Ana içeriğe atla

itt

Cinsiyet dengesi toplumsal gelişimde olumlu etki yaratıyor

13.12.2017 - 14:01

Kadınların işgücüne katılmasının hem dünya hem de Türkiye ekonomisi için önemli büyüme fırsatları oluşturduğundan bahseden Sodexo Türkiye İcra Kurulu Başkanı Burçin Ressamoğlu, kadınların iş hayatındaki konumlarını güçlendirmeyi ve onları cesaretlendirmeyi hedeflediklerinden de söz etti.

İş kadının çalışma hayatındaki yeri hakkında yorumlarınızı ve görüşlerinizi alabilir miyiz? Sizce Türkiye’de çalışan kadın sayısı yeterli düzeyde mi? Değilse bu konuda ne gibi çalışmalar yapılmalı ve adımlar atılmalıdır?
Türkiye, OECD ülkeleri arasında yüzde 33 ile kadının işgücüne katılım oranı en düşük ülke olarak dikkat çekiyor. Bu oranının artırılması, Türkiye’nin Gayri Safi Yurt İçi Hasılası’nın (GSYİH) büyümesi için şart.  Verilere göre Türkiye’nin GSYİH’sı, kadınların iş gücüne katılımını destekleyecek güçlü politikalarla, 2025 yılında yaklaşık yüzde 20 oranında artma potansiyeli taşıyor. Görüldüğü gibi kadınların işgücüne katılımı, hem dünya hem Türkiye ekonomisi için önemli bir büyüme fırsatı oluşturuyor. Çünkü kadının çalıştığı, yönetimde olduğu şirketlerde karlılıkta önemli artışlar gözleniyor.
Sodexo dünya çapında 80 ülkede toplam 427 bin kadın ve erkek çalışanıyla her gün 100 milyon insana hizmet veriyor. Misyonumuz bireylerin yaşam kalitesini artırmak… İşimizin odağında insan var.  Bu sebeple cinsiyet eşitliği bizim için stratejik önem taşımaktadır. Çeşitliliğin, şirketimizin sürdürülebilirliği ve yenilikleri ortaya çıkarabilmesi için kültürümüzün ayrılmaz bir parçası olduğuna inanıyoruz. Zira yapılan çalışmalar neticesinde cinsiyet dengesinin sağlandığı şirketlerde daha yüksek çalışan bağlılığı (+4 puan), daha güçlü marka imajı (+5 puan), daha yüksek ciro ve karlılık rakamlarına ulaşıldığı saptanmıştır.  
Sodexo olarak faaliyet gösterdiğimiz toplumların ekonomik ve sosyal kalkınmasına katkıda bulunmayı kendimize misyon ediniyoruz. Cinsiyet dengesinin toplumsal gelişim üzerindeki olumlu etkisine inanıyoruz ve dünyanın birçok farklı coğrafyasında bu konuda sosyal sorumluluk projeleri hayata geçiriyoruz. Kadınların iş hayatındaki konumlarını güçlendirmeyi ve onları cesaretlendirmeyi hedefliyoruz. 
Sodexo’nun yaptığı çalışmalar doğrultusunda cinsiyet dengesinin yüzde 40-60 bandında olmasının şirket performansı için optimal nokta olduğu saptanmıştır. Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri Türkiye olarak amacımız yüzde 40-60 dengesini korumak. Bunun yanısıra Sodexo Group olarak global hedefimiz 2025 yılında üst düzey kadın yönetici oranını minimum yüzde 40’a getirmek. Zira son 10 yılda bu konuda iyi bir yol kat edilerek, 2009 yılında yüzde 17 olan oran, 2015 yılı itibariyle yüzde 31 olarak gerçekleşmiştir. Sodexo Avantaj ve Ödüllendirme Hizmetleri Türkiye olarak aynı hedeflere sahibiz.  

Türkiye’nin büyüme performansını nasıl buluyorsunuz? Bu yılın ortalarında açıklanan yüzde 5,1’lik büyüme hakkındaki yorumlarınız neler? 
Sodexo, Türkiye ekonomisindeki ekonomiyle doğru orantılı olarak, son 10 yıldır büyümesini devam ettirmektedir. Ekonomik büyümenin yanı sıra, ülkemizde hizmet sektörünün gelişmesi, gelişmişlik düzeyindeki artış, Sodexo’nun sunduğu hizmetlere olan farkındalığı ve ilgiliyi artırmakta ve yeni pazarlar yaratmaktadır. Türkiye ekonomisinin yakaladığı büyüme ivmesinin önümüzdeki yıllarda da süreceğini öngörüyoruz.

2017 yılı sizler için nasıl geçti? Gerek yurt içi gerekse yurt dışı faaliyetleri noktasında neler yapıldı, hangi hedeflere ulaşıldı?
Sodexo, dünya çapında 80 ülkede 100’den farklı hizmet alanıyla bireylerin yaşam kalitesini artırmak üzerine çalışıyor. Bu kapsamda 2017 yılında hizmetlerini geliştirmek için inovasyona ve dijital dönüşüme yatırım yaptı, farklı satın almalar ile hizmet kapsamını geliştirdi. 
Türkiye olarak bizim de odağımız dijital dönüşüm ile beraber tüm paydaşlarımıza en iyi yaşam kalitesi deneyimini sunmak. 2017 yılı bizim için dijitale yatırım yaptığımız ve aynı zamanda daha çok firma ve çalışanın hizmetlerimize ulaşması için iletişim ve yatırım yaptığımız bir yıl oldu. Bu sayede de son yıllarda olduğu gibi büyümemizi devam ettirdik. 

Global bir marka olmanın vermiş olduğu pek çok sorumluluk vardır; devamlılığı sağlayabilmek, marka imajını koruyabilmek, her zaman bir tık ilerde olmak… Peki, siz bu sorumlulukları yerine getirmek amacıyla neler yapıyorsunuz?
Sodexo, çeşitlilik ve kapsayıcılık, sağlıklı yaşam ve açlıkla mücadele gibi global kapsamı olan sosyal sorumluluk projeleri yürütüyor. Sodexo’nun bu çalışmaları birçok alanda yankı buluyor. 
Sodexo, prestijli bir ödül olan 2012 Catalyst Ödülü’nü almış ve 9 yıldır üst üste çeşitlilik ve kapsayıcılıkta DiversityInc Endeksi’nde ilk 10 firma arasında yer almıştır. Sodexo, Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi (DJSI) tarafından da üst üste 13. kez Global Sürdürülebilirlik Sektör Lideri olarak seçilmiştir. Ayrıca Sodexo, dokuz yıldır üst üste, RobecoSAM ‘Sürdürülebilirlik Yıllığı’nda ekonomik, sosyal ve çevresel performans konusunda sektör lideri ve en iyi şirket seçilmiştir. Bugün Sodexo markası, çeşitlilik, sürdürülebilirlik ve sağlıklı yaşam konusundaki liderliği ile birlikte anılmaktadır. Sodexo’nun çeşitlilik ve kapsayıcılık stratejileri sayesinde Sodexo önemli bir küresel kültür değişimi yaratmıştır ve bu değişim Harvard Business School’da “Çeşitlilik İklimini Değiştirmek: Sodexo’nun çözümü” başlığıyla başarı hikayesi olarak anlatılmakta, küresel çeşitlilik ve kapsayıcılık konularını içeren birçok kitapta da yer almaktadır.  
Türkiye olarak amacımız ülkemizin dinamiklerini de göz önünde bulundurarak global programlarımızı hayata geçirmek ve marka itibarımızı daha da güçlendirmek.  Sodexo’nun kadın istihdamının ve yeteneklerin gelişimini desteklemek için hayata geçirilen SWIFt Programı’na (Sodexo Women’s International Forum for talent) 2016 yılında katıldım ve Swift kapsamında kadın istihdamının güçlendirilmesi ve Türkiye uygulamaları üzerine çalışıyoruz.

mogul

 

Yukarı