Ana içeriğe atla

medya

Ülkelerin ekonomileri hala çok nazlı büyüyor…

20.07.2017 - 15:42

“Avrupa başta olmak üzere önemli küresel pazarlarda tüm olumlu sinyallere rağmen ekonomilerin hala çok nazlı büyüdüğü bir dönemden geçiyoruz” diyen İnci Holding Genel Müdürü Taner Kerman, bu durumun her sektörde rekabeti artırdığını ve bu rekabet ortamında dijital dönüşümün ayakta kalabilmek için önemli bir yer tuttuğunu dile getirdi.

Öncelikle Türkiye ekonomisinin şu anki durumunun genel bir değerlendirmesini alabilir miyiz? Malumunuz 2016 oldukça zor bir yıldı, 2017 Türkiye ekonomisindeki son durum nedir?
2016 yılı hem ülkemiz hem de küresel ekonomiler açısından zorlu geçen bir yıl oldu. 2017 yılının; beklentilerin üstünde gelen ilk çeyrek büyümesinin de gösterdiği gibi, normalleşme ve toparlanma yılı olacağını öngörüyoruz. Ancak yaşanmakta olan toparlanma sürecinin devamlılığı; ülkemiz turizm gelirlerindeki artış, işletmeleri olumsuz etkileyen döviz kurlarındaki aşağı ve yukarı yönlü ani dalgalanmaların sıklığının ve dalga boylarının azalması, siyasi ve ekonomik öngörülebilirliğin artması, doğrudan yabancı sermaye girişlerinin yeniden hızlanması gibi önemli bazı koşulların sağlanmasına bağlı.

Mevcut duruma bağlantılı olarak yönetim ve büyüme stratejileriniz hakkında bilgi alabilir miyiz? Neler planlıyor, bu planları hayata geçirmek için ne gibi çalışmalar gerçekleştiriyorsunuz?
İnci markası çok değerli bir marka ve bizim bu değerli markayı büyüterek ülkemiz sınırlarının dışarısına daha fazla taşımamız gerekiyor. Türkiye’deki tesislerimizde, stratejik iş ortaklarımızla birlikte ürettiğimiz ürünler Avrupa kıtası başta olmak üzere dünyanın önemli pazarlarında satılıyor. Bu doğrultuda stratejilerimizi öncelikle mevcut işlerimizi büyütmek ve bunun için gerekli yatırımları gerçekleştirmek yönünde belirliyoruz. Bununla birlikte tespit ettiğimiz öncelikli alanlar başta olmak üzere yurt içi veya yurt dışındaki inorganik yatırım imkanlarını da değerlendiriyoruz.  

Sizce dijital dönüşümün iş dünyasına etkileri neler? Eskiye oranla ne gibi değişimler söz konusu?
Dijital dönüşümün bu süreci iyi yöneten şirketlere temel etkilerinin artan verimlilik, tüm süreçlerde hızlılık ve artan ürün kalitesi olduğunu söyleyebiliriz. Avrupa başta olmak üzere önemli küresel pazarlarda tüm olumlu sinyallere rağmen ekonomilerin hala çok “nazlı” büyüdüğü bir dönemden geçiyoruz. Bu durum her sektörde rekabeti de arttırıyor. Dijital dönüşüm, günümüzde hem artan rekabet ortamında ayakta kalabilmek hem de sürdürülebilir büyümeyi temin etmek için yaşamsal önem taşıyan hızlılığı, çevikliği ve verimlilik artışlarını sağlamak için belki de en önemli araç. Bu nedenle dijital dönüşümü sağlamaya yönelik projeleri devamlı gündemimizde tutuyoruz.

Peki, şu an halihazırda olan dijital dönüşüm pazarlama fonksiyonlarınızı nasıl etkiledi? Dijital çağın gerekliliklerine cevap verebilecek etkili bir pazarlama nasıl olmalı?
Belirttiğimiz gibi, rekabet daha fazla hız ve kaliteli ürün gerektiriyor. Hızlılık sadece üretim hattı için değil tüm tedarik zinciri için gerekli. Dolayısıyla bayilerinizle ilişkileriniz, sipariş, sevkiyat, ürün garantisi ve iade alma süreçleriniz, lojistik faaliyetlerinizin tamamı aslında bir bütün olarak hem markanızın algısını hem de tüketiciye sunduğunuz değeri yani özetle pazarlama kabiliyetinizi yakından etkiliyor. Bu süreçlerin sağlıklı, hızlı ve entegre çalışması da ancak dijitalleşme sayesinde mümkün olabiliyor. 
Bu çerçevede biz de İnci Holding’de ve bağlı şirketlerimizde pazarlama odaklı otomasyon ve dijitalleşme yatırımlarını öncelikli olarak görüyor ve destekliyoruz.

rize

 

Yukarı