Ana içeriğe atla

arf

YAĞLI BACA TEMİZLİĞİNDE ÖNCÜ FİRMA; AB TEKNİK

12.06.2017 - 17:27

AB Teknik Hizmetler Firma Sahibi Burhanettin Ünver, “Şu anda Türkiye’de 100’e yakın AVM’ye hizmet veriyoruz. Edirne’den Iğdır’a kadar müşteri portföyüne sahibiz” diyor.

AB Teknik Hizmetler olarak mutfak yağlı baca temizliğine yönelik sunduğunuz çözümlerden bahseder misiniz? Hangi tür uygulamalar faaliyetlerinizde ön plana çıkıyor?
AB Teknik Hizmetler olarak 1998 yılında havalandırma kanalı ve klima sektörüyle ilgili olarak faaliyetlerimize başladık. Daha sonra müşterilerden gelen talep doğrultusunda mutfak yağlı baca temizliği işine girdik. Mutfaklardaki bacalar pişirme ocaklarından çıkan dumanı, kanallar vasıtasıyla dışarıya tahliye ederler. Bu tahliye esnasında sistemin uzunluğu ve kısalığı, temizlikte büyük önem taşıyor. Sistemler, pişirme ocaklarından çıkan karbonun tahliye edildiği yerler olduğu için belli bir zaman sonra tıkanıyor. Havalandırma kanalları eğer bakım yapılmazsa yangın riskini her zaman taşıyor. AB Teknik Hizmetler olarak yaptığımız bakımla yangın riskini en aza indiriyoruz. 

Baca sektörüne girişiniz nasıl oldu, böyle bir alana yatırım kararı nasıl ortaya çıktı?
Son yıllarda inşaat sektörünün gelişmesi ve nüfusun artmasıyla birlikte kapalı mekanlar ve dolayısıyla mutfaklar çoğaldı. Restoranların da çoğalmasıyla bu mekanlara havalandırma kanalları olan mutfaklar yapılmaya başlandı. Mutfaklar yapılınca da bunların bakımlarına ihtiyaç duyuldu. Biz de böyle bir sektörün varlığını keşfederek giriş yaptık.

Hedef kitlenizde hangi sektörler yer alıyor? Müşteri portföyünüzden örnekler verir misiniz? Sektördeki rekabet ne durumda? Sektörde sahip olduğunuz pazar payı ne kadar? 
Hedef kitlemizi ilk olarak restoranlar oluşturuyordu. Ondan sonra kamu kurum ve kuruluşları, plazalar, fabrikalar ile devam ettik. 2005’ten sonra AVM sektörüne hizmet vermeye başladık. Şu anda Türkiye’de 100’e yakın AVM’ye hizmet veriyoruz. Edirne’den Iğdır’a kadar müşteri portföyümüz var. İstanbul’da Zorlu AVM, Aqua Florya, Armonipark, Arenapark, Beylikdüzü Migros, Safir AVM, Tepe Nautilus, Neomarine, Galeria, Capitol, Carousel ve Capacity AVM gibi büyük AVM’lerle çalışıyoruz. 
Sektördeki rekabete gelince; bu işe başladığımızda 4 tane rakip firma vardı. Şu anda rakip firma sayısı 100’e ulaştı. 100 rakibin içerisinde teknik altyapımızın sağlamlığıyla ön planda yer alıyoruz. Sektörde sahip olduğumuz pazar payı ciddi bir orana tekabül ediyor. Sektöre herkesin girmesiyle rakipler çoğalabiliyor. Ama burada önemli olan, o firmanın belirli yeterliliğe sahip olması. Eğer bu yeterliliğe sahip değilse karşı tarafa büyük zararlar verebiliyor. Firma olarak belli bir kurumsallığa ulaşmak için büyük mücadele verdik. Kalite kontrol birimini kurduk. Şu anda 53 personele sahibiz. İstanbul’da 4. ekibimizi kuruyoruz. 2 tane Ankara’da, 2 tane de Antalya’da ekibimiz var. 

Bacaların hangi periyotlarla temizlenmesi gerekiyor? Baca temizliğinde nelere önem veriyorsunuz?
Bacaların hangi periyotlarla temizlenmesi gerektiği, işletmenin iş yapma potansiyeline bağlı olarak değişiyor. Pişirme ve sistemle alakalı. Satış ne kadar fazlaysa baca da o kadar kirleniyor demektir. Ayrıca bazı firmaların kanalları çok uzun metrajlı, bazıları kısa metrajlı. Bu konuyla ilgili binaları yangından koruma yönetmeliği var. Buna göre bacaların yılda en az 3 kez temizlenmesi gerekli. Öte yandan temizleyen firmanın vereceği periyot da önemli. 
Baca temizliğinde kontrolün iyi yapılması gerekiyor. Temizlik bittikten sonra görünmeyen yerleri temizlediğimiz için bir personel kontrolünü yapmalı veya İtfaiye Daire Başkanlığı aranıp, bir denetmen de istenebilir. AB Teknik Hizmetler olarak yaptığımız işleri sisteme giriyoruz. İtfaiye denetime çıktığı zaman sistemden orasını kimin temizlediğini görüyor. Yani her şeyimiz kayıtlı ve şeffaf. 

Personelinizin eğitimi konusunda ne gibi çalışmalar yürütüyorsunuz?
Personelimize her türlü eğitimi veriyoruz. İş güvenliği yasasının çıkmasıyla birlikte personelimize iş güvenliği eğitimleri de aldırıyoruz. Eğitim konusunda elimizden geleni yapıyoruz. Ayrıca alışveriş merkezlerinin içindeki mağazalara da eğitim programları uyguluyoruz. Baca temizliği basit bir iş değil, bir operasyon gerektiriyor. Sadece çalışanlarımızı değil, müşterilerimizi de eğitiyoruz. Çünkü baca temizliğinde insanları bilgilendirmek çok önemli. 

Sektörde karşımıza çıkan belli başlı sorunlardan da kısaca bahseder misiniz?
Sektördeki en büyük sorunlardan bir tanesi, yetkili firma bulmak. O işe talip olan firmanın yetkinliğini iyi araştırmak, referanslarına iyi bakmak gerekiyor. Çalıştırdığı personel kalitesi de çok önemli. Yeterliliğe sahip olmayan bir firma, hizmet verdiği firmaya da zarar verebiliyor. 
Rekabet konusu da diğer bir sorun olarak karşımıza çıkıyor. Diğer bir sorun; personel yetersizliği. Personel bulmakta zorlanıyoruz.

Bacaların temizliği kadar havalandırma ve klima sistemlerinin temizliği de önem taşıyor. Bu konuda neler yapıyorsunuz?
Plazaların, AVM’lerin veya bankaların havalandırma kanallarını temizliyoruz. Dünya Sağlık Örgütü’nün tavsiyesiyle ofislerin havalandırma sistemlerinin 2 yılda en az 1 kere temizlenmesi gerekiyor. Klima sistemlerinden gelen astım ve bronşit gibi birçok hastalık var. Kanalların içinde bakteriler dolaşıyor. Bir ofiste temiz hava olmazsa o ofiste çalışanların verimliliği de düşüyor. Ofis ortamları iyi havalandırılırsa, insanların performansı da artıyor. Dolayısıyla temiz hava çok önemli.

yyy

Yukarı