Ana içeriğe atla

itt

Rekabet gücü artan beklentiye yanıt verebilmeyle ölçülecek

18.01.2018 - 16:11

Araştırma verileri ve öngörülerinin, 2020 yılında hayata geçen yeni bilişim ürün ve çözümlerinin büyük çoğunluğunun içerisinde yapay zekanın yer alacağını gösterdiğini söyleyen Obase Genel Müdürü Dr. Bülent Dal, firmaların yüzde 30’unun yatırım yapacağı ilk 5 alandan birisinin yapay zekaya dayalı çözümler olacağından söz etti.

Müşteri odaklı perakende çağına adım attığımız bugünlerde, tüketici profilinin de değiştiği, tüketici beklenti ve ihtiyaçlarının farklılaştığını gözlemliyoruz. Peki, sizce tüketici ne istiyor?
Gelecek öngörüleri; seçme özgürlüğü olan, hayatını kolaylaştıran teknolojiler ve hareket kabiliyeti kazandıran çözümler bekleyen bir tüketici profili ile karşılaşacağımızı gösteriyor. Rekabet gücü müşterinin artan beklentisine yanıt verebilme kabiliyetleri ile ölçülecek diyebiliriz.

Müşteri deneyimini dijital hale getirmek adına perakende sektörünün bu alanda ne gibi yatırımlar yapması gerekiyor, bu konuda doğru hamleler sizce neler olabilir? Bu konudaki önerilerinizi alabilir miyiz?
Müşterinin artan beklentilerini karşılamak için artık daha akıllı sistemlere ihtiyaç duymaktayız. İnsan zekası ve düşünce prosesinin, bağlı bulunulan bilgisayar sistemleri üzerinden icra edilerek düşünen, sebep bulan, öğrenen, aksiyon almaya yönelik sistemlerde simule eden “Bilişsel Bilişim” kavramı buradan doğdu. Geçmişte farklılaşmış müşteri deneyimi sunmak için davranışsal ve demografik veriyi kullanmak yeterliydi. Günümüz tüketicisinin beklentilerini karşılamak için müşterilerin tüm soru ve bildirimleri ile ilgili verileri anlık toplamak, duygusal açıdan yorumlamak ve ardından aksiyon almak gerekmektedir. İşte günümüz tüketicisi ile böylesi bir etkileşimin kurulmasını sağlayacak çözüm bilişsel bilişim ile mümkün. Araştırma verileri ve öngörüler; 2020 yılında hayata geçen yeni bilişim ürün ve çözümlerinin büyük çoğunluğunun içerisinde yapay zekanın yer alacağını gösteriyor. Firmaların yüzde 30’unun yatırım yapacağı ilk 5 alandan birisi yapay zekaya dayalı çözümler olacak. 

Peki, veri bilgisi yani büyük veri analitiği, omni-channel stratejileri, mobil teknolojiler, IoT… gibi konularda sizin sektöre sunduğunuz hizmetler neler? 
Obase olarak kuruluşumuzdan bu yana veri odaklı stratejiler geliştiriyoruz. Hizmet verdiğimiz kurumlarda da veriye dayalı yönetim kültürü oluşturmaya yönelik çalışmalar yapıyor, ürün ve çözümler geliştiriyoruz. 
Büyük veri analitiğinde, dünyanın bir numaralı platformu Microstrategy’nin stratejik iş ortağıyız. Bu platform ve diğer sahip olduğumuz teknolojiler ile tüm sektörlere iş analitiği üzerine projeler geliştiriyoruz. Obase bilgi birikimi ve perakende tecrübesi ile geliştirdiğimiz Detailer; tüm perakende parametrelerini ve KPI’larını hazır olarak içinde taşıyan ve bir perakendecinin büyüyen verisini performanslı bir şekilde yönetebilmesini sağlayan bir perakende iş analitiği çözümü. Bu çözüm Migros ile 2013 yılında Avrupa Perakende Teknolojileri Ödülleri’nde, “En İyi Mağaza İçi Uygulama” kategorisinde ödül aldı. Mobil yönetim kabiliyeti ile mağazayı sahadan yönetebilmeye hizmet eden bir örnektir.
Yine büyük veri ve makine öğrenmesi teknolojileri kullanılarak, Ar-Ge birimimiz ile geliştirilen Replenishment çözümü 2016 yılında Şok Marketler için yaptığı proje ile “En İyi Kurumsal Çözüm” kategorisinde ödüllendirildi.
Fiyat odaklı rekabet stratejileri perakendede sürdürülebilir gözükmüyor. Müşterinin alışveriş deneyimini kolaylaştırmak, daha iyi hizmet vermek için mağazada oluşan veriler sayesinde müşteri davranışlarını anlayarak ürün portföyü ve hizmet modelini şekillendirmek ön plana çıkacak. 
Biz geliştirdiğimiz tüm çözümlerde yukarıda bahsettiğimiz ihtiyaç ve KPI’lara hizmet edecek bir yaklaşımla çalışıyoruz.
 

a

Yukarı