Ana içeriğe atla

itt

Dilek Pastanesi 60 yıllık tecrübesi ile büyümeye devam ediyor

12.10.2017 - 09:50

Büyük bir alt yapı yatırımları olduğundan bahseden Dilek Pastanesi İcra Kurulu Başkanı Cabir Yazıcı, girişimcilerin bundan faydalanıp franchise çatısı altında büyümelerini tavsiye etti.

Firmalarının her yıl yüzde 35-40 civarında büyüdüğünü belirten Dilek Pastanesi İcra Kurulu Başkanı Cabir Yazıcı, ülkemizde yaşanan durağan dönemlere rağmen, büyüme oranlarının yüzde 25’in altına düşmediğinin altını çizdi. 
Franchise sisteminin tercih edilme nedenlerini açıklayan Yazıcı, “Hizmet sektörü ülkemizde hala büyümeye devam eden gözde bir sektör. Birde küçük firmalar artık yeni gıda kodeksine ayak uyduramamalarından dolayı, franchise sistemiyle büyük bir firmanın çatısı altına girmeye çalışıyorlar. Üretim zorlaştı, usta bulmak ve hizmet sektöründe gelişmek artık zorlaştı. Halkta bilinçlendi ve merdiven altı yerlerde kimse alışveriş yapmak istemiyor.
25 yıldır franchise sistemiyle büyüyoruz. Bu bize bir misyon yükledi ve bunun öncülüğünde bir rol almaya başladık. Bu bizi her sene yüzde 35-40 büyümeye götürdü” açıklamasını yaptı.
Dilek Pastanesi’nde büyük alt yapı yatırımlarının olduğunu söyleyen Yazıcı, “Küçük firmaların üretim yapamaması, Türk Gıda Kodeksine, hijyen koşullarına uyamaması, iş kanununun zorlaşması küçük firmalara büyük yükler getiriyor. Bu yüzden daha iyi bir ürün yelpazesine sahip olmak, maliyeti azaltmak için de franchise veren firmalarla anlaşıyorlar.  Biz Ar-Ge’ye çok önem veriyoruz, yatırımlarımız çok büyük… Bu yüzden franchise almayı tercih ediyorlar.  Tercih edilme nedenimiz ise 60 yıllık bir pastacılık tecrübemizin olması…” dedi. 

“BİRİNCİ ÖNCELİĞİMİZ ORTADOĞU ÜLKELERİ…” 
Yurt içi ve yurt dışı şube yatırımlarına yönelik bilgi veren Yazıcı, “6 bin 500 metrekarelik üretim yaptığımız bir fabrikamız var. 30 bin metrekarelik kapalı bir alana geçeceğiz. Bu proje 1 sene sonra faaliyete geçecek. Hem yurt içine hem yurt dışına, soğuk zincirlerle kurduğumuz bir sistem üzerine çalışıyoruz. Yurt içinde aldığımız tecrübelerimizi yurt dışına da taşımaya başladık. Suudi Arabistan Cidde’de ve Katar’da birer şube açtık. Birinci önceliğimiz Ortadoğu Ülkeleri…  Çünkü orada hizmet sektörü hiç gelişmemiş ve tüketici kesimi çok fazla. Avrupa zaten bu işe doymuş. Bir de Amerika’dan talep var. Amerika’yı gezdik, gördük. Birkaç noktada bağlantılarımız var. Lokasyonu güçlü bir mağaza arıyoruz. İlk tercihimizi Amerika’da Los Angeles’ta yapacağız” dedi.   
Son olarak girişimcilere sunmuş oldukları olanaklardan bahseden Yazıcı, “Girişimcilerimize sağladığımız en büyük olanak, çok geniş bir üretim kadromuzun olması. Ar-Ge’sini yapan, ürün yelpazesi çok geniş ve ürün standardını sunabilen bir firmayız. Üretimi soğuk zincirlerle yapıyoruz. Ürünleri şoklanmış ve taze olarak veriyoruz. Bu bahsettiğim alt yapı onlarda mevcut değil. İşletim sistemlerimiz var. Bunlardan yararlanıyorlar ve onların işi kolaylaşıyor. 
Dilek Pastanesi 3 konsepte sahip; küçük köşe başı semt pastanesi, pastane kafe, pastane cafe restoran. Bunların fiyatı metrekaresine ve konseptine göre değişiyor. Girişimcilerin çok paraları olabilir, ama sistemi ve işi bilmeden bir yer açtıkları zaman sermayelerini tüketip birkaç ay sonra kapatmak zorunda kalıyorlar. Girişimcilere tavsiyem bunu yapmamaları üzerine, milli servete yazık oluyor. Yıllardır olan bir tecrübe, bilgi birikimi ve donanım var, bundan faydalansınlar ve franchise ana çatısı altında büyüsünler” diyerek sözlerine son verdi.

a

Yukarı