Ana içeriğe atla

arf

Yemek sektörüne yeni bir soluk; Mamabüs Caterıng

11.04.2017 - 16:29

Mamabüs Catering Yönetim Kurulu Başkanı Metin Aydın, “Hem yönetim faaliyetlerinde hem de yemek operasyonlarımızda en büyük yatırımımız insan. Bunlara ek olarak üniversitelerle Ar-Ge merkezimizi kuvvetlendirecek projelere başladık” diyor.

Global dünyanın hızını ve gündemini yakalamaya çalışırken, yaşamların ıskalandığı son yıllarda, tüketim alışkanlıklarımızda da köklü değişimler olmaya başladı.
Kaliteli yaşam algısının üretmekten tüketmeye evrilmesi sonucunda, en büyük hasarı çocuklarımız alıyor. Tüm dünyanın içinden geçtiği süreçte gıda, önemli bir yer teşkil ediyor. “Sağlıklı Yaşam” söylemi ise sistem içinde duymaya alıştığımız ancak uygulayamadığımız bir yöntem haline geldi.

Peki çocuklarımızı bu süreçten nasıl uzak tutacağız?
Bu soru üzerine düşünen, sektörde hızlı ve emin adımlarla ilerleyen bir firma var; Mamabüs Catering.

Mamabüs Catering fikri ve mottosu nasıl doğdu?
Mamabüs, ‘sonuçları değil başlangıçları değiştirmek gerek’ fikrinden hareketle, sektöre 3 yıl önce‚ merhaba‘ dedi. Bu kurulum, ardında ciddi bir emek ve çalışma gücüyle ortaya çıktı. Yılların deneyimi ve birikimini dinamik, yenilikçi bir yapı altında toplarken; profesyonel, kaliteli, sürdürülebilir olma yaklaşımını esas aldı. Hedefimiz, okul çağı çocuklarının beslenmesinde uzmanlaşmaktı ve biz bunu başardık.

Mamabüs, ilk hedefini gerçekleştirdiğine göre bundan sonra yapmayı planladığınız neler var? Özellikle neden okul çağı çocuk beslenmesi?
Biz ilk hedefimizi gerçekleştirdik. Ancak daha yolun başındayız diye düşünüyorum. Bunun pek çok sebebi olsa da en belirgin iki tanesinin üzerinde duralım.
Ulaştığımız hedef bizi mevcut müşterilerimize karşı daha sorumlu hale getirdiği gibi verdiğimiz hizmetin kalitesini farklı noktalara taşıma misyonunu da yükledi. Şu an Türkiye’nin 45 noktasında 15 bin çocuğun beslenmesinden sorumluyuz. İş ağımızın memnuniyet göstergesi; çocuğun doğru şekilde beslenmesi ve bundan keyif alması diyebiliriz. Çocukların sırasından kalkıp koşarak yemekhaneye gelmesi bizi mutlu ediyor. Bunun yanında biz, çocukların ailesine ve hizmet verdiğimiz okulların yönetimine karşı da sorumluyuz. Aslında tek derdimiz işimizi bilinçli bir şekilde yaparken geleceğe de yatırım yapmak. Sağlıklı bedenin psikolojiye etkisini tüm dünya konuşuyor. Sağlıklı beslenen çocuğun bedeni sağlıklı olur; sağlıklı bedene sahip çocuk bilgi akışında sıkıntı yaşamaz. Ben bir babayım ve eğitim sektöründe uzun yıllar yöneticilik yaptım. Tecrübelerimi ve hayata yaklaşımımı aynı potada erittiğim zaman ortaya Mamabüs çıktı. 

Peki Mamabüs’ün 3 yıllık yolculuğunda ticari parametreleri nelerdir? 
3 yıl önce yola çıkan Mamabüs’ün 2017 büyüme hedefi yüzde 30 ve markamızın ulusal belleğe yerleşmesi yönünde. Ticari yatırımları yapabilmeniz için insana yatırım yapmanız gerekiyor. Bu noktada çalışan memnuniyeti benim için büyük önem taşıyor. Yemekte “el lezzeti” diye bir tabir var. Aşçının morali ve motivasyonu kötü olursa o yemek nasıl çıkar? Yönetim merkezinin mutsuzluğu organizasyon dağılımımızı nasıl etkiler? Hem yönetim faaliyetlerinde hem de yemek operasyonlarımızda en büyük yatırımımız insan. Bunlara ek olarak üniversitelerle Ar-Ge merkezimizi kuvvetlendirecek projelere başladık. Hedefimiz; eğitim sektörü özelinde hizmet vererek Türkiye’nin ilk 500 markası içinde yer almak.

ff

Yukarı