Ana içeriğe atla

itt

“Yazı ve işaretleme pazarının yelpazesi en geniş firmasıyız”

13.02.2018 - 11:20

Kırtasiye sektörünün önemli bir parçası olan yazı ve işaretleme gereçleri pazarını edding Genel Müdürü Yüce Tümer ile konuştuk. Tümer, çeşit yelpazesi en geniş firma olduklarını söylüyor.

Yazı ve işaretleme gereçleri sektörünün mevcut durumu ve potansiyeli hakkında bilgi verir misiniz?
Ülkemizde yazı ve işaretleme gereçleri pazarının büyüklüğü 500 milyon lira. Pazar geçtiğimiz yıl ortalama yüzde 7 oranında büyüme gösterdi. 2018 yılında da yüzde 3-4 oranında büyüme kaydedeceği tahmin ediliyor.

Peki, siz sektörde firmanızı nerede konumlandırıyorsunuz?
Sektör, B2B, B2C olarak ikiye ayrılıyor. Her sektörün kendi içinde kategori ayrımı var. Örneğin, endüstride kullanılan işaretleme kalemleri ile ofislerde kullanılan yazı gereçleri B2B, hobi amaçlı kullanılan kalemler ise B2C olarak değerlendiriliyor. Her kategoride belli başlı yerli ve yabancı markalarla rekabet ediyoruz. Pazarın çeşit yelpazesi en geniş firma olduğumuzu söyleyebilirim.

21-25 Şubat 2018 tarihleri arasında Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nde düzenlenecek İstanbul Kırtasiye ve Ofis Fuarı’na özel olarak hazırlanan yeni ürün veya teknolojileriniz neler?
Bu fuarda ziyaretçilerimiz edding’in hobiden ofise, ev çözümlerinden profesyonel iş çözümleri ürünlerine kadar bütün ürün portföyünü yakından görebilecek. Bunun yanında görsel iletişim markamız Legamaster’ın yeni teknoloji ürünleri ile de tanışma fırsatı yakalayacaklar.

Fuara dönük olarak başka ne gibi hazırlıklarınız söz konusu? Mesela fuar esnasında yapılacak etkinlik vesaire olacak mı?
Müşterilerimizle birebir iletişimde olup onlar için uygun olabilecek ürünleri özel fırsatlarla sunacağız. Müşterilerimiz fuar süresince merak ettikleri ürünleri deneyimleyebilecekler.  

Firmanız için 2017 yılı nasıl geçti? 2018’in nasıl geçeceğini öngörüyorsunuz? Ayrıca bize gelecek dönem projelerinizden de bahseder misiniz?
Geçtiğimiz üç yılda büyümemiz yüzde 12 oranında gerçekleşti. edding olarak 2018 yılı ve gelecek üç yılda ayrı ayrı yüzde 20 oranında büyüme hedefliyoruz.

mogul

 

Yukarı