Ana içeriğe atla

aaa

GÜÇLÜ EKONOMİ İÇİN ÜRETEN TÜRKİYE

12.06.2019 - 16:05

TÜM SANAYİCİ İŞADAMLARI DERNEĞİ’NİN (TÜMSİAD), “BÜYÜK TÜRKİYE İÇİN ÜRETMEYE DEVAM” MOTTOSUYLA DÖRDÜNCÜ DEFA GERÇEKLEŞTİRDİĞİ “KOBİLERDE DİJİTALLEŞME VE E-İHRACAT” FORUMU İSTANBUL TİCARET ODASI İŞBİRLİĞİ VE SANAYİ VE TEKNOLOJİ BAKAN YARDIMCISI 
MEHMET FATİH KACIR’IN KATILIMIYLA İSTANBUL’DA GERÇEKLEŞTİ. 

T.C Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Mehmet Fatih Kacır, “İş dünyasında dijitalleşme ve e-ihracat” hakkında önemli açıklamalarda bulundu. Panele katılan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Genel Sektreteri Prof.Dr. Kerem Alkin ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsrafil Kuralay yine dijitalleşme ve e-ihracat konusundaki bilgi ve tecrübelerini KOBİ’ler ile paylaştı.

YENİ VE BÜYÜK TÜRKİYE İÇİN EKONOMİMİZ GÜÇLÜ OLMALI
TÜMSİAD Başkanı Yaşar Doğan, hayata geçirilen bu etkinliğin bir başlangıç olduğunu ve yıl içinde hayata geçecek birçok etkinliğin bir lansmanı olduğunu söyledi. Doğan, “Küresel ölçekte ekonomik daralmanın yaşandığı dünyada ülkemiz bir yandan bağımsızlık mücadelesi verirken, diğer yandan da büyümeye çalışıyor. Yeni ve büyük Türkiye vizyonunu hayata geçirmemiz için ekonomimizin güçlü olması gerektiğini biliyor ve güçlü ekonomi için de üreten iş dünyasının oluşması gerektiğine inanıyoruz. Ekonomimizin önceliklerini tespit etmek ve eylem planlarının oluşturulmasına katkı sağlamak için kamu-üniversite ve özel sektör taraflarındaki paydaşların bir araya getirilmesini çok önemsiyoruz.” dedi. 

2020 HEDEFİ 3 TRİLYON DOLAR
Doğan sözlerini şöyle sürdürdü: “2016 yılı itibarıyla e-ticaret işlemlerinin yüzde 44’ü mobil cihazlardan yapılmaktadır. 2016 yılı itibarıyla 1.6 trilyon dolar seviyesine ulaşmıştır. 2020 yılında ise bu rakamın 3 trilyon doları aşması beklenmektedir. Toplam hacmin yüzde 64’ünün ise gelişmekte olan ülkeler tarafından yapılması öngörülmektedir. E-ticaret sektörüne katılan kullanıcı sayısının Güney Amerika, Afrika, Asya ve Pasifik kıtalarında 1 milyar kişiyi aşmış olması dikkat çekicidir. E-ihracat için gelecekte bu pazarlar ön plana çıkacaktır. Ülke olarak bu öngörüleri dikkatle değerlendirmek ve bu pazarlarda rekabetçi olacak stratejileri oluşturmak durumundayız.” 

“MİLLİ ÜRETİME YÖNELİYORUZ”
Kobilerin dijitalleşmesi ve e-ihracat üzerine önemli mesajlar veren Kacır, “Dijitalleşmenin özü rekabetçi başarıyı hayata geçirmekten geçiyor.’’ dedi. Kacır sözlerini şöyle sürdürdü: ‘’Dijital dönüşümü hangi kaynaklarla gerçekleştirdiğimiz de çok önemli bir konudur. Yerli ve milli yazılım ve donanımlarla mı yoksa farklı kaynaklarla mı? Yerli üretimle yüksek teknoloji ihracatındaki payımızı artırmamız gerekiyor. Milli teknoloji, güçlü teknoloji hedefimiz. Tam bağımsızlığımız için stratejik ürünlerin yerli ve milli olması gerekiyor ve bakanlık olarak bunun için çalışıyoruz. Stratejik ürün geliştirilmesinde savunma sanayi kadar finans, sağlık, enerji sektöründeki kritik ürünlerin yerli olarak üretilmesi de kritik rol oynuyor.’’ 

‘’DİJİTALLEŞME VE E-İHRACAT DEVLET POLİTİKASI OLMALI’’ 
İTO (İstanbul Ticaret Odası) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı İsrafil Kuralay, dijitalleşme ve e-İhracatın devlet politikası olarak yönetilmesi gerektiğinin altını çizdi. ‘’Dijital çağı tehdit olarak görmemeliyiz.’’ diyen Kuralay, ‘’Bu çağ bir nimet ve fırsattır. Yükselen kültürel değerlerimiz ile beraber dijital entegrasyonu tamamlamamız gerekiyor. Ülkemizde bu cevher mevcuttur. Teknolojiye değer katan bizleriz.” diye konuştu.

arf

Yukarı