Ana içeriğe atla

medya

Aynılaştırmak politikası bu yüzyılda işlemiyor

06.09.2017 - 11:43

“Google gibi şirketinizdeki uygulamaların dünyaca hayranlıkla izlenmesini istemez misiniz?“ diye sorduğumuzda hiç kuşkusuz “Tabii ki isteriz” yanıtı alırız herhalde… Peki, Google gibi başarılı olmak ya da mutlu çalışanlar var etmek için şirketler neler yapmalı? NLP Uzmanı Burcu Polatdemir tüm bu sorularımızın yanıtını gerçekleştirmiş olduğumuz röportajda vererek, firmalara önerilerde bulundu.

NLP ile kurumsal detoks nasıl gerçekleşiyor?
NLP bünyesinde bir sürü yöntem var, bunlardan biri modelleme mesela. Google gibi dünyada işleyişinin hayranlıkla izlendiği bir şirketin çalışanlarına uygulamasını; kendi şirketinde de uygulamak isteyen bir işverenin şu noktalara dikkat etmesi gerekiyor, o şirketin hangi katmanları kendi şirketiyle örtüşen özelliklere sahip, esneyebilecekleri noktalar neler? Kıyafet zorunluluğu olmazsa olmazı mı, çalışanlar her gün ofise gelmediklerinde verimlilikleri hangi oranda artıyor/azalıyor. Kurumun işleyişini tıkayan, sağlıklı çalışması önünde bulunan engeller neler? Tüm bunlar rakamlarla, şirketin misyonu ve izlediği yolla uyum içinde ilerlemesi hayati önem taşımakta. Kendine uyum sağlayan, akışında mali ve hukuki esnekliği de sağlayabildiğinde eski işleyişinden kat kat iyi, mali olarak fayda sağlanmış ve çalışan memnuniyetinin oldukça yüksek olduğu şirketler başarılı olabiliyor. Ülkemizde “kimse işinden memnun değil” diye bir mit var, ama “işimi ve şirketimi seviyorum” diyenlerin de sayısı sanıldığı kadar az değil. Vizyonlama da şirketin öngördüğü sürede yapacakları ve hedefledikleriyle ilgili yapılan ortak bir çalışmayı içeriyor. Sağlıklı ve iyi çalışan organların efektif çalışmasına katkıda bulunması için kirli ve işlemeyen düşüncelerden kurumun uzaklaşması verime olumlu katkıda bulunacaktır.

Yöneticiler ve çalışanlara yönelik nasıl bir program uygulanıyor?
Bazı yöneticiler, bir çalışan üzerinde başarılı bulduğu bir davranış yönteminin kişinin motivesiyle ilgili oldukça olumlu sonuçlar elde ettiğini söylerken diğerinde neden etkili olamadığını gördüğünde şaşırıyor. Aslında şaşırtıcı olan da farklı bireylerden aynı sonucu beklemek… Sizi motive eden bir durum beni etmeyebilir, bu gayet normal… Demek istediğim yönetimin kullandığı “aynılaştırmak” politikasının artık bu yüzyılda işlemediği. Z kuşağı dediğimiz yetişkinler yavaş yavaş iş dünyasında yerlerini almaktalar. Baskı, tek tip düzen, sert kuralların çok harekete geçiremediği sessiz bir dil hakim, dolayısıyla bireyin verimliliği; kurumu tarafından ona verilen değerden geçerken, çalışan bireyselleşebildiği ortamda daha özgün işlere imza atabiliyor. Her çalışanın hareket noktasının farklı temsil sistemleriyle ilerlediğini varsayarsak doğru kişinin doğru görevde olması ve yüksek verimle çalışması kazan-kazan modelini geliştiriyor. 

Kurumsal başarıyı arttırmak NLP ile nasıl yapılır?
Öncelikle kurumiçi iletişimde kullanılan kurumsal dilin çalışanlar üzerindeki etkisi ve bu zamana kadar bu durumun getirdiği katkılar veya zararlar masaya yatırılır. Yönetim “hayal gücünüzü harekete geçirin” derken çalışan bu durumu hangi sistemle algılıyor aslında bu önemli. “Hayal gücü” kelimesi teknik departman için bir şey ifade etmeyecektir tahmin edeceğiniz üzere. NLP ile bireylerin zihin işleyişlerini beş duyu organıyla yönetmesi ve geliştirmesi konusundan yola çıkarak, kurumun da kendi iletişim ağıyla kendi işleyişini çalışan-yönetici ortaklığında oluşturması gerekir. Kurumun tüm departmanlarının çalışanları bu programlamanın bir damarını oluşturur, efektif çalışan yöntem şirkete hayat verdiği gibi, ortak bir gelişme ivmesi gösterir.

rize

 

Yukarı