Ana içeriğe atla

AHL

İŞ DÜNYASI YATIRIMA ODAKLANDI

11.04.2017 - 18:11

İş dünyası, 2017 yılında yeni yatırımlara odaklanmış durumda. Rekabet ortamının daha da arttığı bir dönemde stratejilerini yeni yatırımlardan yana kullanan holdingler, krizi fırsata dönüştürme hedefindeler. Bu ayki ‘CEO’larla Yatırım Sohbetleri’ dosya konumuzda iş dünyasının 2017 yılında yapmayı planladığı yatırımları ele aldık. Holdinglerin CEO’larının yatırım hedeflerini ilerleyen sayfalarımızda okuyabilirsiniz.

3 YILDA 3 KAT BÜYÜME PLANIMIZI BAŞARDIK
Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi CEO’su Ahmet Zeytinoğlu, 2016’nın ülkemizin gücüne ve potansiyeline inanarak, büyüme planlarını sürdürdükleri ve yatırımlarına ara vermeden geçirdikleri bir yıl olduğunu söyleyerek, “Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi olarak yatırım ve büyüme noktasında 2014 yılında hayata geçirdiğimiz ve son iki yıldır da büyük bir kararlılıkla yönettiğimiz ‘3 yılda 3 kat büyüme’ planımızı her şeye rağmen başardık ve 2016 yılında yüzde 45 büyüme gerçekleştirdik. Önümüzdeki yıllarda da aynı büyüme hedefleri ile devam edeceğiz. Bu sene 5 yıllık planımızı revize ettik. Buna göre önümüzdeki 5 yılda minimum yıllık yüzde 20-25 bandında büyüme öngörüyoruz” dedi.
Sodexo olarak kurum ve kuruluşlara ‘yaşam kalitesini yükseltme’ misyonuyla hizmet verdiklerine değinen Zeytinoğlu, “İş süreçlerimizi ve stratejimizi belirleyen ana faktör de bu. 2017 yılında, iş dünyasının trendi haline gelen entegre hizmet yönetimi kalitesini çok daha fazla kurumla tanıştırmayı hedefliyoruz. 2017’de stratejimiz yaşam kalitesini yükselttiğimiz iş ortaklarımızın sayısını artırmak ve uzun vadeli iş ortaklıklarına odaklanmak olacak” diye konuştu.

PEGASUS 2017’DEN UMUTLU, 2018’DE BÜYÜME BEKLİYOR
Pegasus Havayolları CEO’su Mehmet T. Nane, 2016 yılında havacılık sektörünü zorlayan tüm gelişmelere rağmen taşıdıkları misafir sayısını yüzde 8,1 artırarak 24,14 milyona çıkardıklarını söyleyerek, “Ciromuzu yüzde 6,2 yükselterek 3,7 milyar TL’ye yükselttik. 2016 yılı sektörümüz için oldukça zorlayıcı oldu. Yıl boyunca misafir sayımızı ve gelirlerimizi artırmak için çok yoğun çalışırken, diğer yandan akıllı ve zaman zaman zihni sinir projelerle masraflarımızı kontrol altında tuttuk. Yıl sonu itibarıyla iç hatlarda 15,29 dış hatlarda ise 8,85 olmak üzere toplam 24,14 milyon misafirimize hizmet verdik. Ana merkezimiz İstanbul Sabiha Gökçen’de toplam pazar iç hatlarda yüzde 5,8 büyürken Pegasus olarak biz misafir sayımızı yüzde 10,7 artırmayı başardık. Aynı şekilde pazar dış hatlarda yüzde 15,5 oranında daralırken biz yüzde 3,9 büyümeyi başardık” dedi.
2017’de Pegasus’un taşıyacağı misafir sayısını yüzde 5 ile 7 arasında artırmayı hedeflediklerini açıklayan Nane, 2017’den umutlu olduklarını ifade ederek, “2017’yi bir yenilenme dönemi olarak görmekle beraber, asıl büyümenin 2018 ve sonrasında gelmesini bekliyoruz” diye konuştu.

TAV, YANBU’DA 3 MİLYON YOLCUYA HİZMET VERECEK
Havalimanı işletmeciliğinde Türkiye’nin dünyadaki önde gelen markası TAV Havalimanları, ortağı Al Rajhi Grubu’yla birlikte Suudi Arabistan’ın Yanbu şehrinde bulunan havalimanının geliştirilmesi ve işletmesi için Suudi Arabistan Sivil Havacılık İdaresi’yle (GACA) anlaşmaya vardı. TAV, Yanbu Prens Abdul Mohsin Bin Abdulaziz Uluslararası Havalimanı’nın yeni terminalini yapacak ve havalimanını 30 sene süreyle işletecek. TAV Havalimanları İcra Kurulu Başkanı Sani Şener, “TAV olarak havalimanı yapımı ve işletmeciliğinde sahip olduğumuz bilgi birikimiyle bu alanda tüm dünyada tercih edilen bir marka haline geldik. Dünyanın en rekabetçi coğrafyası haline gelen Körfez Bölgesi’nde altı ülkenin başkent havalimanında imzamız bulunuyor. Suudi Arabistan’ın ilk havalimanı özelleştirmesi olan Medine Havalimanı projesinde gösterdiğimiz başarı bu ülkede yeni fırsatlara kapı açtı. Suudi Arabistan Sivil Havacılık İdaresi’yle ülkenin batısında yer alan Yanbu Havalimanı’nın geliştirilmesi ve işletmesi için anlaşmaya varmaktan dolayı mutluluk duyuyoruz” dedi.
Şener, “2017’de toplam 1,2 milyon yolcuya hizmet vermesi beklenen Yanbu Havalimanı, TAV’ın yapacağı yeni terminalle birlikte projenin ilk fazında yıllık yaklaşık üç milyon yolcu kapasitesine ulaşacak” diye konuştu.

YENİ ÜRÜNLERE YATIRIMA DEVAM EDECEĞİZ
Sedat Tahir AŞ - Cook Yöneticisi Gökhan Tiritoğlu, 2016’yı yurtiçi pazarda yüzde 20 büyüyerek kapattıklarını ve daha çok ürün yatırımlarına ağırlık verdiklerini ifade ederek, “3 yıldır Türkiye’de geliştirdiğimiz, patenti bize ait olan ‘Cook Bas&Kes Streç Kesici’yi piyasaya sürdük.  Firma olarak ilk defa TV ve sinema mecrasında reklam çalışması yapıp tüm ulusal kanallarda ve sinemalarda yer aldık. Yeni ürünlerle Ar-Ge çalışmalarına devam ederek 2017 yılında yeni ürünlere ve ürünlerimize yatırım yapmaya devam edeceğiz” dedi.
Yeni ve daha önce Türkiye’de hiç yapılmamış inovatif ürünleri yerli sermaye ile geliştirme çalışmaları yürüttüklerini belirten Tiritoğlu, “Taklitçilikten kaçınmaya çalışarak hem firma hem de marka olarak farklılaşma konusunda ilerliyoruz. Bu özelliğimizle tüketicilerimizde ekstra bir değer yaratmaya çalışıyoruz. Son 3 yıldır istikrarlı olarak yılda iki yeni ürünü piyasaya tanıttık ve tanıtmaya da devam edeceğiz” diye konuştu.

DKY İNŞAAT’TAN 2017’DE PROJELERE DEVAM
DKY İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Ali Dumankaya, DKY’nin 2017’de DKY Ada, DKY Sahil Kartal ve DKY Business Tuzla projelerinin inşaatına başlayacağı bilgisini vererek, “Toplamda 740 konut ve 4 bloktan oluşan DKY Ada Kartal Esentepe Mahallesi’nde kaliteli bir aile yaşam kompleksi sunarken, Mart ayının ilk yarısında lansmanını yaptığımız, 138 konut ve 2 bloktan oluşan DKY Sahil, Kartal sahilinde kesintisiz manzarasıyla elit ve nezih bir sahil yaşamı sağlayacak. 40 adet ofisten ve 6 adet mağazadan oluşan DKY Business Tuzla ofis projesi ise Tuzla İçmeler Mahallesi’nde butik iş yaşamının ihtiyacı olan tüm fonksiyonları bir araya getirerek günümüz ofis yaşantısına farklı çözümler sunacak. Toplam proje değeri 1 milyar 180 mil TL olan bu 3 projemizin 2017 yılının ilk yarısında başlamasını planlıyor; DKY Ada projesini Aralık 2019’da, DKY Business Tuzla projesini Haziran 2018’de ve DKY Sahil projesini de Aralık 2018’de tamamlamayı hedefliyoruz” diye konuştu.

“TÜRKİYE’NİN HER KÖŞESİNE ULAŞMAYI HEDEFLİYORUZ”
Kone Türkiye Genel Müdürü Haldun Ulusoy, 2016’nın birçok açıdan hem globalde hem de ülkemizde hedeflerinin çoğunun üzerine çıktıkları bir yıl olduğunu söyleyerek, “Özellikle zorlu geçen 2016 yılını başarılı bir şekilde kapatmamızın en temel sebeplerinden biri, büyüyen güçlü organizasyon yapımız. Direkt çalışanlarımız ve taşeronlarımız ile birlikte bin kişiye yaklaşan kocaman bir aile olduk. Organizasyonumuzu durmadan büyütüyoruz. Kone Türkiye, İstanbul merkez ofisi ile birlikte, değişik il ve bölgelerde toplam 9 ofis ile Türkiye’nin her köşesine ulaşmayı hedeflemiş durumda. Firma satın alma konusunda araştırmalarımız da devam ediyor” dedi.
Ulusoy, şöyle devam etti: “Piyasadaki belirsizlikler, iç ve dış politik gelişmeler iş dünyasını ve şirketleri çok fazla etkileyen unsurların başında sayılabilir. Ayrıca her sektör gibi bizim sektörümüzün de başlıca sorunlarından biri eğitimli iş gücünün sınırlı olması. Biz, sektördeki en deneyimli arkadaşlarla çalıştığımıza inanıyoruz. Fakat bununla yetinmedik ve sektörümüzün geleceğine dair deneyimli iş gücünü artırmak için Samandıra Meslek Lisesi’nde Kone Eğitim Merkezi’mizi kurduk.”