Ana içeriğe atla


BANNER

ŞİRKETLERİN 2020 PROJEKSİYONU

17.02.2020 - 10:01

İnsanlar, her yeni yılda kendilerine birçok hedef koyuyor. Ancak, bir sonraki yılbaşında, bunların bazılarının da gerçekleşmediğini görüyor. İş sahiplerinin, gemiyi sağlam bir limana eriştirmekle yükümlü kaptanların, üst düzey yöneticilerin belirlenen amaçlara ulaşması, kurumları açısından yaşamsal önemde. Bu nedenle, başarıyı yakalayanların izinden gitmek, her zamankinden daha da ehemmiyetli. Peki, genel anlamda ekonomik darboğazın yaşandığı 2019, hangi raporlamalarla geride bırakılıyor? İş dünyamızın önde gelen isimlerinin 2020 ajandasının "Yatırım" başlığında öne çıkanlar ve beklentiler neler? 

Başarıya ulaşmanın ilk adımı, zorlayıcı; ancak gerçekçi olan sınırlı sayıda amaç belirlemek. Bu nedenle, ilk önce mevcut durumun bir hesabını çıkarmak, daha sonra mekân ve zaman açısından bir temizlik yaparak öncelikleri tespit etmek lazım. Örneğin, vakti delege etmeyi bilmeyen iş insanının, yeni yılda bu alandaki verimini artırması güç. Benzer şekilde, ofisinde veya fabrikasında alan kullanımı konusunda bilgisi olmayan veya envanterindeki stoklardan haberdar olmayan bir yöneticinin, bu konudaki performansını geliştirmesi zor.. Ayrıca bir şirket, tüm çalışanlarıyla birlikte hedefi anlamalı ve buna odaklanacak motivasyona sahip olmalı. 
 

PERFORMANS, MÜŞTERİLER TARAFINDAN ANLAŞILMALI
Başarı; işleri iyi yapmanın yanı sıra, bu konudaki performansın müşteriler tarafından iyi anlaşılmasıyla yakalanır. Şirketlerin ürün ve pazar formunu değil, öğrenme ve yenilikçilik yeteneklerini de geliştirmesi gerekli. Yeni yıldaki gayelere yönelik, iş sonuçlarının yanına gelişimi de dahil etmek, faydalı. Sürdürülebilirliğin bir başka şartı ise sosyal sorumluluk konusunda duyarlı olmak. Bu da ancak iyi bir takiple sağlanabilir.

tuncayANADOLU GRUBU YÖNETİM KURULU BAŞKANI TUNCAY ÖZİLHAN: TARİHİ BİR DÖNÜŞÜM İÇERİSİNDEYİZ
Anadolu Grubu; 19 ülkede, 80’e yakın şirketi, 66 üretim tesisi ve yaklaşık 80 bin kişilik istihdamla faaliyette. 2020’de birçok sektörde durgunluk yaşanması ve dünyamızın daha değişken piyasalar ve kararsız sermaye akımları ile karşılaşması öngörülüyor. Makro göstergelerde istikrarı aradığımız bu dönemde büyümemizi sürdürüyoruz.
Dünyamızda ve ülkemizde belirsizliklerin, olumsuz etkilerinin yaşandığı, piyasalarda kırılganlıkların yüksek olduğu, zorlu bir yılı geride bırakıyoruz. Portföyümüzün büyük bir bölümünü oluşturan hızlı tüketim malları pazarlarında güçlü satış ve operasyonel kârlılıklar elde ettik. Diğer sektörlerde ihracata daha çok yöneldik. 
2019’DA GÜÇLÜ VE SAĞLIKLI BÜYÜDÜK
2019’un 9 ayında, yılın ilk yarısındaki gibi başlıca operasyonlarımızda güçlü ve sağlıklı büyüdük. Konsolide bazda satış gelirlerimiz, 2018’in aynı dönemine göre yüzde 22 artış ile 38.9 milyar TL seviyesindeydi. FAVÖK artışımız yüzde 31 oldu. Hedefimiz, ana sektörlerde çift haneli ciro ve faaliyet kârlılığı büyümesini sürdürmek. Sadece ekonomik büyüme sağlayan bir grup olmanın ötesinde, kurumsal vatandaşlık anlayışımızla yeniliğe, gelişime ve geleceğe her anlamda yatırım yapıyoruz. 

 

ilker

HİZMET İHRACATÇILARI BİRLİĞİ (HİB) VE TÜRK HAVA YOLLARI (THY) YÖNETİM KURULU BAŞKANI İLKER AYCI: KÜRESEL MARKA OLMA YOLUNA GİRİLECEK 
Türkiye ekonomisinin küresel krizlere karşı sarsılmaz bir noktaya gelebilmesi ve ekonomik bağımsızlığın korunması açısından yerel girdisi yoğun, ithal girdi bağımlılığı olmayan hizmetlerin ihracatı çok kritik. Mal ihracatını körüklüyor ve pek çok alanda imalatın alt yüklenicisi olarak, üretimde toplam faktör verimliliğine katkıda bulunuyor.Türkiye, son yıllardaki kalkınma hamlesiyle, mal ve hizmet ihracatında önemli yol kat etti. Bundan sonra her bir hizmet sektörü temelinde hazırlanacak stratejik planlarla, turizm, sağlık, lojistik, yolcu taşımacılığı, eğitim, bilişim hizmetleri, kültür-sanat gibi pek çok alanda planlanacak dönüşümle, küresel marka olma yoluna girilecek.
HEDEF, 2023’E KADAR 90 MİLYAR DOLAR
Hizmet ihracatında 150 milyar dolarlık hedefe ulaşma yolunda ilk durak, 2023. Gelecek 4 yılın sonunda 90 milyar dolarlık hedefe ulaşacağımıza inancım tam. Bugüne kadarki başarılı çalışmaların, bundan böyle siyaset, kamu ve özel sektör eşgüdümünde, odaklı ve stratejik planlamalarla sürdürülebilir hale gelebilecek. Hizmet ihracatının, düşük ithal girdisine ihtiyaç duyması ve döviz kazandırıcı bir faaliyet olmasından dolayı, cari açığa pozitif etkisi var. Hizmetler dış ticaretinde açık değil, fazla veriyoruz. Toplam mal ve hizmet ihracatımızdan elde ettiğimiz katma değerin yarısından fazlasını hizmetler sağlıyor. 2019’da mal ihracatında açık verirken, hizmetler dış ticaretinde 25.8 milyar dolar fazla verdik.

 

muratTURKCELL GENEL MÜDÜRÜ MURAT ERKAN: ÜÇ STRATEJİK ODAK ALANINDA HIZLA BÜYÜYECEĞİZ
Çok başarılı bir yılı geride bıraktık. Müşterimizi odağımıza alan stratejimiz sonucu yatırım ve büyüme hedeflerimizi yakalamış olmaktan mutluluk duyuyoruz. 25. yılımızı yaşadığımız 2019’un başından 1 Aralık’a kadar olan dönemde, ürün ve servis kullanımında yeni rekorlara imza atıldı. Dijital servislerimize odaklanarak tekil gelirleri 2022’de 2.5 kat artırmış olacağız.Net kârımız, üçüncü çeyrekte, geçen yılın aynı dönemine göre üç katın üzerine çıkarak 801 milyon TL oldu. 2019’un ilk 9 ayı itibariyle 500 bini aşkın yeni müşteri kazandık. Türkiye’deki abone sayımız 37.3 milyon. Yüzde 17.8 büyüyerek 18.5 milyar TL ciro elde ettik. FAVÖK’ümüz yüzde 17.2 artışla 7.7 milyar TL. 2 milyar 491 milyon TL net kâr ettik.  
YERLİ VE MİLLİ DİJİTAL UYGULAMALAR’DA ATAK
2020’de techfin, dijital iş çözümleri ve dijital servisler olmak üzere üç stratejik odak alanında hızla büyümeyi hedefliyoruz. “Turkcell Dijital İş Çözümleri”nin yanı sıra, “Paycell” markasıyla hizmet veren “Turkcell Ödeme ve Elektronik Para Hizmetleri” şirketlerimiz, iki önemli iştirakimiz. Teknoloji ile finansı buluşturduğumuz Paycell, Türkiye’nin en çok tercih edilen yeni nesil ödeme platformu haline gelecek. 2022’de, Paycell’de aylık 17 milyon aktif kullanıcıya, 41 milyar TL’lik işlem hacmine ulaşacağız. “Dijital İş Çözümleri” ile amacımız, dijital entegrasyon pazarında sektörün lideri olmak. Sayıları 3 milyonu aşan ticari kuruluşa uçtan uca hizmet sunarak rekabette önde olmalarını sağlayacağız. Tüm dünya çapında kullanılan yerli ve milli dijital uygulamalarımızı daha da yaygınlaştıracağız. Çorlu’da, uluslararası standartlarda hizmet verecek olan yeni bir veri merkezini daha hizmete açacağız. 2020’de başta 5G ve yapay zekâ olmak üzere robotik teknolojiler, nesnelerin interneti, büyük veri, siber güvenlik ve bulut teknolojileri gibi yeni nesil teknolojilere yönelik yatırım ve çalışmalarımız sürecek. Fber altyapının yatırımlarının, Türkiye’nin en ücra köşelerine dek yaygınlaşması, olmazsa olmaz önemde. 

 

mehmet

PEGASUS HAVA YOLLARI GENEL MÜDÜRÜ MEHMET T. NANE: 2020’DE BÜYÜME KONTROLLÜ DEVAM EDECEK
Turizm, 2018’e büyük katkı sağladı. Biz bunun 2019’da da devam edeceğini ve eş zamanlı olarak da havayoluyla seyahat eden yolcu sayısının artacağını öngörmüştük. Planlamalarımızı buna uygun şekilde yapmıştık. İlk 9 aylık rakamlarımız ışığında, kuvvetli operasyonel kârlılığımızın devam ettiğini söyleyebiliriz. Dış hat yolcu trafiği 2019’un 9 ayında yüzde 19 büyüdü. 2019, bizim için yine büyüme yılı olmaya aday ve göstergeler doğru yolda olduğumuzu gösteriyor.
ÇEVRECİ UÇAKLAR İLE FİLOMUZ GENİŞLEYECEK
2020’de büyümenin kontrollü şekilde devam etmesini bekliyoruz. 2024’e kadar filomuzun yarısını oluşturmasını hedeflediğimiz Airbus A320 ailesinin en büyük üyesi olan A321 Neo tipi uçaklarımızın ilk ikisini teslim aldık. 2020’de yeni uçak alımlarımız sürecek. Filomuzu yeni nesil çevreci uçaklar ile adım adım genişleteceğiz.

 

nusretORTADOĞU HOLDİNG İCRA KURULU ÜYESİ VE ORTADOĞU İNŞAAT GRUP BAŞKANI NUSRET KAYHAN APAYDIN: 2020’DE YATIRIMLAR HIZ KESMEYECEK
İNŞAAT SEKTÖRÜNDE 2019’un ikinci yarısında, kamu bankalarının konut kredisi faiz oranlarına desteği ve son çeyrekte hızla düşen faiz oranları ile satışlarda kıpırdanma gözlemlendi. Stokların erimekte oluşu ve talebin artması, 2020’nin daha olumlu seyredeceğini gösteriyor. İnşaat ve gayrimenkul sektöründe “Resim İstanbul”, “Resim Eyüp”, “Resim Mod” projelerimizin satışlarının 2020’de tamamlanacağını düşünüyoruz. Kağıthane’de başladığımız “Resim Modern”in inşaatını ilerletmeyi, “Resim Çengelköy”ün temelini atmayı planlıyoruz.
TURİZM, 2019’DA ‘ALTIN YILI’NI YAŞADI 
Turizm, 2018’de ciddi bir yükselişe geçmişti, 2019’da ise altın yılını yaşadı. “2023’te 75 milyon turist” hedefine katkı sunmak için çalışıyoruz. Alanya İncekum’da, 1.800 yatak kapasitesiyle segmentinin en büyük ve en iyisi olarak tanınan aile konseptli WOME Deluxe otelimizde ciddi bir başarı yakaladık. 2019 haziran-eylül döneminde yüksek doluluk oranları ile 300 bin misafirimizi ağırladık. Orta vadede WOME Deluxe ile Bodrum, Fethiye, Marmaris gibi turistik bölgelerde yeni yatırımları amaçlıyoruz. Markamızı yurt dışına açmak için Fas ve İspanya’dan gelen talepleri de değerlendiriyoruz. Trabzon’da hem şehir hem kıyı oteli olarak konumladığımız 30 milyon dolar yatırımlı, 200 odalı otelimizin hafriyat çalışmalarına 2019’da başladık. 
 

SIGNIFY TÜRKİYE CEO’SU  ERAN GÖRGEN: 2020’NİN GÜNDEMİ İNOVASYON VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKeran
Türkiye’de çözümlerimizi güçlendirerek ve ürün odaklı yatırımlarımızı planlayarak ilerliyoruz. Tüm hükümetlere, dünyayı daha enerji verimli kılma hedefine katılmaları çağrısında bulunduk. Gelecek nesiller için bu işin öncülüğünü yapacağız. “Sürdürülebilirlik ve Teknoloji” diyeceğiz. 2020’de de büyümeye var olduğumuz tüm alanlarda liderlik etmeyi sürdüreceğiz... 2020’de de dijital çağda kamu ve özel sektör için enerji verimliliğini artıracağız. Maliyetleri düşürecek olanaklarla LED aydınlatmaya yönelik dönüşüme liderlik edeceğiz. Ciddi bir paradigma değişikliğine yol açması beklenen LED’e, 2020’de piyasanın en az yüzde 75'inin geçmesi öngörülüyor. Türkiye’nin enerji tasarrufu hedeflerine ulaşmasına yardımcı olacağız.
 

colmanVODAFONE TÜRKİYE CEO’SU COLMAN DEEGAN: DİJİTALLEŞME İÇİN YERLİ VE MİLLİ EKOSİSTEM OLUŞMALI
Türkiye’ye 13 yılda, 21 milyar TL’yi aşkın yatırım yaptık. Türkiye’nin ve sektörümüzün geleceğine duyduğumuz güvenle 2020 yılında da yatırımlarımıza devam edeceğiz. İş süreçlerimizi, şebekelerimizi, işletme ve inovasyon yapma biçimimizi etkileyecek dijitalleşme, gelecekte, sosyal ve ekonomik gelişmenin temelinde olacak.
2019’da, kaliteli hizmet vermeye odaklandık. Yüreğimizde müşterimizin attığı bir yıl geçirdik. “Teknoloji İletişimi Şirketi” olma hedefimizle, odağımıza dijitalleşmeyi oturttuk. 2019-20 mali yılımızın ilk yarısında, satışlarımızın yüzde 15’ini bu kanallardan gerçekleştirdik. 
 

arf

Yukarı