Ana içeriğe atla

arf

ÜÇ ÖĞÜN, KALİTE ODAKLI BİR FİRMA

26.06.2018 - 10:25

ÜÇ ÖĞÜN CATERİNG YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI FARUK DURAL: “BİZ, MALİYET ODAKLI DEĞİL, KALİTE ODAKLI ÇALIŞAN BİR FİRMAYIZ. KALİTEMİZDEN ÖDÜN VERMEYİ DÜŞÜNMÜYORUZ.”  

Catering sektöründe kalite odaklı çalışan firmalardan biri de Üç Öğün. İstanbul Sultanbeyli, Esenyurt, Ankara, Bilecik, Eskişehir ve Denizli ‘deki mutfaklarında günlük 25-30 bin öğün yemek üreten Üç Öğün Catering’in Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Faruk Dural ile şirketi ve sektörü konuştuk.

Üç Öğün’ün hikâyesini kısaca anlatabilir misiniz?
Üç Öğün Catering, Sinpaş’ın yemeklerini yapmak üzere kuruluyor. Daha sonra Sinpaş’ta üst düzey yöneticilik yapmış olan Ömer Faruk Çelik Bey, EYG Grup adında ayrı bir şirket kurarak Üç Öğün’ü de bünyesine katıyor. Üç Öğün Catering, 2016’da Kuveyt merkezli gayrimenkul fonu Murabahat ile ortaklık yapıyor. Murabahat’ın Londra, Kuveyt, Suudi Arabistan, Mısır, Bosna Hersek ve İstanbul’da otel ve gayrimenkul yatırımları var. Mekke’deki Zemzem Towers’ın bir kulesi Murabahat’ın mesela.

Ortaklık nasıl kuruluyor? 
Gayrimenkul dışında tarım, hayvancılık ve catering işine de girmek isteyen fonun yöneticisi, daha önceden tanıştığı Ömer Faruk Bey’e bir teklifte bulunuyor. Ve Üç Öğün’ün yüzde 50’sini ve yönetim hakkını satın alıyor. 

Çalışma modeliniz hakkında bilgi verebilir misiniz?
Biz, maliyet odaklı değil, kalite odaklı çalışıyoruz. Sektörde çok düşük fiyata yemek üretenler var. Ama ben maliyet odaklı hizmet alan firmalara şunu söylemek istiyorum. Bir çalışanın yediği yemek, performansı yüzde 15 etkiliyor. Yemek az kaliteliyse, performans düşüyor. Kaliteliyse de yükseliyor. Toplamda yüzde 15 performans farkı söz konusu. Bir şirket, 3 liranın hesabını yaparken, diğer taraftan çok daha büyük kayıplara uğruyor. 

Kalite ve fiyat standartlarının olması gerekmiyor mu sektörde? 
Gerekiyor ama sektörde denetim yetersiz. Yemek fiyatlarının en fazla yüzde 10-15 fark etmesi lazım. Fakat yüzde 35-40’lara kadar fark ediyor.

Personel eğitimiyle ilgili ne tür çalışmalar yapıyorsunuz? 
Belli aralıklarla eğitimlerimiz oluyor. Ayrıca birkaç ayda bir Murabahat şirketinin yurt dışındaki şefleri, aşçıları gelip kendi mutfaklarındaki çeşitli tatları ve tecrübelerini bizlerle paylaşıyor. Ortaklığın bu anlamda da avantajları oluyor. 

Farklı tatları yemeklerinizde uyguluyor musunuz?
Farklı tatları daha çok, yeni geliştirdiğimiz diyet yemeklerinde kullanmayı düşünüyoruz. Bunun için Diet Plus diye bir uygulama başlattık. Türkiye’de yapılan ama henüz tam gelişmemiş bir uygulama. Deneme aşamasındayız ve oldukça iddialıyız. Diyet yemeklerini kutu içinde evlere servis edeceğiz. Diyet yapan zaten yemek yemiyor, acı çekiyor. Biz değişik tatlarla hizmet vererek o insanların moralini yüksek tutmaya çalışacağız. Paketine, kabına varıncaya kadar tüm malzemelerimiz en iyisi olacak. İnsanlara birçok seçenek de sunacağız. Diyet firmaları genelde size bir liste verip ‘Bunları yiyeceksiniz!’ derler. Bir de programımız var. İnsanlar oraya girip günlük kalori miktarını aşmadan menü seçimi yapabilecek. Öğünlük, günlük, haftalık, aylık siparişler verebilecek. 

Diet Plus’ın dışında yemek markalarınız var mı?
3 Öğün Lokanta ve Go Döner markamız var. Bazı AVM’lerde şubelerimiz bulunuyor. Bu markaları belli bir kârlılığa ulaştırdıktan sonra franchising de vermeyi düşünüyoruz.

yyy

Yukarı