Ana içeriğe atla

autorola

HEDEFİNİZİ BELİRLEYİN, İLETİŞİM ARACINIZI DOĞRU SEÇİN

19.11.2020 - 16:18

Zikrifikir iletişim ve Danışmanlık Ajans Başkanı Meltem Çeki: “Doğru iletişim için yapmanız gerekenler aslında çok basit. Hedef ve Beklentilerinizi Belirleyin, Net Olun, İletişim Aracınızı Akıllıca Seçin, Herkesi Dâhil Edin, Müşterilerinizi dinleyin ve Empati Kurun. “  

ZikriFikir iletişim Danışmanlık ve reklam ajansının kuruluş hikayesinden bahseder misiniz?

Zikrifikir iletişim, bireysel olarak işin mutfağından başlayarak sektörde 20. yılını devirmiş kurumsal markalarda üst düzey yöneticilik yaparak bilgi ve birikimin sonucunda profesyonellerin bir araya gelerek kurduğu bir şirkettir. Markaların ihtiyaçlarını anlayabilecek, doğru çözüm ortağı arayışında firmalara destek verecek, ajans kafası ile değil de bir pazarlamacı gözüyle müşterinin tam olarak ne istediğini anlayabilen yapıya sahip olacak şekilde sektörde yerini almıştır.

Hangi Sektörlere hitap ediyorsunuz?

Müşterilerimizin %70’ini gıda, %30’unu ise farklı sektörler oluşturuyor. Emlak’tan gıdaya, sağlıktan inşaata kadar birçok köklü firmaya hizmet veriyoruz.

Diğer ajanslardan sizi ayıran özellikler nelerdir?

Zikrifikir olarak ilk tanışma toplantısına gittiğimizde bize genelde söylenen “kendimizi size daha fazla anlatmaya gerek yok, siz zaten yapılması gerekeni biliyorsunuz” oluyor. Yıllarca masanın kurumsal tarafında oturmuş biri olarak markanın taleplerini çok iyi anlayabiliyorsunuz.

Genelde Türkiye de firmalar yıllık pazarlama bütçesi ve iletişim planı üzerinden gitmek isterler. Fakat bütçeyi ve planlamayı doğru yönetemezler. Doğru proje olduğuna inanmadıkça markalar bütçelerini kendilerine saklamayı tercih ederler. Yılsonunda bir de bakmışlar ki ya bütçenin üzerine fazlasıyla çıkılmış, ya da hiçbir iletişim yapılmadan oldukları yerde saymışlardır.

Biz Zikrifikir olarak işte tam bu noktada markalara çözüm ortağı oluyoruz. Sosyal medya, marka danışmanlığı, İnfluencer marketing, Pr ve kreatif ajans hizmetlerini bir arada sağlıyoruz. Ayrı ayrı firmalarla uğraşmaktansa tek bir tonda, tek bir adresten ilerliyoruz. İş yükünüzü üzerinizden alıp, kurumsal pazarlama asistanınız oluyoruz.

Doğru bir sosyal medya yönetimi markalara neler kazandırır?

Sosyal medya yönetimi, günlük ortalama 1 milyar kişinin online olduğu günümüzde iş dünyası için olmazsa olmazıdır. Doğru bir algı yönetimi ile marka/kurumun hedeflerine ulaşması için etkili bir yol sunar. Sosyal medya pazarlaması günümüz itibariyle kişileri bu platformlarda ayrıştırıcı özelliklerine göre farklılık göstermektedir. Modern çağın yeni gücü sosyal medyanın geleneksel mecralardan ayrıldığı noktalar bunlarla sınırlı değildir. Uzun zamandır tek yönlü olarak devam eden iletişim sürecini sil baştan değiştiren sosyal medya, çift yönlü ve hızlı bir ilişki sağlamaktadır. Aktif bir sosyal medya yönetimi; ölçülebilir sonuçlar sunması, daha az maliyetli olmasının yanı sıra, hizmet/ürünün çok daha etkili konumlandırılmasına ve bilinirliğinin artmasına fırsat tanımaktadır.

Markalaşma sürecinde olan firmalara neler önerirsiniz?

Markalaşmak isteyen firmalar öncelikli olarak kurumsal kimliğini, logosunu ve marka patentini başlangıç aşamasında oturtmuş olmalı. Bu süreçte muhakkak profesyonelden destek alınmalı. Markanızın hikayesi, logonuzun rengi ve marka kimliğinde kullandığınız iletişim tonu çok önemli. Sektördeki rakipler, pazar analizi, fiyat yapısı, ve hedef kitlenizi başlangıçta doğru tespit ederseniz farklılaşmanız o kadar kolay olacaktır.

Doğru iletişim için yapmanız gerekenler aslında çok basit. Hedef ve Beklentilerinizi Belirleyin, Net Olun, İletişim Aracınızı Akıllıca Seçin, Herkesi Dâhil Edin, Müşterilerinizi dinleyin ve Empati Kurun.  

autorola

Yukarı