Ana içeriğe atla

itt

İŞ DÜNYASI'NIN ÖNDE GELEN İSİMLERİ 2017'Yİ DEĞERLENDİRDİ

17.01.2017 - 14:04

İş dünyası krizlerle, iniş çıkışlarla ve hain darbe girişiminin ekonomiye olan kötü etkileriyle geçen 2016 yılını geride bıraktı. 2017, gerek ekonomi gerekse siyasi anlamda 2016’dan çok daha iyi bir yıl olacak. İş dünyasına baktığımızda hedeflerin daha 2016’dan belirlenmiş olduğunu görüyoruz. Holdingler içinde bulunduğumuz 2017’de yatırımlarına ağırlık vererek faaliyet gösterdikleri sektörlerde kriz ortamını fırsata çevirme hedefindeler.  

İTO, 2017’Yİ EKONOMİDE SEFERBERLİK YILI İLAN ETTİ
İstanbul Ticaret Odası (İTO) 2017’yi yatırım, üretim, ihracat ve turizm başta olmak üzere her alanda seferberlik yılı olarak belirledi. İTO Başkanı İbrahim Çağlar, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın milli seferberlik çağrısını hatırlatarak, “Biz de İstanbul Ticaret Odası olarak ekonomide ‘milli seferberlik’ ilan ediyoruz. İstanbul’da, Türkiye’de elini taşın altına koyan tüm iş adamlarımıza seslenmek istiyorum: Gelin El Bab’ta terörle savaşan Mehmetçik ruhuyla ekonomiye yönelik suikast planlarını bozalım. Biz 400 bin üyemizle bu ruhla seferber olacağız” diye konuştu.
“FED faiz artırsa da büyüyeceğiz, petrol fiyatları artsa da büyüyeceğiz, terör maşaları kudursa da büyüyeceğiz” diyen Çağlar, şöyle konuştu: “Bizim hedefimiz belli, rotamız net. Biz bu ülkeyi büyütmek zorundayız. Yeni dünyada bir tek güç var, o da sağlam ekonomidir. Bize düşen; dünyada oluşturulmaya çalışılan Türkiye algısını değil, Türkiye gerçeğini galip çıkarmak. O gerçek de şudur: Kendi uçağını, tankını üreten, dünyanın enerji akışına yön veren, çevresindeki zulme dur diyebilen, her koşulda büyüyen, her koşulda kenetlenen bir millet.”

YILDIRIM YAPI GRUBU 2016 HEDEFLERİNİ YAKALADI
Yıldırım Yapı Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Osman Yıldırım, yaptıkları kampanyalarla 2016 yılı ciro hedefini yakaladıklarını belirterek, “Yıldırım Yapı Grubu olarak 2017’nin ikinci yarıyılı sonunda Kuleli Evleri Poyraz II projesinin teslimlerini yapacağız. Ayrıca Beyoğlu’nda Piripaşa ve Bomonti’de 5 Ada projelerimizin çalışmaları devam edeceğiz. Şehir merkezinde dönüşüm projeleri yapıyoruz. Dönüşüm projelerinin en zor kısmı mülk sahiplerinin ikna edilmesi ve projemize olur vermesi aşamasıdır. Sektördeki yaklaşık yarım asırlık bilgi ve deneyimimizin ışığında; projelerimizdeki hak sahiplerine karşı adil, şeffaf ve insani ilişkilerimizi en üst seviyede tutarak ve de her ne olursa olsun bir önceki yılda yaptıklarımızın üzerine koyarak yolumuza devam edeceğiz” diyor.
Yıldırım, şöyle devam ediyor: “Türkiye ekonomisinin 2017 yılında toparlanacağını ve 2016’dan daha iyi geçeceğini düşünüyoruz. 2016 yılında yaşadığımız bunca kötü olaylara rağmen ekonomik göstergelerin çok da kötü olmadığını hatta bunun bir kısmının insanların beklentilerinden kaynaklandığını düşünürsek ekonomiyi canlandırma tedbirlerinin neticelerini 2017’de göreceğimizi düşünüyoruz. Yıldırım Yapı Grubu olarak ise projelerimizde herhangi bir revize yapmayı düşünmüyoruz.”  

AKFEN, 2017’DE 6 MİLYAR TL YATIRIM YAPACAK
Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, durmadıklarını ve yatırımlarına devam ettiklerini belirterek, “Akfen olarak 2017’de 6 milyar lira yatırım yapacağız. 2017’nin sonunda hepsi bitmek üzere 6 milyar liralık yatırımımız var. Bunun 3 milyar lirası sağlıkta, 1,5 milyar lirası enerjide” diyor. Akın, Türkiye’nin dibe vurmasıyla birlikte gayet iyi çıkış yakalayabildiğini ve kendisine yatırım yapanlara kaybettirmediğini vurgulayarak, Türkiye’nin kalkınmaya ihtiyaç duyduğunu ve yüzünün Batı’ya dönük olduğunu, büyüme ve sosyal konularda Batı’nın ulaştığı seviyeleri hedeflediğini söylüyor. 
Hiçbir yere yatırmadıkları kadar özkaynak yatırarak enerji sektörüne girdiklerini dile getiren Akın, son dönemde Türkiye’de ve Avrupa’da yenilenebilir enerjiye yönelik artan yatırımlardan bahsediyor. Akın, yenilenebilir enerjiye geçişin sadece sosyal değil ekonomik anlamda da önemli olduğunu ifade ederek, Avrupa’da ve dünyada bu alana yapılan yatırımlar artarken kendilerinin de geri kalmaması gerektiğini, yenilenebilir enerjiye yatırım yapmayı ilke edindiklerini vurguluyor.

ECZACIBAŞI PROFESYONEL’DEN 2017’DE BÜYÜMEYE DEVAM
Eczacıbaşı Profesyonel Genel Müdürü Melike Koçoğlu, 2016 yılının herkesin de şahit olduğu üzere çok zorlu geçtiğini söyleyerek, “Hem ülkemizde yaşananlar hem de ülkemizin coğrafyası çevresinde yaşanan olayların etkisi birçok sektör gibi bizim sektörümüzde de hissedildi ve sektöre küçülme olarak yansıdı. Turist sayısının azalması hem otelcilere hem de tedarikçilere olumsuz etki yaptı. Sektörümüzde yaşanan durgunluğun da etkisiyle işletmeler maliyet kalemlerine daha fazla odaklandılar. Bu koşullarda biz de müşterilerimize maliyet kontrolü yaptırabilecek ve kullanımda tasarruf sağlatacak yeni ürünlerimiz ile müşterilerimizin gider kalemlerini kontrol almalarını hedefledik. 2017’de de bu yöndeki ürün ve hizmetlerin rekabetten farklılaşacağını ve inovasyon temelli çözümlerin tercih sebebi olacağını düşünerek yatırımlarımızı bu yönde yoğunlaştırıyoruz” diyor.

TAB GIDA’DAN MAKEDONYA’YA 5. BURGER KİNG RESTORANI 
TAB Gıda bünyesindeki Burger King yurtdışı büyüme atağını sürdürüyor. Gelişmekte olan ekonomisi ile yatırımcıların dikkatini çeken Makedonya’da, 5’inci Burger King restoranı yeni yılda hizmet vermeye başlıyor. TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici; “2011’de Makedonya Üsküp’te açtığımız Burger King restoranı bizim ilk yurt dışı operasyonumuzdu. Ülkenin lokasyon olarak potansiyelini biliyor ve 5 yıllık deneyimizle bölgeyi çok iyi tanıyoruz. Bu doğrultuda oluşturduğumuz stratejimiz bizi başarıya taşıdı. Şimdi bölgede 5’inci restoranımızı açmanın heyecanını yaşıyoruz” diyor. 
TAB Gıda olarak Burger King sisteminin dünyadaki en büyük master franchisee’si olma özelliğini taşıdıklarını belirten Dikici; “TAB Gıda olarak, bünyemizdeki Burger King, Popeyes, Sbarro, Arby’s ve Usta Dönerci olmak üzere 5 markamızla hem yurtiçi hem de yurtdışında büyümeye devam ediyoruz. 2017 yılında ciromuzu yüzde 37 büyüterek 3,7 milyar TL’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Bütün bu hedeflerimizi yurtdışı yatırımlarımızla paralel olarak şekillendiriyoruz. Büyümemizde yabancı bölgelere yapacağımız yatırımlar önemli bir paya sahip olacak. 2017 öngörülerimize göre bu doğrultuda büyümeyi hedefliyoruz” diye konuşuyor. 

İŞ BANKASI 2017’DE DENGELİ BÜYÜYECEK
Türkiye İş Bankası Genel Müdürü Adnan Bali, “2017’de 2016’da olduğu gibi dengeli büyümeyi hedef alan bir tablomuz olacak” diyor. “Türkiye’nin En İyi Dijital Bankası Olma” vizyonuyla dijital temas noktalarında müşterilere uçtan uca tasarlanmış ideal deneyimler sunmak amacıyla yürüttükleri çalışmalarda yeni finansal teknolojilerden üst düzeyde yararlanmak istediklerini, finansal teknoloji girişimlerini oldukça önemsediklerini ifade eden Bali, “Mayıs 2016’da Silikon Vadisi’nde kurduğumuz iştirakimiz Maxitech, gelecek vadeden FinTech girişimlerinin erken aşamalarında tespit edilmesine ve yıllardır yeniliklerin Türkiye’de öncüsü olan bankamızın bu konuda da Türkiye’de bankacılığa yön vermesine katkı sağlayacak. Ülkemizde finansal teknoloji girişimleri ile ortaklaşa çalışarak müşterilerimizin hayatına değer katacak, yenilikçi çözümler geliştirmeye devam edeceğiz. Bu amaçla yapacağımız işbirliği ve yatırımlar gündemimizin önemli bir kısmını oluşturuyor” şeklinde konuşuyor.

ECZACIBAŞI HİJYEN ÜRÜNLERİ PAZAR PAYINI ARTIRACAK
Eczacıbaşı Hijyen Ürünleri Genel Müdürü Coşkun Bedük, 2016 yılında 23 milyon dolarlık fabrika yatırımı yaptıklarını söyleyerek, “Kocaeli Gebze Organize Sanayi Bölgesi’nde 20 bin metrekarelik alan üzerine inşa ettiğimiz fabrikamızı tamamladık ve Mart ayında faaliyete geçirdik. Sektördeki büyüme oranlarına baktığımızda bebek mendil pazarının yüzde 12, bebek kozmetiği pazarının ise yüzde 14 büyüdüğünü söyleyebiliriz. Eczacıbaşı Hijyen Ürünleri olarak 2015 yılına göre 2016 yılında bebek mendilinde yüzde 15’lik, bebek kozmetiğinde ise yüzde 42’lik bir büyüme gerçekleştirdik” dedi.
Eczacıbaşı Hijyen Ürünleri olarak bebek mendili pazarında yüzde 15’lik bir payla lider konumda olduklarına değinen Bedük, “2017 yılında da pazardaki bu payımızı güçlendirerek korumayı hedefliyoruz. 2017 yılında bebek mendili pazarındaki payımızı yüzde 18, bebek kozmetiği pazarındaki payımızı da yüzde 50 büyütmek istiyoruz. Şampuan, deterjan ve pişik kremi odaklı yeni kategorilerimizi büyütmek de 2017 hedeflerimiz arasında yer alıyor” diye konuştu. 

ULUSOY UN’DAN FABRİKA YATIRIMI
Ulusoy Un Yönetim Kurulu Başkanı Eren Günhan Ulusoy, 2017 yılının ilk aylarının özellikle ihracat pazarlarına yapılan ürün fiyatlamalarında dengelenme ve yeni piyasa şartlarına uyum sağlama çabasıyla geçtiğinin görülebildiğini söyleyerek, “Son 3 yıldır global buğday fiyatlarındaki düşüş eğilimi  tonaj bazında yıllık yüzde 25’lik büyümeleri desteklemişti. 2017 yılında ise gerek piyasalarda dalgalanma boylarının artmış olması gerekse hammadde fiyatlarında düşük seyrin 2017 yılında devam edemeyeceği yönündeki endişeler ile toplam ihracat tonajımızdaki büyüme, bu yıl daha sınırlı olabilir” dedi. 
Şirket olarak 2016 yılında Çorum/Alaca ilçesinde başlayan 42 bin 500 ton kapasiteli ‘lisanslı depo’ inşaatlarını tamamladıklarını ve lisans alma aşamasına geldiklerini belirten Ulusoy, “Samsun Gıda Organize Sanayi Bölgesi’nde yapımına devam ettiğimiz 600 ton/gün kapasiteli fabrika yatırımımızın 2017 yılında devam ederek, 2018 yılında devreye alınmasını bekliyoruz. Ayrıca Yozgat/Sorgun ilçesinde TMO’nun ‘uzun süreli kiralama ihalesi’  kapsamında kazandığımız 60 bin ton depolama alanı yatırımımız 2017 yılı içinde başlayacak” diye konuştu.  

ASLANDAĞ GROUP’TAN YATIRIMLARI ARTIRMA KARARI
Aslandağ Group Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Aslandağ, 2015 ve 2016 yıllarında yaşanan döviz kurlarındaki hareketliliğin sektörde düşüşe sebep olduğuna değinerek, “Belki hedeflerimiz açısından çok etkilenmedik ama bu gelişmelerin sektörü olumsuz etkilediğini göz ardı edemeyiz. 2016 yılında ve öncesinde oluşmuş olumsuz hava dağıtılamazsa elbette etki ağı daha da yayılacaktır. Siyasi gelişmelere paralel olarak yılın ilk yarısı bitmeden olumlu görüşlerin artacağını ve bunun piyasalara hemen yansıyacağını düşünüyoruz. Sektörümüzde inanılmaz bir potansiyel var” dedi. 
Aslandağ, şöyle devam etti: “Bizler işveren olarak tedirgin değiliz ve korkak davranmıyoruz. Hatta yapılması gereken yatırımlarımızı daha da artırma kararı aldık. Ahşap grubumuz mevcut makine parkurumuza takviyeler yapmaya başladı. Daha kaliteli hizmet için nitelikli personel sayımızı artırıyoruz. Uzun vadede ise Adapazarı’nda kurulacak 40 bin metrekarelik fabrikamız için hafriyat çalışmalarına hız verdik. İnşaat grubumuz ise hem mevcut projelerin hızlandırdı hem de yeni projeler için altyapı çalışmalarına devam ediyor” diye konuştu.

DAGİ’DEN MAĞAZA ATAĞI…
Dagi Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Nedim Koç, “Dagi olarak hem Türkiye’de hem de yurtdışında 84’ten fazla mağazamızla hizmet veriyoruz. 2016’da yüzde 10 civarında bir büyüme gerçekleştirdik. 2017 yılında mağaza sayımızı artırmayı ve yaklaşık 15 oranda büyüme ve pazar payı artışı öngörüyoruz” diyor.
Dagi olarak her zaman yönetilebilir riskleri alarak, markalarına sürekli yatırım yaptıklarına değinen Koç, “Tasarım, üretim ve markalaşma alanlarında inovatif yaklaşımımızı sürekli ve kurum kültürü haline getirmek bizim formülümüzün temelini oluşturuyor. Bu sene 30 yılı aşkın süredir kullandığımız logomuzu modern çizgilerle yeniledik. Dagi’nin daha enerjik, daha genç ve daha yaratıcı yeni imajıyla hedefi; Türkiye’de mağaza sayısını artırıp, Avrupa’da markalaşmak” diye konuşuyor. 
2017 yılında yatırım politikalarımızda bir değişiklik olmayacağına işaret eden Koç, bu yıl olduğu gibi değişen ekonomik koşullarda yatırım fırsatlarını araştırmaya devam edeceklerini sözlerine ekliyor.

BUKA SOFA, 6 YENİ MAĞAZA AÇACAK
Buka Sofa Genel Müdürü Gamze Stöger, bukalemunun renk değiştirme özelliğini tasarladığı ürünlerine yansıtan Buka Sofa’nın 8  milyon Euro’luk bir yatırımla kurulduğunu belirterek, “2016 yılı itibariyle Buka Sofa’nın 69 beyaz yakalı ve 94 mavi yakalı olmak üzere 163 çalışanı bulunuyor. Özelleştirilebilir akıllı çözüm seçenekleriyle öne çıkan Buka Sofa, ilk mağazasını Avcılar’da açtı. Avcılar’da bulunan mağaza 4 katlı olup toplam 900 metrekarelik bir alana sahip” diyor.
2017’de Ankara, Antalya ve İzmir’de kendi mağazalarını açmayı planladıklarını ifade eden Stöger, “Bayilik vererek 6 mağaza daha açmayı planlıyoruz. Ayrıca 2017 yılında yurtdışında da 3 bayilik planlarımız arasında yer alıyor. 
Yurtiçinde ve yurtdışında franchise vermeyi planlıyoruz. Yurtdışında fuarlara katılarak çeşitli firmalarla bağlantı kurduk. Ayrıca bize gelen talepler var. Şu an İran ile franchise anlaşması yaptık. İran’da ilk mağazanın 2017’de açılması planlanıyor. Bununla ilgili görüşmelere devam ediyoruz. Ayrıca Buka Sofa olarak ihracat yapmaya başladık ve satışların bir kısmını ihracat olarak planladık. Şu an görüşmeler yaptığımız öncelikli ülkeler arasında Kıbrıs, Dubai, Suudi Arabistan, İran, Yunanistan, Almanya gibi ülkeler yer alıyor” diye konuşuyor.
Önümüzdeki dönemde iş planları arasında kendi mağazalarının yanı sıra bayilik vererek mağaza açmanın da yer aldığına işaret eden Stöger, “Ayrıca projelerimiz arasında online satış ve proje bazlı satışlar yapmak yer alıyor” şeklinde konuşuyor.   

ANAVARZA BAL’DAN BÜYÜMEYE DEVAM
Anavarza Bal Genel Müdürü Can Sezen, Anavarza Bal olarak kuruldukları günden bu yana istikrarlı bir şekilde büyümelerini devam ettirdiklerini söyleyerek, “2016 yılının ilk 6 ayını değerlendirdiğimizde yüzde 40 civarında bir büyüme gerçekleştirmiş bulunuyoruz. 2017 yılında da yine yaklaşık yüzde 30 oranında büyüme ve pazar payı artışı öngörüyoruz. 2017 yılında yine Türkiye’de ilk defa üretmiş olduğumuz Toz Bal’ın tanıtımına ve satışına ağırlık vereceğiz” diyor. 
2015 yılında Krem Bal’ın yanı sıra Türkiye’de bir ilki gerçekleştirerek Toz Balı sunmaya başladıklarına değinen Sezen, “Ar-Ge çalışmalarına ağırlık vererek ürettiğimiz Toz Bal’ın mamadan gofrete kadar birçok üründe gıda şirketlerinin şeker ihtiyacını karşılamasını sağlayacağız. Bu inovatif yaklaşım ile balın, kek, pasta, bisküvi, bebek maması ve dondurma gibi ürünlerde pratik bir şekilde kullanımının sağlanıp, lezzetli ve sağlıklı gıda ürünleri üretiminin önünü açmayı hedefliyoruz. Şu anda gıda endüstrisinin ilgi gösterdiği Toz Balı, tüketicinin de şeker yerine kahve ve çayında kullanabilmesi yönünde çalışmalar yapıyoruz. 2017 yılında Toz Bal gibi inovatif ürünlerin üretimi var hedefimizde” şeklinde konuşuyor. 

 

 

a

Yukarı