Ana içeriğe atla

F

NETOLOJİ, E-FLOW’U GLOBAL BİR MARKA HALİNE GETİRECEK

14.02.2019 - 17:56

NETOLOJİ YURTDIŞI PAZARLAMA MÜDÜRÜ HARUN ARMAN: “TÜRKİYE’DE ULUSAL VE ULUSLARARASI ŞİRKETLER TARAFINDAN KULLANILAN VE BELLİ BİR NOKTAYA GELEN BPM ÜRÜNÜ E-FLOW’U GLOBAL MARKA YAPMAK İÇİN CHICAGO’YA OFİS AÇTIK.”

İş Akışı ve Süreç Yönetimi (BPM) ile ilgili çıkardığı E-Flow ürünüyle çok sayıda firmaya hizmet sunan Netoloji, adından sıkça söz ettiren bir yazılım firması. İstanbul Ataşehir’deki merkezinin yanında İzmir ve Chicago’da ofisleri olan Netoloji’nin Yurtdışı Pazarlama Müdürü Harun Arman, sorularımızı cevapladı.

Netoloji’nin hikâyesini öğrenebilir miyiz öncelikle? 
2011’de Ankara Üniversitesi Teknopark’ta kuruldu. 2014’te İstanbul’a taşındık. 2014, mobil aplikasyonlarımızın da çıktığı yıl. 2016’da İzmir, 2018’de de Chicago ofisimizi açtık. Şu an Gebze Organize Sanayi Bölgesi Teknopark’ta Ar-Ge faaliyetlerimizi yürütüyoruz.

Netoloji neler yapıyor?
Netoloji, E-Flow BPM (Business Process Management) ürününün sahibi. Firmaların dijital dönüşümüne yardımcı oluyor.    Firmaların kağıt üzerinde yaptığı tüm süreçlerini dijital ortama taşıyarak işlerin daha hızlı, daha efektif yapılmasını ve daha kolay takip edilmesini sağlıyor. 

E-Flow’un ekstra avantaj sağlayan noktaları neler?
Web tabanlı ve hem IOS’te hem de Android’de çalışan mobil aplikasyonları olduğundan dolayı rekabette avantaj sağlayan noktaları var E-Flow’un. Diyelim ki patron veya yönetici iş yerinde değil. Ama onaylaması gereken bir form var. Mobil aplikasyon üzerinden cep telefonuna bir uyarı geliyor. Ona bakarak işlemlerini sürdürebiliyor, onay verebiliyor veya ekstra bir talepte bulunabiliyor. E-Flow’u rakiplerinden ayıran en büyük özelliği ise herhangi bir kod yazma bilgisi gerektirmemesi. Firmalar, sadece bir günlük eğitim ve tamamen sürükle-bırak yöntemiyle kendi iş süreçlerini kendileri tasarlayabiliyor. 

xxxx

Netoloji olarak ürünlerinizi nasıl pazarlıyorsunuz?
Netoloji, iş ortaklarıyla birlikte büyüme hedefiyle kuruldu. Bu yüzden satışlarımızı iş ortaklarımız ile birlikte yürütüyoruz. İş ortaklarımız ile oluşturduğumuz sinerji ile ürünümüzü birlikte geliştiriyor, birlikte satıyoruz.  

Referanslarınız kimler?
Referanslar; sahibinden.com, Pirelli, Yemeksepeti, CMS Jant, MARS Sinema, Trendyol, Köfteci Yusuf, Cargill, Kimberly Clark gibi farklı sektörlerden firmaları referanslarımız arasına eklemek gerçekten bizleri çok heyecanlandırdı. Bu heyecanımızı daha da artırabilmek için müşterilerimizi dinliyor ve üründen beklentilerini en hızlı şekilde karşılayabilmek için Ar-Ge çalışmalarımıza yatırımımızı her geçen gün artırıyoruz. 

Teknoloji ihraç eden bir ülkede üç ay önce bir ofis açtınız. Neden Illinois eyaletini ve Chicago’yu tercih ettiniz?
En baştan itibaren E-Flow’u uluslararası bir marka haline getirmek zaten vardı hedeflerimiz arasında. Türkiye’de belli bir noktaya geldikten sonra fizibilite çalışması yaptık. Bizim ürünümüz hangi pazarda ne kadar kabul edilebilir, artıları ve eksileri nelerdir diye. Dünyada BPM pazarının büyüklüğü 10 ila 12 milyar dolar arasında değişiyor. 2020’den sonra muhtemelen 20 milyar dolar civarında bir pazar haline gelecek. Bu pazarın yaklaşık yüzde 25’i Kuzey Amerika’da (Meksika, ABD, Kanada). Teknoloji şirketlerinin ve bizim hitap ettiğimiz uluslararası firmaların büyük bir kısmı da Illinois eyaletinde. Fizibilite çalışmalarımız sonucunda bu bölgenin bize çok uygun olduğuna karar verdik ve Chicago’da ofis açtık. Türkiye’deki modeli orada da hayata geçirmek, yüzde 100 yerli ürünümüzü global bir marka haline getirmek istiyoruz.


xxxxccc

arf

Yukarı