Ana içeriğe atla

arf

BEYAZ YAKALILAR PARADAN ÇOK GELİŞİM FIRSATI İSTİYOR

08.10.2018 - 17:03

HRthinks Eğitim ve Danışmanlık, farklı sektörlerde faaliyet gösteren 2 bin beyaz yakalı çalışanın yanıtladığı ‘Motivatör Değerlendirmesi’ envanterinin sonuçlarını açıkladı. Çalışma, liderler için ekiplerini yüksek performansa ulaştırma konusunda önemli veriler sunuyor.

Dünyanın en etkili 30 liderlik gurusu arasında yer alan yazarlar Adrian Gostick ve Chester Elton, Amerika’da en çok satanlar listesinde yer alıyorlar. Gostick ve Elton’ın, 10 yıl boyunca 850 binden fazla kişi arasında yaptıkları araştırma ve anketlerin sonucunda bilim adamlarının desteğiyle hazırlanan ‘Motivatör Değerlendirmesi’ envanterinin Türkiye’deki sonuçlarına göre, çalışanlar en çok eğitim ve gelişim fırsatı bekliyor. Para, büyük çoğunluk için en güçlü motivatör olmazken; çalışanları işe gitmek üzere sabah yatağından şevkle kaldıran ortak motivatörler sırasıyla eğitim, etkililik, sosyal sorumluluk, sorun çözme ve zorlu hedef olarak sıralanıyor.
100 sorudan oluşan envanteri tamamlayanların yüzde 76,7’si işyerinde yeni şeyler öğrenebileceği bir ortamı daha motive edici buluyor. Etkililik motivatörü ise yaptıkları işin önemli olduğunu bilmeyi ve iş hayatında olumlu bir değişim yaratmayı istedikleri anlamına geliyor. İşyerlerinde bir değişim yaratmak ve buna liderlik etmek, çalışanları tatmin ediyor. 

EN AZ MOTİVE EDİCİ UNSURLAR PARA VE BASKI
Para, 23 motivatörlü sıralamada katılımcıların sadece yüzde 8,9’u için sabahları yataktan şevkle kalkma nedeni olarak görünürken; yüzde 57,9’u için motive edici bir unsur olarak bulunmuyor. Araştırmaya katılan 20-39 yaş arasındaki beyaz yakalı çalışanlar için paradan sonra en az motive edici unsurlar ise baskı, kusursuzlaşma ve prestij. 
Baskıdan motive olan çoğu yönetici, motivasyonel ön yargıları nedeniyle çalışanların da bundan motive olacağı inancını taşıyor. Oysa çalışanlar açısından bakıldığında baskı, en az motive eden unsurlar arasında yer alıyor. Baskıdan motive olarak işlerine dört elle sarılanların oranı ise sadece yüzde 5,8 olarak görünüyor.

YÖNETİCİLER, ÇALIŞANLARIN NELERE DEĞER VERDİĞİNİ ÖĞRENMELİ
Motivatör Değerlendirmesi’nin Türkiye haklarına sahip olan HRthinks Eğitim ve Danışmanlık Kurucusu Alper Toper, “Günümüzde iş dünyasında farklı kuşaklardan çalışanlar bir arada. İş ortamında ilk kez bu kadar farklı kuşak aynı ekipler içinde yer alıyor. İş yapış şekilleri, iletişim ve beklentilerde farklılığa neden oluyor. Dolayısıyla kuşaklar arasındaki motivatör değişikliklerini de mercek altına almak gerekiyor. Eğer bir yönetici, birlikte çalıştığı kişilerle yakından ilgilenmiyor ve onların nelere değer verdiğini öğrenmek için çaba harcamıyorsa; özellikle de daha genç kuşaklarda bağlılık azalıyor, iletişim ve performans sorunları ortaya çıkıyor. Bu nedenle çalışanların ve ekibin motivatörlerini bilmek ve bunlarla uyumlu işler yaratmak, bağlılık açısından kritik.” diyor. 

ff

Yukarı