Ana içeriğe atla

arf

ALPET, 2018’DE HEDEFLERİNE ULAŞMAYI BAŞARDI

19.12.2018 - 14:15

ALPET CEO’SU ALİ MURAT YEŞİLYURT, “2018’DE KAYDA DEĞER BİR BÜYÜME GÖSTEREREK HEDEFLERİMİZE ULAŞTIK. 2018, BİZİM İÇİN BAŞARILI PROJE VE YATIRIMLARI HAYATA GEÇİRDİĞİMİZ BİR YIL OLDU.” DİYOR.

Alpet CEO’su Ali Murat Yeşilyurt, 2018 ve 2019 ile ilgili sorularımızı cevapladı.

Öncelikle 2018’i değerlendirebilir miyiz? Sizin için nasıl geçti?
Türkiye’nin milli akaryakıt markası olarak ülkemize katkı sağlayan çalışmalar gerçekleştirdik. 2018’de kayda değer bir büyüme göstererek hedeflerimize ulaşmayı başardık ve verimli bir yıl geçirdik. 2018, bizim için başarılı proje ve yatırımları hayata geçirdiğimiz bir yıl oldu. Sektördeki öncü kimliğimizden yola çıkarak kullanımı yaygınlaşan elektrikli araçlar için e-Station istasyonumuzu hizmete sunduk. İlk olarak Gürpınar’da açılışını gerçekleştirdiğimiz e-Station ünitesini kısa zamanda Türkiye genelindeki istasyonlarımıza yaymayı hedefliyoruz. 2018’de mevcut istasyonlarımızın teknolojik altyapılarında da gelişim sağladık.

2018’de eğitim ve sosyal sorumlulukla ilgili neler yaptınız?
Sektörümüzdeki nitelikli iş gücünü artırmaya yönelik yatırımlar yaparak istasyon ve tesislerdeki akaryakıt dolumunun güvenli bir şekilde gerçekleştirilmesi için tanker sürücülerini yıl boyu sağlık, emniyet, çevre ve güvenlik konularında bilinçlendirdik. Yeni iş birlikleri ve sponsorluklarla her alanda topluma faydalı adımlar atmaya çalıştık. Anadolu Landini firmasıyla yaptığımız iş birliği kapsamında çiftçilerimize motorinde yüzde 5 indirim sağladık. Denizbank ile iş birliği gerçekleştirerek ‘Üretici Kart’ sahibi çiftçilerimize faizsiz akaryakıt hizmeti sunarak tarıma ve üreticiye olan desteklerimizi sürdürdük. Spora ve sporcuya destek verme hedefiyle Altınbaş Üniversitesi Yeşilyurt Kadın Voleybol Takımı’nın forma sponsoru olduk. 2019’da da desteğimizi sürdüreceğiz.

2019 ile ilgili değerlendirmelerinizi alabilir miyiz?
Geçtiğimiz 5 yıl boyunca ortalama yüzde 7 büyüyen ve ekonomimizin lokomotifi olan akaryakıt sektörünün 2019’da da büyüyeceğini düşünüyoruz. Alpet olarak 2019’da da ülke ekonomisine katma değer sağlayacağına inandığımız işlere imza atmaya devam edeceğiz. 2019’da sektördeki konumumuzu koruyarak yükseltmeyi hedefliyoruz. Bu hedefimize ulaşmak için Türkiye’nin dört bir yanında bulunan bayi açılışlarımıza devam edeceğiz ve sektördeki yenilikleri takip ederek tüketicilerimizin ihtiyaçlarına yönelik projeler gerçekleştireceğiz.

Dövizdeki dalgalanmalar sizi nasıl etkiledi?
Sektör açısından yoğun bir gündemle sonlandırmak üzere olduğumuz 2018’de dolar kurunda yaşanan artış, satış fiyatlarına yansıdı ve tüketicimiz bu yansıma nedeniyle etkilendi. Sektör olarak ürünümüzün yüzde 85’ini ithal ediyoruz. Dövizdeki değişimlerden anlık etkilenebiliyoruz. 2019’da beklentimiz, döviz kurundaki hareketlerin daha stabil hale gelmesi. 

Şirketinizin yakın dönemdeki hedefleri ve projeleri hakkında bilgi verebilir misiniz?
Sürekli artış gösteren satış grafiğimizi 2019’da da devam ettirmeye kararlıyız. Büyümemizi sürdürürken, bayi sayımızı ve pazar payımızı da aynı oranda artırmayı hedefliyoruz. Bunun yanı sıra 2019, akaryakıt dışı satışlar alanında yeni proje ve iş birliklerini hayata geçireceğimiz önemli bir yıl olacak. Fizibilite çalışmalarımızı hızlandırdık; önümüzdeki 5 yılda 750 bayiye ulaşmayı hedefliyoruz. Orta ve uzun vadede Balkanlar’da da büyümeyi ve Air Alpet markasını Türkiye’de de hayata geçirmeyi planlıyoruz. Yakın zamanda Türkiye’nin önde gelen havacılık şirketlerinden biriyle iş birliği yapmak da gündemimizde.

arf

Yukarı