Ana içeriğe atla

itt

Müşteri ürünü hem rafta hem de dijital ortamda istiyor

18.01.2018 - 16:19

Dijital satın alma deneyiminin de en az geleneksel kanallardaki gibi iyi olması gerektiğini söyleyen Univera Satış Müdürü Türker Torucu, “Görünen tarafı e-ticaret sitesi ama arkada da işleyen dijital bir süreçle müşteri deneyimini mükemmel hale getirmek mümkün” dedi.

Müşteri odaklı perakende çağına adım attığımız bugünlerde, tüketici profilinin de değiştiği, tüketici beklenti ve ihtiyaçlarının farklılaştığını gözlemliyoruz. Peki, sizce tüketici ne istiyor?
Artık tüketici, ürünü hem rafta hem de mobil cihazında ya da bilgisayarında görmek ve sorunsuz şekilde satın alabilmek istiyor. Son zamanlarda sıkça duyduğumuz dijital dönüşüm kavramı bu nedenle önemli. Univera olarak; firmalara sunduğumuz “Satış, Lojistik ve Servis Çözümleri” ile bu süreçleri dijital olarak yönetmelerini sağlıyoruz. Üretimde başlayan süreç, sırasıyla depo, sevkiyat, satış, kanal yönetimi, mobil ekip yönetimi, sahadan bilgi toplama ve satış sonrası hizmet yönetimine kadar uzanıyor. İşte bu zincirin doğru ilerlemesi, firmanın tüketicilerine ürün ya da hizmetlerini de sorunsuz ulaştırmasını sağlıyor. Uzun yıllardır bu konularda firmaların dijital dönüşümlerine katkıda bulunarak, tüketicilerine en hızlı şekilde hizmet verebilmelerine ortam hazırlıyoruz. 

Müşteri deneyimini dijital hale getirmek adına perakende sektörünün bu alanda ne gibi yatırımlar yapması gerekiyor, bu konuda doğru hamleler sizce neler olabilir? Bu konudaki önerilerinizi alabilir miyiz?
Omni-channel yani çoklu kanal yönetimi en önemli konulardan. Evet, müşteri ürünü hem rafta hem de dijital ortamda bulmak istiyor. Dijital satın alma deneyiminin de en az geleneksel kanallardaki kadar iyi olması gerekiyor. Görünen tarafı e-ticaret sitesi ama arkada da işleyen dijital bir süreçle müşteri deneyimini mükemmel hale getirmek mümkün. Doğru stok bilgisi, ürünün aynı anda hem rafta hem dijital kanalda bulunması, müşteriye kolay ulaşması ve satış sonrası hizmet kalitesinin de öncesi kadar iyi olması gibi birçok süreçte firmanın yönetilebilir bir yapıya sahip olması gerekiyor. Bu yönetilebilir yapı da firmanın dijitalleşmesinden geçiyor. 

Peki, veri bilgisi yani büyük veri analitiği, omni-channel stratejileri, mobil teknolojiler, IoT… gibi konularda sizin sektöre sunduğunuz hizmetler neler? 
Otomatik Tanımlama ve Veri Toplama (OT/VT) konusunda hizmet vermek için 1992 yılında yola çıktık. Bugün geldiğimiz nokta ise üretimden, sahadan, satış kanallarından veriyi mobil teknolojiler ya da IoT gibi yeni teknolojiler ile toplayarak analiz etmek ve raporlayarak müşterilerimize kullanılabilir bilgiyi sunmak. Çözüm platformumuz Panorama üzerinde çalışan çözümlerimiz ile müşterilerimize uçtan uca çözüm sunuyoruz. Tedarik, depo ve üretim, çoklu kanal satış, satış sonrası hizmet, sahadan bilgi toplama ve mobil ekip yönetimi gibi bir birini takip eden tüm bu süreçlerde yazılımlarımız ve projelendirme hizmetlerimiz ile müşterilerimize çözüm sunuyoruz. Bunlara ek olarak kurumsal sosyal ağ uygulamamız Panorama Social ve e-ticaret modülümüz CommercePortal gibi çözümlerle de gelişen ihtiyaçlar için kendimizi geliştiriyoruz. 

a

Yukarı