Ana içeriğe atla

itt

Catering sektöründe kalite azaldı

12.06.2017 - 14:02

Keyveni Catering Genel Müdürü Sadık Çelik, catering sektörünün hacimsel ve matematiksel olarak büyümüş olsa da, kalite ve nitelik anlamında küçüldüğünü ifade ediyor.

Keyveni Catering Genel Müdürü Sadık Çelik, catering sektörüne bakıldığında geleceğe dair umutlu ve iç açıcı bir tablo görmediğini söyleyerek, “Bugün sektör kendisini tekrarlamaktan öteye gidemiyor. Son dönemleri baz alırsak düne göre kalite azaldı. Hacimsel ve matematiksel olarak büyümüş olsa da, kalite ve nitelik anlamında küçüldü. Türkiye’deki mevcut gıda enflasyonunun her ay gerisinde kalıyoruz. Bu da sektörün maalesef gelişmesini engelliyor. Bunun da en baştaki sebebi ucuz fiyat politikası ve tüketici bilincinin yeterince gelişmemesi” dedi.
Yemek alan insan sayısının artmış gibi gözüktüğünü ancak kendisinin tam olarak o kanıda olmadığını savunan Çelik, “İşsizlik oranlarını herkes biliyor. Bazı firmalar da ticket, sodexo gibi yemek kartları kullanıyor, çalışanlar da bunlara yöneliyor çünkü öğle yemeklerinden kısıp bunu aile bütçelerine market alışverişi olarak katkı gibi düşünüyorlar. Bu da catering sektörüne olumsuz yansımalar yapıyor. Bir de tüm bunların farklı bir boyutu var ki, kurumlar sipariş üzerine değil de, lokanta usulüne döndüler. Bu durum sektörün önünü kapatıyor ve karsızlaştırıyor” diye konuştu.

“KEYVENİ OLARAK HER GEÇEN GÜN BÜYÜYORUZ”
Keyveni olarak tüm bu olumsuzluklara direnmeye çalıştıklarına değinen Çelik, “Bizi anlayan firmalarla yolumuza devam ediyoruz. Kendimize güveniyoruz. Bu fiyatlarla müşterilerimize aldığımız ücretin yüzde 100 karşılını veriyoruz. İsteyen istediği zaman gelip üretim tesisimizi, mutfaklarımızı gelip gezebiliyor. Şeffaf bir kurumuz. Çünkü kendimize güveniyoruz, neyi, nasıl yaptığımızı biliyoruz. Bu kadar olumsuzluğa rağmen Keyveni markası olarak, her geçen gün büyüyor ve yolumuza kararlılıkla devam ediyoruz” şeklinde konuştu. 

“FIRTINALI OKYANUSTA AZGIN DALGALARA KARŞI MÜCADELE VERİYORUZ”
“Keyveni olarak biz gerçekten fırtınalı bir okyanusun içinde azgın dalgalara karşı mücadele veriyoruz” diyen Çelik, şöyle devam etti: “Bir taraftan yabancıların sektörü ucuz fiyat politikasıyla konsülde etmesi, diğer taraftan kayıtdışılığın yüzde 70’lere varmış olması bu sektörde ayakta durmayı zorlaştırıyor. Her şey dahil sistemle sektöre kötülük yapanlar bugün sektörü sıcak satışla yüz yüze getirerek sektöre en büyük kötülüğü yapıyorlar. Zaten kar marjı sıfır olan sektörün sıcak satışla beraber fire oranları daha da büyütüyor. Bu durum sadece sektöre darbe vurmuyor, aynı zamanda milli ekonomiye zarar verip yük teşkil ediyor. Tüm bu sıkıntıların yanında son günlerde yeni bir olumsuzluk daha baş gösterdi; o da, komisyoncular. Bunlar tabiri caizse piyasada catering emlakçılığı yapıp, şirketlere sözüm ona danışmanlık yapıyorlar. Bir ay yenilen yemek beğenilmediğinde, öbür ay şirketi başka bir yemek firmasına geçiriyorlar. Yemek sektörü tam anlamıyla kullanılmakta sınır tanımıyor. Biz böyle bir ortamda yüzde 100 kayıt altındayız.”
Keyveni olarak, teknolojiyi ve bilgi sistemlerini sektörde en fazla kullanan, insana saygı gösteren kurumlardan bir tanesi olduklarının altını çizen Çelik, “Buna büyük önem veriyoruz. Yeni yatırımlarımızda da teknolojiyi en üst seviyede üretim alanlarımıza katıyoruz” dedi.

a

Yukarı