Ana içeriğe atla

arf

Assan Gıda, Japonya pazarında büyümeyi hedefliyor

03.04.2017 - 10:32

Yıllardır Japonya pazarına, yemek soslarında baz olarak kullanılan salça tedarik eden Assan Gıda, dünyanın en önemli gıda fuarlarından biri olan Foodex’te mevcut ve potansiyel müşterileri ile buluştu.

Türkiye’nin en büyük ketçap ve sos ihracatçısı Assan Gıda, Asya’nın ve Japonya’nın en önemli gıda fuarlarından biri olan Foodex’te ürünlerini tanıttı.

Tokyo’da 7-10 Mart tarihleri arasında düzenlenen fuara katılan Assan Gıda, Kingtom salça, ketçap, mayonez ürünleri ile Colorado sos grubu ürünlerini sergiledi. Yaklaşık 60 bin ziyaretçiyi ağırlayan fuar süresince mevcut ve potansiyel müşterileri ile buluşan Assan Gıda, yeni iş bağlantıları için görüşmeler yapma imkanı da buldu. Assan Gıda, Japonya’daki müşterilerine senelerdir soslarda baz olarak kullanılan salça tedarik ediyor.

Ürünlerini 4 kıtada, 30’dan fazla ülkeye ihraç ediyor

Kibar Holding grup şirketlerinden Assan Gıda, 4 kıtada 30'dan fazla ülkeye ihracat yapıyor. Orta Doğu, Kafkaslar ve Afrika’da birçok ülke için salça, Avrupa’da özellikle büyük zincir marketler için ketçap ve sos ürünleri üretiyor. Ayrıca dünyanın birçok ülkesindeki çok uluslu şirketlere hammadde olarak salça, biber salçası ve biber suyu veriyor.

Bugün 50 milyon doların üzerinde yatırım değerine sahip olan Assan Gıda, Susurluk ve Ege Serbest Bölge’de 2 tesiste faaliyet gösteriyor. Assan Gıda’nın Susurluk fabrikası Türkiye’de tek bir yerde en yüksek domates işleme kapasitesine sahip tesistir. Tesis günde 4 bin 500 ton taze domates işleyebiliyor. Günde 1,5 milyon ürün üretebilen Assan Gıda, üstün kaliteli domates salçası, ketçap, domates sosları, mayonez ve diğer çeşitli soslar olmak üzere 300 civarında ürün üretiyor.

Assan Gıda, tesislerini modernleştirmek üzere 6 milyon Euro’luk yeni yatırımını ise 2017 yılında tamamlamayı planlıyor.

yyy

Yukarı