Ana içeriğe atla

arf

TESİS YÖNETİMİ TASARIMLA BAŞLAR

26.06.2018 - 10:51

TSP’nin kurucu ortağı Levent Bağan, “Bir binanın yönetimi, daha düşünce ve tasarım safhasındayken başlamalı. TSP bu evrede birçok projeye danışmanlık hizmeti veriyor.’’ diyor.

TSP, (Total Solution Provider) tesis yönetim sektörünün önde gelen firmalarından biri. Tesis Yönetim Derneği’nin 15 kurucusu arasında. Firmanın ortağı Levent Bağan da sektörün aktif isimlerinden biri. Levent Bey ile hem firmasının hikâyesini hem de ilk kez düzenlenen fuarı konuştuk.

Öncelikle TSP ne zaman kuruldu? Sektörde hangi hizmetleri veriyor? 
1999’da kuruldu. Sektörün geleceğine çok inanarak kurduk. Ben, ortağım ve iki çalışanımız vardı. Şu an bin 500 kişilik büyük bir aileyiz. İnşa edilmiş her türlü binanın yönetim, işletim ve bütün hizmetlerin tek elden verilmesi işini gerçekleştiriyoruz. Sadece yönetim hizmetlerini ve teknik hizmetleri kendimiz sağlıyoruz. Temizlik, güvenlik, bitki bakımı ve ilaçlama gibi hizmetleri ise çözüm ortaklarımızdan temin ediyoruz. 

Bir binanın yönetimi ve işletimi ne zaman başlamalı?
Daha düşünce safhasındayken, daha tasarlanırken… Biz bu şekilde danışmanlık hizmeti de veriyoruz. Tasarım grubunun içinde yer alarak yarın başlarına neler gelebileceğine dair görüşlerimizi paylaşıyoruz. Zorlu Center, 16/9, Buyaka AVM, Mall Of İstanbul, Skyland İstanbul ve daha birçok projenin danışmanlığını yaptık. Biz sektör olarak inşaat firmalarının bilinçlenmesini ve daha tasarım aşamasından itibaren profesyonel tesis yönetim şirketlerinden hizmet almalarını istiyoruz. Biz, tecrübelerimizle binaların on yıl sonrasını bile bilebiliyoruz. Ama orayı inşa eden firma, on sene sonra ne olacağını bilmiyor. Bu anlamda yaptığımız iş çok önemli. 

TSP isminin bir hikâyesi var mı?
Çok keyifli bir hikâyesi var. Daha kuruluş evraklarımızı hazırlarken, ilk müşterimiz, JP Morgan Bankası’nın İstanbul ofisi oldu. Kendileriyle görüşürken ‘Bizden hangi hizmetleri istiyorsunuz?’ diye sorduk. O kadar çok şey saydılar ki... En sonunda da “Kısacası, firmamızın Total Solution Provider’ı olmanızı, yani bütün sorunlarımızı çözmenizi istiyoruz.” dediler. Bu kavram çok hoşumuza gidince TSP ismini koyduk. 

İlk kez düzenlenen fuarla ilgili düşünceleriniz? 
Aslında dernek de geç kalmış bir dernek, fuar da geç kalmış bir fuar. Biz bu firmayı 1999’da kurduğumuzda Avrupa’da birçok ülkenin tesis yönetimiyle ilgili dernekleri çoktan kurulmuştu. Türkiye’de de tesis yönetim pazarı belli bir noktaya ulaştıktan sonra bu derneğin kurulması artık şarttı. Hemen arkasından böyle bir fuar düzenlemek de çok önemliydi. Çünkü Türkiye, son yıllarda çok büyük bir inşaat patlaması yaşıyor. Bina sahipleri yeni yapılan bu kuleleri, tesisleri, hastaneleri, stadyumları kimin yöneteceğine, kimin işleteceğine dair adres bilip gidemiyordu. Bundan sonra bina sahiplerinin profesyonel firmalardan hizmet ve fikir alacaklarını düşünüyorum. 

Panel ve konferanslara ilgi nasıldı? 
Türkiye’de tesis yönetimi pazar payını düşünecek olursak geç kalınmış bir fuar organizasyonu diye düşünüyorum. Mesela ben, ‘Tesis Yönetiminde Yangın Güvenliği ve Sürdürülebilirliği’ konulu panelde konuşmacıydım. Bu kadar ilgi beklemiyordum açıkçası. Yönettiğimiz binalarda yangın eğitimi veriyorum, orada yaşayan insanlar kendi canları söz konusuyken dahi gelip izlemiyorlar. ‘Panelde üç-beş kişi olursa ne âlâ!’ diyordum ama çok büyük bir ilgi vardı. 

yyy

Yukarı