Ana içeriğe atla

rize

AHL

 

HAVACILIK VE TURİZM PARALEL BÜYÜYOR

13.06.2017 - 11:44

TÖSHİD Başkanı Teoman Tosun, “Türkiye gibi dünyada önemli turizm merkezlerinde havacılık ile turizm paralel büyüyor, birisi diğerinin lokomotifi oluyor” dedi.

TÖSHİD Başkanı Teoman Tosun, 2004-2015 yılları arasında ülkemize gelen turist sayısı ile Türk Tescilli havayollarının koltuk kapasitelerinin yüzde 10’ların üzerinde ve paralel olarak arttığını söyleyerek, “Ancak bir taraftan ülke içinde yaşanan terör olayları, diğer taraftan komşularımız ile yaşanan krizler 2016 yılında turizmi geriletmiştir. Benzer tablonun 2017 yılında da yaşanmaya devam etmesi sivil havacılığı da ciddi biçimde olumsuz etkileyecektir. Benzer durum kargo havayollarının pazar kayıplarında yaşanmıştır. Türk taşıyıcılar için son derece önemli olan Libya pazarı kaybedilmiş, ardından yaşanan Rusya ve Mısır krizleri de istikrar ve ekonomik büyüme ile belli bir seviyeye gelmiş olan kargo havayollarını olumsuz bir noktaya getirmiştir” dedi.
Tosun, sözlerine şöyle devam etti: “TÖSHİD olarak havacılık işletmelerinin en yüksek seviyede havacılık emniyetine sahip olarak büyümesine ve rekabetin korunmasına destek olmak, işletmeler arasında teknik ve ticari işbirliğini artırmak, güç birliği oluşturmak, ticari sivil havacılık sektörünü ülke ekonomisi yararına geliştirmek olarak özetlenebilecek misyonu doğrultusunda bugüne kadar üzerine düşen görevi yerine getirmiştir.”     
Tosun, “TÖSHİD’in hedeflerini üyelerinin ortak sorunları açısından şöyle sıralayabiliriz: Üyesi olan işletmelerin menfaatlerini korumak ve ortak sorunlarını halletmek üzere her türlü girişimlerde bulunmak; üyelerinin karlı ve emniyetli işletme yapabilmeleri için, başlıca ve ortak sorunlarını saptamak ve bunların çözümü için tüm Kamu/Özel Kuruluşlar ve Tüzel/Özel Kişiler nezdinde girişimlerde bulunmak, koordinasyon sağlamak; uçak, yedek parça, bakım, onarım ve işletme teçhizatı ile tüm aksam ve teçhizatın ithal ve ihracatındaki müşterek sorunları halletmek üzere ilgili otoriteler nezdinde girişimlerde bulunmak; uçuş ve yer emniyetini sağlamak üzere gelişmeleri takip etmek ve gerekli araştırmaları yaparak üyelerine tavsiyelerde bulunmak; gerektiğinde Bakanlıklara ve ilgili otoritelere sektör ile ilgili görüş vermek ve bu mercilerin sektörün menfaatine uygun hususlardaki yardım isteklerini yerine getirmek.
Yurtdışı rekabete karşı bütünleşmek ve bu konuda Türk Sivil Havacılık Otoritesi ile ortak tavır almak da başlıca hedeflerimiz arasındadır. Bu bağlamda birkaç örneği şöyle özetleyebiliriz: AB ülkeleri arasında uygulanan düzenleyici mevzuatın üçüncü ülkelere dayatılması AB ile yapılması planlanan kapsamlı anlaşma, AB’nin Üçüncü Ülke taşıyıcıları kavramı ve uygulamasının getireceği olumsuz tablo, Karbon Salınımı Kotaları ile AB’nin rekabette ön alma niyeti” açıklamasını yaptı.

ONUR AİR, 25 ÜLKEDE 120’Yİ AŞKIN NOKTAYA UÇUŞ DÜZENLİYOR
Kurulduğu 1992 yılından bu yana 90 milyonu aşkın yolcuyu taşıyan Onur Air 25. kuruluş yıldönümünü kutluyor. 14 Mayıs 1992 yılında ilk uçuşunu gerçekleştiren Onur Air’in günümüzde bin 500’e yakın çalışanı bulunuyor.
Onur Air CEO’su Teoman Tosun, her gün 10 binin üzerinde yolcunun farklı coğrafyalara taşındığını söyleyerek, “Bu kadar dinamik bir sektörde 25 yıl kesinlikle kayda değer bir süre. Şirketimizin bu yıllara gelmesinde emeği geçen başta yolcularımız olmak üzere, şu anda şirketimizde çalışan veya hizmet ederek ayrılmış tüm eski çalışanlarımıza bu vesileyle teşekkürü yönetim kurulumuz adına borç biliyorum” diyor.

RAKAMLARLA ONUR AİR:
1992   
Onur Air’in ilk uçuşunu gerçekleştirdiği tarih. 14 Mayıs’ta gerçekleşen bu uçuş A-320 tipi uçakla Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Ercan Havalimanı’na oldu.
2003   
Tarifeli uçuşların başladığı yıl.
2005   
Airbus Operasyon Mükemmelliği Ödülü’nü aldı.
2006
EN9110 Bakım Kalite Sertifikası alan tek Türk havayolu olan Onur Air, tüm havacılık uygulamalarının standardize edildiğini, güncel düzenlemelere ve kurallara uygun olarak gerçekleştirildiğini belgeledi.
2007
Onur Air hizmet, bakım ve işletme kalitesi için çok önemli bir gösterge olan IATA üyeliğine kabul edildi.
2010
Türkiye’nin kuzey doğusu ile güney batısını birbirine bağlayan çapraz uçuşlara da başlayan Onur Air, yaptığı başarılı çalışmalar sonucunda Başarılı İhracatçı Ödülü’nü kazanan tek özel havayolu firması oldu.
2011
Onur Air, teknik bakım hangarına sahip tek özel havayolu firması olan oldu.
2014
Onur Air, bağlantılı uçuş sistemine geçerek İstanbul aktarmalı iç hat ve dış hat noktaları arasında bir köprü kurar hale geldi. Ayrıca yine aynı yıl içerisinde aldığı EASA Part-145 yetki sertifikası ile, Avrupa Birliği ülkelerinde tescilli ve bu ülkelerdeki havayollarında uçan Airbus A320/A321 uçaklarının üs bakımları ile uçak, uçak parçası ve komponentlerinin bakım, onarım ve modifikasyonunu kendi bakım hangarında ve atölyelerinde yapabilme yetkisi elde etti.
2015
Yolcu Avantaj Programı Onur Extra’nın lansmanı gerçekleştirerek sadık bir yolcu kitlesi hedefleyen Onur Air, Marka ve İtibar Değerini En Çok Artıran Havayolu Ödülü ile iletişim alanında yaptığı başarılı çalışmalarını taçlandırdı.
2016
Onur Air, En İyi Sosyal  Medya İletişim Ödülü ve Başarı Belgesi’nin de sahibi oldu.
2017
Onur Air, Türkiye’de özel havayolu sektöründe öncü firma olarak kuruluşunun 25’inci yıldönümünü kutluyor. Bin 474 personel istihdam eden Onur Air, tamamı Airbus’tan oluşan 23 uçaklık filosuyla faaliyet gösteriyor. Şirket, günümüzde iç hatlarda 14 önemli noktaya, dış hatlarda ise tarifeli ve tarifesiz olarak 25 ülkede 120’yi aşkın noktaya uçuş düzenliyor. Onur Air, kuruluş yılından bu yana 90 milyonun üzerinde yolcunun güvenli bir şekilde seyahat etmesini sağladı.

THY, 120 ÜLKEYE SEFER DÜZENLİYOR
Türk Hava Yolları (THY) Yönetim Kurulu Başkanı M. İlker Aycı, “1933 yılında kurulduğunda sadece Türkiye içinde İstanbul, İzmir, Ankara ve Adana havalimanları olmak üzere 4 destinasyona sefer düzenleyen THY, bugün 120 ülkede 299 (302 havalimanı) destinasyona sefer gerçekleştiren, dünyada en fazla ülkeye ve en fazla dış hat noktasına sahip havayolu şirketi konumuna ulaştı. THY, 2005-2016 döneminde yıllık ortalama yüzde 14,7’lik yolcu sayısı artışı ile dünya ortalamasından 3 kat fazla artış sağladı” diyor.
Aycı, 2009 yılında kurumsal müşterilerimize yönelik sunmaya başladıkları ‘Turkish Airlines Corporate Club’ sadakat programı kapsamında 10 binin üzerinde üyeye ulaşmış durumda olduklarını ifade etti.

PEGASUS ANKARA’YI UÇURACAK
Türk sivil havacılığını daha da ileri taşıyabilmek için, İstanbul’u tamamlayacak yeni hub’lar yaratabilmenin ve farklı pazarlara açılabilmenin önemine inanan Pegasus Hava Yolları, Ankara’daki uçuş ağını genişletiyor.
Haziran ayı itibariyle Ankara Esenboğa Havalimanı merkezli uçuşlarının sayısını artıracak olan Pegasus; Trabzon, Antalya, Adana, Van, Gaziantep, Erzurum, Diyarbakır ve Balıkesir-Edremit olmak üzere 8 yeni noktaya uçuşlar gerçekleştirecek. Halihazırda Ankara Esenboğa Havalimanı’ndan yurt içinde İstanbul Sabiha Gökçen, İzmir ve Bodrum’a uçuşları bulunan Pegasus, yeni destinasyonlarıyla birlikte Ankara merkezli yurt içi uçuşlarının sayısını 11’e çıkaracak.
Transit pazarının ve direkt uçuşların sağlıklı büyüyebilmesi için, Türkiye’nin hub sayısını ve havaalanı altyapısını geliştirmesi gerektiğini belirten Pegasus Hava Yolları CEO’su Mehmet T. Nane, “Tam da bu sebeple, Pegasus olarak çok önemsediğimiz bir pazar olan Ankara’da uçuş ağımızı genişletiyoruz. Ankara merkezli yurt içi uçuş noktalarımızın sayısını 11’e çıkarmış olmanın gurur ve mutluluğunu yaşıyoruz. Ankara’dan KKTC, Erbil, Amman, Kiev, Viyana, Stuttgart, Köln, Düsseldorf ve yaz döneminde uçtuğumuz Brüksel Charleroi ve Stockholm’a ek olarak, yeni yurt dışı destinasyonları için çalışmalarımız ve izin süreçlerimiz de devam ediyor. Yakında yepyeni yurt dışı noktalarıyla Ankara’yı, iç hat uçuş merkezinden uluslararası bir hub’a dönüştüreceğiz” diye konuşuyor.

rize

 

Yukarı