Ana içeriğe atla

arf

Çınar Koleji, öğrencilerini atölyelerle geleceğe hazırlıyor

10.04.2017 - 16:19

Çınar Koleji Kurucu Temsilcisi Veysel Kafalı, “Öğrencilerin yeteneklerini keşfetme ve onları hayata hazırlama amacına yönelik 18 farklı atölyemizle Türkiye’nin İlk Yaşam Becerileri Merkezi’ni eğitim dünyasına armağan ettik. Öğrenciler atölyelerde farklı alanlarda yeteneklerini geliştiriyor; hayata hazırlanıyorlar” dedi.

Eğitim öğretim programlarınızda hangi kriterler ön plana çıkıyor? Hangi temellere dayalı öğrenci yetiştirmeyi hedefliyorsunuz?
22 yıllık köklü bir tecrübeye sahip ve özel eğitim sektöründe ilklerin öncüsü olan kurumumuz, öğrencilerimizin hem akademik hem de kişisel ve ahlaki gelişim alanlarında en iyi şekilde yetişmeleri için özgün projeler ortaya koyuyor.  
Dünya standartlarında yabancı dil eğitimi, uzun yılların tecrübesi Çınar Eğitim Modeli ve Türkiye’nin ve en kapsamlı Yaşam Becerileri Merkezi’nin yanı sıra bizi biz yapan değerleri yaşayarak öğrenmelerini sağladığımız Değerler Eğitimi çalışmaları Çınar Koleji’nin bütünsel eğitim çalışmalarında en önemli yere sahip.
Öğrencilerin yeteneklerini keşfetme ve onları hayata hazırlama amacına yönelik 18 farklı atölyesi ile Türkiye’nin İlk Yaşam Becerileri Merkezi’ni eğitim dünyasına armağan etmemiz; bu alandaki yenilikçi yapımızın da bir kanıtı.
Geleceğimizin teminatı olan öğrencilerimizi tecrübeli ve alanında uzman kadromuzla geleceğe hazırlıyoruz. Öğrencilerimiz müfredat kapsamındaki derslerinin yanı sıra okulumuzda değerler eğitimi, sosyal etkinlikler, kulüp çalışmaları, yaşam becerileri merkezi ile hayatla okulu; bilgiyle tecrübeyi birleştirmeyi öğreniyorlar.

Öğrencilere hangi imkan ve ayrıcalıkları sunuyorsunuz? Ders dışı sosyalleşme ve spor anlamında ne gibi etkinlikleriniz mevcut?
Her öğrenci, içinde farklı bir dünya taşır… Gençlerimizin farklı alanlardaki yeteneklerini keşfetmeleri ve geliştirmelerini sağlamak amacıyla Türkiye’nin ilk ve en kapsamlı Yaşam Becerileri Merkezi’ni hayata geçirdik. Yaşam Becerileri Merkezi ile öğrenciler 18 farklı atölyede farklı alanlarda yeteneklerini geliştiriyor; hayata hazırlanıyorlar. Mutfak Sanatları Merkezi’nde farklı lezzetleri hazırlayan öğrenciler, mekatronik atölyesinde kodlama yapıp, robotlara komut verirlerken; Hayal Atölyesi’nde farklı dünyalara yolculuğa çıkarlarken; Çamur Evi Atölyesi, Görsel Sanatlar Atölyesi ve Orkestra Atölyesi’nde sanatsal yeteneklerini en renkli çalışmalar ile geliştiriyorlar.

Eğitim konusunda başlıca sorunlar nelerdir? Neler yapılması gerekiyor?
En önemli engellerden bir tanesi sınav sistemine dayalı bir eğitimin yapılması. Öğrencilerimiz, öğrendikleri her şeyi sınav için not almak için öğreniyorlar. Halbuki eğitim insanı hayata hazırlamalı, hayatta insanın mutlu ve başarılı olması için gereken altyapıyı temin etmeli.
İkinci olarak, çocuklarımız mevcut şartlarda; bencil, seküler bir anlayışla yetişiyor. Onları; inançlı, ahlaklı, vatanını milletini seven, topluma hizmet etmekten zevk alan insanlar olarak yetiştirmek eğitimin en büyük amacı olmalı.
Üçüncü olarak da öğretmen sorunumuz var. Öğretmenlik çok yüce bir meslek. Öğretmenin; idealist, mesleğini seven, çocukları seven, sabırlı bir insan olması lazım. Sistemde değişiklik yaparak, öğretmenlerimizi bu özelliklere sahip gençlerden seçmeli ve yetiştirmeliyiz.

ff

Yukarı