Ana içeriğe atla

arf

YENİLİKÇİ HİZMET ANLAYIŞI

17.11.2016 - 11:27

PayU Türkiye CEO’su Y. Emre Güzer, bir yandan e-ticaret işletmelerinin hizmet kalitesini artırırken, diğer yandan Türkiye’nin önde gelen banka ve lisansör kuruluşlarıyla yaptıkları işbirlikleriyle sektöre yenilikçi bir hizmet anlayışı getirmeyi amaçladıklarını kaydetti.

PayU Türkiye olarak online ödeme sistemlerindeki çözümlerinizde nasıl bir online ödeme süreci sunuyorsunuz?
PayU Türkiye olarak sunduğumuz çözümler sadece basit ve kolay olmakla kalmıyor aynı zamanda üye işyerlerimizin ödeme altyapısı konusunda müşterilerinin bütün işlemlerini kolayca gerçekleştirmelerini de sağlıyor. Müşteriler, bir ürün ya da hizmeti, web sitesinden alışveriş sepetine ekliyor. Ödeme yapmak için ise PayU’ya üye olunması gerekmiyor. Müşteri ödeme işlemini taksitle ya da tek çekimle gerçekleştiriyor ve tüm işlemler hem otomatik hem de manuel kontrol ediliyor. Sahtecilik şüphesi taşımayan işlemler gerçek zamanlı olarak onaylanıyor. Müşteri ödemesini Ortak Ödeme Sayfası üzerinden gerçekleştirdiyse alışverişini tamamladıktan sonra işyerinin web sitesine dönüyor.

Visa ve MasterCard tarafından onaylanan Türkiye’nin ilk ödeme servis sağlayıcısınız. Altyapınız hakkında bilgi verir misiniz?
Sanal POS çözümlerimiz, gelişmiş sahtecilik (fraud) önleme filtrelerimiz, 7 gün 24 saat hizmet veren uzman sahtecilik izleme ekibimiz ve daha birçok servisle PayU Türkiye olarak, bir yandan e-ticaret işletmelerinin hizmet kalitesini artırırken, diğer yandan Türkiye’nin önde gelen banka ve lisansör kuruluşlarıyla yaptığımız işbirlikleriyle sektöre yenilikçi bir hizmet anlayışı getirmeyi amaçlıyoruz. Visa ve MasterCard tarafından onaylanan Türkiye’nin ilk ödeme servis sağlayıcısı olarak eylülde aldığımız BDDK lisansıyla yolumuza daha güçlü devam edeceğiz.

AMAÇ İŞYERLERİNİ OPERASYONEL YÜKTEN KURTARMAK
Sunduğunuz ödeme metotlarıyla e-ticaret firmalarına ne gibi avantajlar kazandırıyorsunuz?

Amacımız müşterilerimizin asıl işleri olan e-ticarete odaklanmalarını sağlamak, bu nedenle ödeme çözümlerimiz ve katma değerli servislerimizle kendilerine birçok noktada fayda sağlamayı ve işyerlerimizi operasyonel yükten kurtarmayı hedefliyoruz. Örneğin mobil ödeme ihtiyaçlarına artan ilgi nedeniyle 2016 yılında yeni ürün ve servislerimizden ilki mPOS uygulamasıyla bu alanda somut adımlar atmaya başladık. Bu ürün ile günümüzün hızla mobilleşen dünyasında işyerlerimize büyük bir esneklik sağlayacağımıza inanıyoruz. Üye işyerlerimiz, bu ürünü kullanarak, 7/24 diledikleri noktada kredi ya da banka kartından ödeme alabiliyor, müşterilerine taksit fırsatı da sunabiliyor. Ayrıca mPOS sayesinde işyerlerimize tek bir uygulama kullanarak baştan sona kesintisiz tahsilat çözümü ve dolayısıyla onları da ek donanım ve yazılım maliyetlerinden kurtarma imkanı sunuyoruz. İşyerlerimiz artık satışların takibini kâğıt üzerinden ya da kasadaki parayı sayarak yapmak yerine tüm işlem geçmişlerine akıllı telefonları üzerinden erişebiliyor. 

YILDA 5 MİLYONUN ÜZERİNDE İŞLEM
PayU Türkiye olarak 2016 yılı performansını rakamsal verilerle özetleyebilir misiniz? Hangi yatırımlara imza attınız? 2017 yılına yönelik büyüme ve yatırım hedeflerinizden bahseder misiniz?

PayU ödeme sistemleri üzerinden Türkiye’de yılda 5 milyonun üzerinde işlem gerçekleştirilirken ödemelerin yüzde 60’ı peşin, yüzde 40’ı ise taksitli olarak yapılıyor. Şu ana kadar tek seferde yapılan en yüksek tutarlı işlem 49 bin 980 TL oldu. 2015 yılında 1 milyar TL üzerinde ciroya ev sahipliği yaptık; hedefimiz bunu 2016’da iki katına çıkartmak.

yyy

Yukarı