Ana içeriğe atla

arf

Kırtasiye markasının en yenilikçisi: MAPED

13.02.2018 - 11:23

Kırtasiye sektöründe sürekli büyüyen bir firma olduklarını belirten Maped Türkiye ve Orta Asya Bölge Müdürü Bilal Özköse, ‘En Yenilikçi Kırtasiye Markası’ bilinciyle mevcut ürün ve ürün gruplarını genişletmeyi hedeflediklerini söyledi.

Maped firması hakkında kısaca bilgi alabilir miyiz? Firmanın sektördeki konumunu değerlendirmenizi istesek, neler söylersiniz?
Maped, üç farklı kıtada bulunan beş fabrikasıyla, kendi tasarladığı ürünleri üreterek tüketicilerine sunan uluslararası bir kırtasiye ürünleri üreticisidir. 130 ülkede faaliyet gösteren ve bu ülkelerin 20’sinde kendi ofisi bulunan şirketimiz, Eylül  2009’da Türkiye ofisini faaliyete geçirmiş ve Ocak 2010 itibariyle de aktif Türkiye pazarı faaliyetlerine başlamıştır. Maped Türkiye olarak, kırtasiye sektöründe sürekli olarak büyüyen ve ürünlerine talebin arttığı bir firma olduğumuzu söyleyebilirim. 

Ailelerin çocuklarında en çok dikkat ettiği nokta sağlık… Özellikle anneler, çocukların sağlığı açısından tehlike unsuru oluşturmayacak ürünleri tercih etmeye çalışırlar. Peki, sağlıkla uyumlu ürünler için aileler özellikle neye dikkat etmeli?
Kesinlikle en önemli konu aslında tam olarak bu; sağlık... Sağlıklı ürünler konusuna çok eğilen markalar olduğu gibi, üzerinde durmayan birçok marka da var. Neyse ki son iki yıl içerisinde devlet bu konular üzerine önemli kontroller ve yaptırımlar getirdi. Artık sağlık testlerinden geçemeyen ürünler pazara sürülemiyor, sürülürse de yakalandığı takdirde çok büyük cezalarla karşılaşıyor. Biz Maped olarak bu testleri Avrupa Birliği standartlarına uygun olarak kendi üretim tesislerimizde yapmakla kalmıyor, Türkiye pazarı için de yerel/yetkili laboratuvarlarda tüm sağlık testlerini yaptırıyoruz.  

Sektörde sürdürülebilirliğin en önemli unsuru sizce nedir? Yaşanılan yoğun rekabet ortamında firmalar ya da markalar nasıl ayakta kalmayı başarabilirler?
Sadece kırtasiye sektörü değil, tüm sektörlerdeki sürdürülebilirliğin bir numaralı unsuru kaliteli ürün ve kaliteli hizmettir. Bu etkenleri sağlamak kısa vadede masraflı ve kârsız görünse bile, orta ve uzun vadede tüketicilerin zihninde yer edinmenizi sağlar. Daha fazla kâr etmek adına kalitesinden ödün veren firmalar ise sadece gününü kurtarır ve yarınına zarar verir. Yaşanılan yoğun rekabet için ise şirketler kuvvetli bir sermaye yapısına ve minimum beş yıllık planlamayla hareket ederek ayakta kalabilirler.

Kırtasiye Ofis 2018 Fuarı’na özel olarak hazırlanan yeni ürün veya teknolojileriniz neler, kısaca bahseder misiniz?
Maped olarak biz her yıl 40 ile 80 arasında yeni ürün çıkarırız. Bu ürünler mevcut ürün grupları içerisine ilave olan ürünlerdir. Bu sene de farklı boyama ürün grupları, kalemtıraş, beslenme çantaları ve mataralar ile yeni kırılmaz esnek cetveller gibi ürünlerimizi kullanıcıların tercihine sunuyoruz.

yyy

Yukarı