Ana içeriğe atla

F

LOGO YAZILIM’IN SATIŞ GELİRLERİ YÜZDE 25 ARTTI

14.03.2019 - 10:50

TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK HALKA AÇIK YAZILIM KURULUŞU LOGO YAZILIM, 2018 FİNANSAL SONUÇLARINI AÇIKLADI. SATIŞ GELİRLERİNİ GEÇEN YILA ORANLA YÜZDE 25 ARTIRARAK 321,1 MİLYON TL’YE YÜKSELTEN LOGO YAZILIM’İN KÂRI İSE YÜZDE 34 OLARAK GERÇEKLEŞTİ.

Türkiye’nin en büyük halka açık yazılım kuruluşu ve en değerli bilişim markası Logo Yazılım, 2018 yılına dair finansal sonuçlarını açıkladı. Faiz, amortisman ve vergi öncesi kârını (FAVÖK) yüzde 23 artıran Logo’nun net dönem kârı ise yüzde 33 artışla 67,7 milyon TL’ye ulaştı.
2018’de gelirlerinin yüzde 30’unu Ar-Ge harcamalarına ayıran Logo, konsolide gelirlerinin yüzde 34’ünü Romanya operasyonlarından elde etti. Hisse başına düşen kâr artışı yüzde 34 olarak gerçekleşen Logo Yazılım, 2018’de satış gelirlerini geçen yıla göre yüzde 25 artırarak 321,1 milyon TL’ye yükseltti.

13 ÖDÜL ALARAK BU BAŞARIMIZI PERÇİNLEDİK
2018 finansal sonuçlarını değerlendiren Logo Yazılım İcra Kurulu Başkanı M. Buğra Koyuncu, “Müşterilerimizle iş birliği içerisinde tutku ve çeviklikle değer yaratmayı en büyük hedefimiz olarak görüyoruz. 2018’de de ürün ve hizmetlerimizde yenilikçilik ve yaratıcılığı artırarak liderliğimizi sürdürdük. 2018’de 13 ödül alarak bu başarımızı perçinledik. Hem müşterilerimizin hem de ekosistemimizdeki herkesin deneyimini geliştirmek için çalışmaya devam ediyoruz. Bu yıl da ekosistemimizle birlikte bu başarıya ulaştık.” dedi. 

GELİRLERİMİZİN YÜZDE 30’UNU AR-GE’YE AYIRDIK
Türkiye’nin uluslararası yazılım markası olarak dünya teknoloji trendleri paralelinde ürünler geliştirdiklerini aktaran Koyuncu, Ar-Ge’ye büyük yatırım yaptıklarını ifade etti. “Hem Türkiye’de hem de global pazarlarda rekabet gücümüzü artırmak için kullanıcı deneyimine ve yüksek performansa öncelik veren ürünler geliştiriyoruz. 2018’de gelirlerimizin yüzde 30’unu Ar-Ge’ye ayırdık. Bu ülkenin mühendisleriyle ülkemiz için çözümler geliştiriyor, geleceğe ve yeni teknolojilere yatırım yapıyoruz.” şeklinde konuştu.

TÜRKİYE’DE 4.3 BİN YENİ MÜŞTERİ
Logo Yazılım, Türkiye’de 2018 yılında 4,3 bin yeni müşteriyi bünyesine kattı. 15 binden fazla müşterisinin dijital dönüşüm çözüm ortağı olan Logo iştiraki eLogo ise 2018 yılında müşteri sayısını yüzde 26, kontör satışlarını ise yüzde 60 artırdı. 
2018’de Logo Yazılım’ın yurtdışı operasyonları da genişledi. Logo’nun 2016’da satın aldığı Romanya merkezli Total Soft’un TL bazlı gelirleri, geçen yıla kıyasla yüzde 44 arttı. Logo, konsolide gelirlerinin yüzde 34’ünü Romanya’daki operasyonlarından elde etti. Total Soft; finans hizmetleri, sağlık, perakende ve tarım sektörüne özel dikey çözümleriyle başta Euro Bölgesi olmak üzere geniş bir coğrafyada projeler geliştirmeye devam ediyor.
Logo Yazılım’ın Hindistan’a özel geliştirdiği ve Hindistan hükümetinin yeni vergi sistemiyle uyumlu olan Logo Jugnu, Logo Vira ve Logo Vyapari çözümlerinde yeni müşteri kazanımları bu dönemde de devam etti. 

arf

Yukarı