Ana içeriğe atla

autorola

CEO’LARLA YATIRIM SOHBETLERİ

08.03.2017 - 10:18

İş dünyası, İçİnde bulunduğumuz 2017 yılını ‘yatırım yılı’ olarak görüyor. Holdİnglerİn yatırım harİtalarına baktığımızda 2017’de yatırımların artarak devam ettİğinİ görüyoruz. Bazı alanlardakİ yatırımlar referandum sonrasına ertelense de Türk İş dünyasını özellİkle yılın İkİncİ yarısında güçlü yatırımlar ve erİşİlmesİ beklenen hedeFLer beklİyor. Şİrketler özellİkle dİjİtalleşme, Ar-Ge ve İnovasyon konularında İlerleme kaydetmeyİ planlıyor.

ABDİ İBRAHİM, 2017’Yİ YATIRIM VE İSTİHDAM YILI İLAN ETTİ
Abdi İbrahim Yönetim Kurulu Başkanı Nezih Barut, “Şirket olarak ülkemizin içinden geçtiği dönemin ve hassasiyetlerin farkındayız. Biz, yatırımın ve istihdamın gücüne inanan köklü bir şirketiz. En zor zamanların, daima ileriye bakarak ve Türkiye’ye daha fazla inanarak; inandığını daha fazla göstererek aşıldığını biliyoruz. Bu nedenle de 2017’de yatırımcı kimliğimizi her zamankinden daha çok öne çıkaracağız. 15 Temmuz’da, 2016 sonuna kadar ilave 300 istihdam sözü vermiştik, bu sözü tuttuk, hatta üzerine çıktık ve Temmuz-Aralık ayları arasında tam 475 kişiyi işe aldık. Yılbaşından bu yana işe aldığımız 250 kişiyle birlikte, Abdi İbrahim’in son 7 ayda ilave istihdam ettiği kişi sayısı 725’i buldu. İstihdam seferberliğinde yerimizi çok önceden almış olmanın kıvancı içindeyiz” dedi.

AKSA JENERATÖR, TÜRKİYE’DE PAZAR LİDERİ
Aksa Jeneratör CEO’su Alper Peker, Türkiye’de pazar lideri, dünyanın ilk 5 jeneratör üreticisi arasında yer aldıklarını söyleyerek, “Aksa Jeneratör olarak bugün 160’ın üstünde ülkeye satış faaliyetimiz bulunuyor. ABD, Çin, Rusya, Birleşik Arap Emirlikleri, Kazakistan, İngiltere, İran, Irak, Vietnam, Cezayir, Singapur, Gana ve Güney Afrika’da bulunan satış ofislerimizle dünyanın yedi kıtasına satış faaliyeti gerçekleştiriyoruz. 
Önümüzdeki dönem için Avrupa’da İtalya ve İspanya’da bir arayışımız var.  Afrika ülkelerinde özellikle İspanyol şirketlerin önemli bir etkinliği var.  Bunu değerlendirerek bölgedeki yerimizi sağlamlaştırırken, hedeflediğimiz satın almayla dünya sıralamasındaki yerimizi daha yukarıya taşıyacağız” dedi. 
Peker, şöyle devam etti: “Aksa Jeneratör olarak 2017 yılında da yüzde 100 müşteri memnuniyeti ilkesi ışığında yüksek kaliteli ürünler ve hizmetler ile büyümemizi sürdürmeye devam edeceğiz. Enerji piyasasında dünya dinamiklerini yakından takip ediyoruz ve yatırımlarımıza bu düzlemde devam ediyoruz. 2019 yılı sonunda tam donanımlı bir Ar-Ge ve inovasyon merkezi kurmayı hedefliyoruz. Bu merkez ile birlikte her zaman inovatif ürünler geliştiren bir yapıya kavuşarak sektördeki önceliğimizi tüm dünyaya kanıtlamak istiyoruz.  Sonrasında ise 2025 hedeflerimiz var. Bugün 400 milyon dolar olan satışlarımızı 2025 yılında 1 milyar dolar olarak öngörüyoruz.” 

KİBAR HOLDİNG’TEN YATIRIMLARA DEVAM
Kibar Holding CEO’su Tamer Saka, “Kibar Grubu’nun ambalaj ve alüminyum alanında 2016’da başlayan ve devam eden önemli yatırımları bulunuyor. Türkiye’nin potansiyeline ve gücüne inanıyoruz. 2016’da başlayan yatırımlarımızı 2017’de tamamlayacağız. İspak Ambalaj için Endüstri 4.0’ın tüm elementlerini hayata geçirdiğimiz yeni bir yatırımımız var. 70 milyon Euro değerindeki bu yatırımımızı Mart ayında devreye almayı planlıyoruz. Ayrıca alüminyumda da ara vermeden büyümeye ve yatırım yapmaya devam ediyoruz. Pazar liderliği konumumuzdan aldığımız güçle ve ayrıca teknolojik birikimimiz ile alüminyum döküm ve folyo kapasitemizi artırmak üzere yeni yatırımları hayata geçirmeye hazırlanıyoruz. Bu sayede kurulu kapasitemizi ilk etapta 300 bin tonlara ulaştırmayı hedefliyoruz” dedi.

SOFRA/COMPASS GROUP, ÇİFT HANELİ BÜYÜME HEDEFLİYOR
Sofra/Compass Group Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Nihat Kartal, “Sofra/Compass Group Türkiye olarak başarılı bir yıl geçirdiğimizi söyleyebilirim. Londra’da bir araya gelen Compass Group Avrupa Bölge Liderlik Ekipleri toplantısında Türkiye, ‘Yılın En Başarılı Ülkesi’ seçildi. Bu bizim için çok gurur verici. 2016 yılında toplu yemek hizmetinde geçtiğimiz yıla göre yüzde 10, destek hizmetlerinde ise yüzde 23 büyüme kaydettik. En hızlı büyümeyi gerçekleştiren sektörümüz, toplu yemek hizmetlerinden aldığı yüzde 20’lik pay ile eğitim sektörü oldu. Destek hizmetlerde ise iş merkezleri ve fabrikalar en fazla payı alanlar olarak dikkat çekti. 2017 için beklentilerimiz pozitif. Son 8 yıldır, her yıl çift haneli büyüyen bir grubuz. Türkiye’de 5 büyük merkezi üretim tesisi ile bin 200’e yakın mutfağı olan şirketimizin 2017 projeksiyonuna baktığımızda 1,4 milyar TL’lik ciro ve yine çift haneli büyüme hedefliyoruz” diye konuştu.

“YAKIN VE SINIR ÜLKELERLE SINIRLI KALMAYACAĞIZ”
MOBSAD Başkan Vekili Cüneyt Yanıkçıoğlu, “2016 yılı, maalesef ihracat pazarlarımızın daralması, iç pazarda nakit sıkışıklığı hem üretim hem ihracat manasında sektörün küçüldüğü bir yıl oldu. Son 2 yıldır, ihracat hedeflerimizde 2.5 milyar dolar, hatta yaklaşık 3 milyar dolar ihracat bulunurken, sektörümüzün bu hedeflerimizin çok altında kaldı. Üretimde bir azalma söz konusu olmadı ancak satış olmadığı için firmaların elinde ciddi stoklar oluştu. 
MOBSAD olarak yıllardır üyelerimizin farklı pazarlarda hem deneyim hem de yeni müşteriler edinmesi için çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bu anlamda sektörümüzün en aktif derneklerinden biri olduğumuzu gönül rahatlığıyla söyleyebiliriz. Son 2 yıldır Çin, Rusya, Hindistan ve Ortadoğu ülkelerindeki önemli fuarlara toplu katılımlar gösterdik. 2017 yılında ve gelecek yıllarda da fuarlara katılım konusunda istikrarlı davranacağız. Hedefimiz yakın ve sınır ülkelerle kalmayıp, henüz ülkemiz mobilyasıyla tanışmayan ülkelere ulaşabilmek ve o pazarlarda kalıcı olabilmek” dedi. 

VESTEL’DEN DÜNYANIN 4’TE 3’ÜNE İHRACAT
Vestel Ticaret AŞ Genel Müdürü Ergün Güler, “Dünya standardındaki üretim anlayışı, yenilikçi ve kaliteli ürünleri ve geniş vizyonuyla sadece ülkemizde değil küresel piyasalarda da pazarı yönlendiren güçlü bir şirket olan Vestel, dünyaya teknoloji ihracı alanında Türkiye’nin simgesi ve gururu. İlk ihracatımızı yaptığımız günden bu yana Vestel teknolojisini 153 farklı ülkenin insanına ulaştırıyoruz. Bugün dünyanın 4’te 3’üne yaptığımız ihracat ile elektronik sektöründe 18 yıldır ihracat şampiyonu, tüm sektörler bazında ise 5’inci sıradayız. Dünyanın her bir köşesine ulaştırmış olduğumuz teknolojimiz, her kültüre göre farklı şekil alıyor, bu da bize ihracatta başarıyı getiriyor. Markalar, yurtdışındaki yatırım fırsatlarını değerlendirerek yaygınlık, bilinirlik ve pazar payı açısından önemli başarılar elde ediyor. Yabancı ülkelerde karşılaşılan farklı dinamikler, farklı beklentiler, her şeyden önce Türk markalarının vizyonunu geliştiriyor. Neticede, global pazarda daha çok tanınır hale gelip, marka algısı yükselirken, yurtiçinde de itibarımız artıyor” dedi.

“2017 ÇOK DAHA İYİ BİR YIL OLACAK”  
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, “İhracat açısından 2017’nin, 2016’dan daha iyi olacağını öngörüyoruz” dedi.
Büyükekşi, 2017’yi ihracatta ‘Atılım Yılı’ ilan ettiklerini belirterek, bunun petrol ile emtia fiyatlarında toparlanma, başta Rusya ve Irak olmak üzere çevre ülkelerle sorunların düzelmesi, petrol ihracatçısı ülkelerin ekonomilerinin toparlanması sayesinde olacağını hatırlattı. Büyükekşi, Rusya’ya ihracatın bu yıl 2016’ya göre 1,5 milyar dolar artarak yaklaşık 3,5 milyar dolar olacağı beklentisini aktardı. Hükümetin ihracatçılara verdiği destekleri artırmasının da atılım yılının en büyük motivasyonu olacağını belirten Büyükekşi, “Özellikle proje bazlı süper teşvik modeli dünyanın hiçbir yerinde yok” dedi.
2017’nin 2016’dan çok daha iyi bir yıl olacağını öngördüklerini ve Orta Vadeli Program Hedefini aşarak 155 milyar dolar ihracat rakamına ulaşılacağını söyleyen Büyükekşi, 2023 yılında 500 milyar dolar ihracat hedefine de değinerek, “Bazıları ‘hedefi revize edin’ diyor. 500 milyar dolar rakamını dünya ticaretinden yüzde 1,5 pay alacağımızı hedefleyerek belirledik. Dünya ticaretinin artış seyrinin koruyarak 34 trilyon dolar olacağını varsaydık. Ancak son birkaç yıldır dünya ticareti azalış trendinde. Bizim ana hedefimiz yüzde 1,5 pay almak. Bu yıl yüzde 0,89 ile rekor seviyeye çıktık. Hedefe emin adımlarla ilerliyoruz” diye konuştu. 

ŞİŞECAM’DAN 400 MİLYON TL’LİK ‘STRATEJİK’ YATIRIM
Şişecam Topluluğu Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Prof. Dr. Ahmet Kırman, “Şişecam Topluluğu olarak yaklaşık 400 milyon TL’lik yatırımla cam elyafı üretim tesisi kuruyoruz. Sözkonusu yatırımla, yıllık 60 bin tonun üzerine çıkmış olan Türkiye’nin cam elyafı ithalatının önemli ölçüde ikame edilmesi bekleniyor. İlk etapta yıllık 70 bin ton olarak planlanan cam elyaf yatırımının, 2018 ikinci yarısında devreye girmesi öngörülüyor. 
Topluluğumuz gerek yeni yatırımlar gerekse ortaklık ve satın alma hamleleriyle büyümeye devam ederek, ülkemiz için değer yaratmayı sürdürüyor. 1935 yılında ülkemizin cam sanayini kurmak ve geliştirmek misyonuyla kurulan Topluluğumuz, aradan geçen 80 yılı aşkın sürede kazanımlarını yine ülkemize yatırmış ve dünyada kendi alanında söz sahibi konuma gelmiştir. Bugün ülkemizin içinden geçtiği zorlu süreçte köklü kurumlara düşen temel görevin yatırıma ve üretime kararlılıkla devam etmek olduğu bilinciyle yeni bir yatırımın daha kararını almış bulunuyoruz” dedi. 
Kırman şöyle devam etti “Şişecam bugün ülkemizde 4,1 milyar TL’lik bir hacme ulaşan kompozit sektörünün kurulmasında ve gelişmesinde öncü rol üstlenmiştir. Ülkemizin lokomotif sektörlerinin yanı sıra son dönemde rüzgar enerjisi, elektronik, havacılık, uzay ve savunma sanayileri açısından da büyük önem taşıyor. Üretim kapasitesi başlangıçta yıllık 70 bin ton olarak planlanan ve 2018 ikinci yarısında devreye girmesi öngörülen yeni yatırımızla başta ülkemiz kompozit sektörü olmak üzere tüm girdi verdiğimiz sektörler için değer yarmayı amaçlıyoruz.”

YILDIZ HOLDİNG’TEN 5 BİN KİŞİYE İSTİHDAM İMKANI 
Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, “Bu yıl holding olarak Türkiye’ye 800 milyon liralık yatırım yapıp 5 bin kişiye daha iş imkanı sağlayacağız. Böylece Türkiye’deki istihdamımızı yüzde 10’un üzerinde artırmış olacağız. Bizim 200 binden fazla müşterimiz var. Müşterilerimizin ayaklarına giderek hizmetimizi götürüyoruz. Bu da büyük bir istihdam gerektiriyor. Çalışanlarımızın 3 te 1’i Ankara’nın doğusunda.  Rekabet güzel bir şey bizim yaptığımız ürünler yapmadığımız ürünler halkımızın teveccüh ettiği tüm ürünler mağazalarımızda var” dedi. 
Ülker, “Yıldız Holding Ailesi olarak bugün itibariyle 56 bin kişiye ulaştık. Çalışanlarımızın 40 binini Türkiye’de istihdam ediyoruz. Hammadde aldığımız 50 binin üzerinde çiftçimizi, distribütörlerimizi, plasiyerlerimizi ve hizmet aldığımız üçüncü parti şirketleri de dikkate alırsak, holding olarak 1 milyona yakın kişinin sorumluluğunu taşıyoruz” diye konuştu.

autorola

Yukarı