Ana içeriğe atla

itt

2016 YATAŞ’IN ALTIN YILI

15.12.2016 - 18:17

Yataş Grup Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop, 2016 yılında 2015 yılına göre yüzde 50 büyümeyi hedeflediklerini söyleyerek, “Bu oran sektör ortalamasının çok üzerinde. Bundan dolayı içinde bulunduğumuz yılı, altın yılımız olarak niteliyoruz” şeklinde konuştu.

Yataş Grup Yönetim Kurulu Başkanı Yavuz Altop, 2017 yılı sonuna kadar 100 yeni mağaza açmayı ve yüzde 50 büyümeyle 750 milyon TL ciroya ulaşmayı hedeflediklerini kaydetti. 2019 yılının sonunda ise 1 milyar TL’yi geçerek Türkiye’nin en büyük ilk 100 firması arasına girmeyi hedeflediklerini söyleyen Altop, “2015’in ilk 9 ayına göre yüzde 51 bir büyüme oldu. Buna göre 2016 sonu itibariyle yaklaşık 500 milyon TL’lik bir ciro gerçekleştireceğimizi düşünüyoruz. Bu da 2015 yılına göre yaklaşık yüzde 50’lik bir büyümeye işaret ediyor. Bu oran sektör ortalamasının çok üzerinde. Bu gelişmeden dolayı içinde bulunduğumuz yılı, altın yılımız olarak niteliyoruz” dedi. 

“YURTİÇİNDE 2017 SONUNA KADAR 80 MAĞAZA DAHA AÇACAĞIZ”
2016 yılı başından itibaren yurtiçinde 40 mağaza açtıklarını ve şu anda inşaatı devam eden mağazalarıyla 2017 yılı sonuna kadar 80 mağaza daha açmayı hedeflediklerini ifade eden Altop, “Yurtdışında ise yılbaşından itibaren 10 mağaza açtık, 2017 sonuna kadar da şu anda inşaatı ve görüşmeleri devam eden 22 mağaza daha açmayı planlıyoruz. Diğer markalarımızı da dikkate aldığımızda yurtiçinde ve yurtdışında toplam 460 satış noktamız bulunuyor. Özellikle modüler mobilya-koltuk üretim ve satışında yakaladığımız büyük başarının, önümüzdeki dönemlerde de artarak devam edeceğini düşünüyoruz” diye konuştu.

“40. YILIMIZI KUTLUYORUZ”
40. yıllarını kutladıkları 2016 yılı için Yataş Grup’un yatırım yılı olacağını söylediklerini kaydeden Altop, bunu gerçekleştirmek için çalışmalara devam ettiklerini belirtti. Altop, Kayseri Organize Sanayi Bölgesi’ndeki kanepe fabrikalarının kapasitesinin yetersiz noktaya ulaşmasından dolayı 30 bin metrekarelik kapalı alanda yeni bir kanepe fabrikasını yine bu yılın sonuna kadar faaliyete geçirmeyi planladıklarını dile getirdi.

“2016’DA İHRACATI YÜZDE 61 ARTIRDIK”
Altop, sözlerine şöyle devam etti: “Bu başarımız 2012 yılından beri başladığımız yenileme süreci doğrultusunda oluşturduğumuz, Enza Home ve Yataş Bedding markalarımızın yeniden konumlandırılmaları, ürün portföyünün güncellenmesi ve mağaza konseptlerinin yenilenmesi sonucudur. Bugün markamızı uluslararası alanda daha da tanınır hale getirme gayret ve çabası içerisindeyiz. 2016 yılında ihracatımızı bir önceki yıla oranla yüzde 61 artırdık. 5 yıl içerisinde yurtdışı ciromuzun yurtiçi ciromuza oranla yüzde 20’sini, 10 yıl içerisinde de yüzde 50’sini yurtdışı faaliyetlerimizle sağlamayı hedefliyoruz.”

a

Yukarı