğimiz yeteneklerimize odaklanmamızı ve gelir elde etmemizi sağlıyor. Bu şekilde, geçmişte sıkıntısını çektiğimiz web sitesi yaptırma ve web yazılımcılarına yüksek maliyetler ödeme, ödeme altyapısı temin etme, muhasebeci vs. aylık sabit masrafları üstlenme gibi pek çok konuyla uğraşmak zorunda kalmıyoruz.” diye konuştu. 

arf

Yukarı