2018 yılında Ankara’daki ilk şubesinin açılışıyla yeme-içme sektöründeki hikayesi başlayan Dürümle, günümüzde Türkiye genelinde 27 şehirde bulunan 132 şubesinde geleneksel lezzetlere modern bir yorum getirerek misafirlerini ağırlıyor. Temmuz sayımızda kapak konuğumuz olarak dergimizde ağırladığımız Dürümle CEO’su Fatih Özçanak ile hem Dürümle’nin kuruluşundan bugüne sektörel yolculuğunu hem de franchising sistemleri temelinde yatırım ve büyüme stratejilerinin detaylarını konuştuk.
Öncelikle sizi ve markanızı tanıyabilir miyiz?
İstanbul Teknik Üniversitesi, İşletme Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldum ve aynı üniversitede İleri Finans Teknikleri üzerine Master (MS) derecesi aldım. İş hayatına 1996 yılında Yaşarbank’ın Hazine Bölümü’nde başladım ve ardından Çelebi Holding A.Ş. ve AGT A.Ş’de CFO olarak görev aldım. 2014 yılında Madame Coco markasının genel müdürlüğünü üstlenerek firmanın büyüme ve uluslararası pazarda yer alma sürecini yürüttüm. 2019 yılında da T. Aydın Holding İcra Kurulu Üyesi olarak holdinge bağlı perakende şirketinde CEO rolünü üstlendim. 2022 yılından bu yana ise Dürümle’de CEO olarak görevimi sürdürüyorum. Dürümle, Türkiye’nin geleneksel lezzetlerini modern bir yaklaşımla sunan bir fast food markası. Kuruluşumuzdan bu yana Adana, Urfa, tavuk şiş, et döner gibi Türk mutfağının klasiklerini yenilikçi bir dokunuşla müşterilerimizle buluşturuyoruz. Özellikle çıtır lavaş, cheddar peyniri, özel soslar ve kibrit patates gibi Dürümle’yi farklılaştıran lezzetlerle ürünlerimizi zenginleştiriyoruz.
Dürümle’nin kuruluşundan bugüne sektörel yolculuğundan bahseder misiniz, marka nasıl bir gelişim gösterdi?
2018 yılında Ankara’daki Taurus Alışveriş Merkezi’nde ilk şubemizi açtıktan sonra hızla büyüyerek Türkiye genelinde 27 şehirde 132 şubeye ulaştık. 2020 yılında Mediterra Capital’den aldığımız yatırım, büyüme hızımızı artırdı. Kısa sürede bilinen ve tercih edilen bir marka haline geldik. Büyümemizin en kritik noktası müşteri memnuniyeti. Müşteri geri bildirimlerini dikkate alarak markamızı sürekli geliştiriyoruz. Sektördeki başarımız, yenilikçi yaklaşımımız ve müşteri odaklı stratejilerimiz sayesinde mümkün oldu.
Yeme-içme sektöründe Dürümle markasını nasıl konumlandırıyorsunuz, okurlarımız için yatırım ve büyüme stratejilerinizi anlatır mısınız?
Dürümle, Türk mutfağının sevilen lezzetlerini modern yorumlarla sunan yenilikçi bir marka. Özgün ürünlerimiz sayesinde sektörde kısa sürede farklılaştık ve tüketicinin tercih ettiği bir marka olduk.
Yatırım ve büyüme stratejilerimizde franchise sistemine büyük önem veriyoruz. Franchise adaylarımıza dekorasyon, çalışan eğitimi, denetimler gibi tüm operasyonel konularda destek olmanın yanı sıra, bilinirlik konularında reklam çalışmaları ile destek sağlıyoruz. Kısa sürede hem yurt içinde hem de yurt dışında büyüyerek daha geniş kitlelere ulaşmayı hedefliyoruz.
Markanızın büyüme hikayesinde öne çıkan ana başlıklar nelerdir? Büyüme stratejinizde franchise sisteminin rolü konusunda neler söylersiniz? Franchise sisteminizin ana hatlarından ve yatırımcılara sağladığı avantajlardan bahseder misiniz?
Büyüme hikayemizde öne çıkan ana başlıklar yenilikçilik, kalite odaklılık ve müşteri memnuniyeti oldu. Geçtiğimiz yıllarda Dürümle olarak franchise modelimizi de oluşturduk. Şu anda 12 franchise şubemiz mevcut. Şirket olarak öncelikli hedefimiz, Türkiye genelinde hizmet noktalarımızı genişletmek olacak. Franchise adaylarımıza yatırım geri dönüşü yüksek, karlı bir iş fırsatı sunuyoruz. Franchise’larımıza sunduğumuz destekleri şu şekilde özetleyebiliriz; Dürümle markasının kurumsal yapısını her restoranımızda koruyor, dekorasyon sürecinde uzman ekiplerimiz ile iş ortaklarımıza destek veriyoruz. Ayrıca açılış sürecinde eğitim liderlerimiz tarafından çalışanlarımız için profesyonel eğitim desteği sunuyoruz. Franchise sahiplerinin satışlarını artırmaları için reklam ve tanıtım çalışmalarını gerçekleştiriyoruz. Operasyonel yönetim konusunda da aktif rol alarak tüm konularda maksimum destek sağlıyoruz. Bu sayede, franchise sahipleri Dürümle’nin güçlü marka imajından ve kurumsal know-how’ından faydalanarak başarılı bir işletme yürütebiliyorlar.
Türk mutfağının öne çıkan lezzetlerinden dürümü tercih ederek yarattığınız marka konseptinizle sektöre girmeye nasıl karar verdiniz? Uygun fiyata yüksek kalite ve doyuruculuk vadeden menülerinizi oluştururken neleri dikkate aldınız?
Türk mutfağının zenginliğini ve çeşitliliğini modern bir yaklaşımla sunma fikri, Dürümle’nin temelini oluşturdu. Dürüm konsepti hem geleneksel hem de yenilikçi tatlar sunmamıza olanak tanıyan ideal bir format. Menülerimizi oluştururken malzeme kalitesine, lezzet çeşitliliğine ve müşteri memnuniyetine büyük önem veriyoruz. Her bir menünün içeriği hem lezzet hem de doyuruculuk açısından titizlikle seçiliyor. Kalite ve ÜR-GE ekiplerimiz tarafından hazırlanan standartları belirlenmiş ürün reçetelerimiz, her şubede aynı lezzette dürümleri müşterilerimize sunmamızı sağlıyor.
Türkiye yeme-içme sektörüne dair görüşleriniz nelerdir, sektörün geleceğine dair nasıl bir öngörüye sahipsiniz? Dürümle bu gelecekte nasıl bir yerde konumlanacak?
Türkiye’de yeme-içme sektörü sürekli büyüyor ve gelişiyor. Gelecekte kaliteli malzemelerle hazırlanan sürdürülebilir gıda trendlerinin daha da önem kazanacağını öngörüyoruz. Dürümle olarak biz de sürdürülebilir ve kaliteli ürünlerle yenilikçi lezzetlerimizi sunmaya ve geliştirmeye devam edeceğiz. Türkiye’nin yanı sıra uluslararası alanda da tercih edilen bir marka olmayı hedefliyoruz.
Teknoloji, lojistik ve tedarik gibi süreçlerde nasıl bir politikayla ilerliyorsunuz? Sürdürülebilirlik odaklı çalışmalarınızdan bahseder misiniz?
Verimliliği artırmak ve kaliteyi sağlamak için tedarik zinciri süreçlerimizde teknolojiyi etkin bir şekilde kullanmaya özen gösteriyoruz. Enerji verimliliği ve atık yönetimi gibi konularda da sürdürülebilirlik konusunu odağımızda tutuyoruz. Sürdürülebilirlik stratejimizin bir parçası olarak merkez ofis çalışanlarımızın araçlarını elektrikli araçlarla yeniledik. Bir sonraki adımda ise çalışan kıyafetlerimizi geri dönüştürülmüş malzemelerden üretilen kıyafetler ile yenileyeceğiz.
Zincir bir marka olarak marka itibarınızı ve sunduğunuz ürün ve hizmetlerdeki kalite standardını nasıl koruyorsunuz?
Marka itibarımızı ve kalite standardımızı korumak bizim için kritik. Bunun için müşteri geri bildirimlerine çok önem veriyoruz. Ürün ve hizmet kalitesini sağlamak için sıkı kalite kontrol süreçleri uyguluyoruz. Yakın zamanda MOS (Merkez Ofis Sahada) projesini hayata geçirdik. Bu proje ile sahadan gelen sesleri yakından takip edip hızlı aksiyon alabiliyoruz.
Ayrıca kaliteli hizmet anlayışımızı her şubede aynı standartta uygulamak adına eğitim ve operasyonel denetimin önemli olduğunu düşünüyorum. Bunu sağlamak için de eğitim liderlerimiz ile Dürümle Akademi online eğitim platformunu oluşturduk. Çalışanlarımıza hem bu platformda hem de sınıf eğitimleri ile özel eğitimler veriyoruz. Düzenli hijyen denetimleri ve gizli müşteri araştırmaları yapıyoruz.
Bu yaklaşımımız sayesinde müşteri memnuniyetini en üst düzeyde tutmayı başarıyoruz.