Ana içeriğe atla

itt

McDonald’s büyümeye devam ediyor

11.04.2017 - 11:39

McDonald’s Türkiye Franchising Müdürü Ayça Gür, “Mevcut işletmecilerimizin yoğun olduğu illerde, önceliğimiz büyüme kriterlerine uygun mevcut işletmecilerimizi büyütmek. İşletmeci olmayan bölgelerde ise yüksek potansiyel sahibi yeni işletmecilerle büyümeyi hedefliyoruz” diyor.

Franchising yoluyla büyümenin markanıza sağladığı avantajlardan bahseder misiniz? Franchising yöntemini neden tercih ediyorsunuz?
McDonald’s daima bir franchising operasyonu olmuştur ve işletmecilerin bu operasyonun başarılarına katkısı çok büyüktür. Sistemimizi işletmecilerimizin hem mali, hem operasyonel, hem de niteliksel açıdan güçlü olması üzerine kurduğumuz için McDonald’s franchising sistemi bugünlere bu kadar güçlü gelebildi. 
Tüm dünyadaki 36 bin restoranının yüzde 80’i işletmeciler tarafından yönetilen ve 60 yıllık geçmişi olan McDonald’s, bugün hala dünyanın en değerli 10 markası arasında olabiliyorsa bu, markanın işletmecilerini ne kadar iyi desteklediği ve işletmecilerin de işlerini ne kadar iyi yönettiğinin bir göstergesi.
İşletmecilerimiz, geçmiş iş deneyimlerinden taşıdıkları finansal ve insan yönetimi konusundaki tecrübeleri, yerel olmanın ve pazarı iyi tanımanın getirdiği avantaj ve işin başında durarak operasyona verdikleri destekle satış hacmini geliştirerek işimize ciddi katkı sağlıyorlar.

Franchising konusunda hangi kriterlere önem veriyorsunuz? 
McDonald’s’ı diğer franchise veren firmalardan ayrıştıran özellikleri var. Özellikle altını çizmek istediğim bir nokta; yatırımcılarla değil, bizzat işinin başında durarak, işini geliştirecek ve markaya katkı sağlayacak işletmecilerle büyümeyi tercih ediyor olmamız.
İşletmeci maddi şartları sağlayabilse de, sadece zamanını ve gücünü McDonald’s için kullanabilecek, girişimci bir ruh ve başarma tutkusu olan, insan yönetimi ve finansal yönetimde geniş tecrübelere sahip, 6 ay süren eğitim programımızda restoran içerisindeki her kademede başarılı performans gösterebilen işletmecilere franchise veriliyor. 
McDonald’s olarak gıda güvenliği, çalışma prensipleri ve müşteri memnuniyeti gibi birçok konuda üstün standartlarından ödün vermeden 30 yılı aşkın süredir Türkiye’de faaliyet gösteriyoruz. İşletmecilerimizi de bu değerlere sahip kişilerden seçiyoruz.

2017 yılında franchising zincirinize yeni halkalar eklenecek mi? Yatırım hedefleriniz nelerdir?
McDonald’s olarak Türkiye’de 42 ilde 260’a yakın restoran ile faaliyet gösteriyoruz. Bugün itibariyle, bu restoranlardan 78’i işletmecilerimiz tarafından yönetiliyor. 
Mevcut işletmecilerimizin yoğun olduğu illerde, önceliğimiz büyüme kriterlerine uygun mevcut işletmecilerimizi büyütmek. İşletmeci olmayan bölgelerde ise yüksek potansiyel sahibi yeni işletmecilerle büyümeyi hedefliyoruz. McDonald’s franchising sisteminde yeni restoran açılışı ile olduğu gibi, mevcut restoran devri ile de işletmecilik verebiliyoruz. 2017 yılında da mevcut restoran devri ve yeni açılışlarla işletmecilik vermeye devam edeceğiz.

mogul

 

Yukarı