Ana içeriğe atla

itt

İNOVATİF ÇÖZÜMLER...

15.12.2016 - 18:09

Türk Henkel Yapıştırıcı Teknolojileri Başkanı İsmail Akkoçoğlu, “Yapıştırıcı Teknolojileri olarak başarımızın sırrı, müşterilerimize inovatif, teknolojik ve sürdürülebilir katma değeri yüksek çözümler sunmamız” dedi.

Henkel olarak 2016 yılı performansınızı rakamsal verilerle özetler misiniz? Ne oranda büyüdünüz, ne gibi yatırımlara imza attınız?
Henkel dünya genelinde yapıştırıcılar, sızdırmazlık ürünleri ve fonksiyonel kaplamalarıyla lider bir çözüm sağlayıcı ve  dünyanın bir numaralı yapıştırıcı üreticisi konumunda. 
Henkel, 2016 yılının üçüncü çeyreğinde de güçlü ticari performansını sürdürdü.  2016’nın ilk dokuz ayında Henkel global olarak, tüm Henkel iş birimlerinin katkısıyla yüzde 3’lük bir organik büyüme gösterdi ve dünya genelinde satışlarımız 13 milyar 858 milyon Euro’ya yükseldi. Bu çerçevede faaliyet karımız yüzde 6,9 oranında artışla 2 milyar 407 milyon Euro’ya; düzeltilmiş satış karlılığımız ise yüzde 16,4’ten yüzde 17,4’e yükseldi. Yapıştırıcı Teknolojileri iş birimimiz ise üçüncü çeyrekte global olarak yüzde 2,5’lik güçlü bir organik büyüme ile 2 milyar 272 milyon Euro satış gerçekleştirdi ve ilk 9 aydaki 6,7 milyar Euro cirosu ile Henkel’in yaklaşık yüzde 50 cirosunu oluşturmaya ve şirketin toplam performansına olan güçlü katkısını başarı ile sürdürdü.
Yapıştırıcı Teknolojileri olarak başarımızın sırrı, müşterilerimize inovatif, teknolojik ve sürdürülebilir katma değeri yüksek çözümler sunmamız. Bu bağlamda, geçtiğimiz günlerde yeni fabrikamızın temelini Gebze-Dilovası’nda attık. Henkel’in Orta ve Doğu Afrika Bölgesi’ndeki en büyük Endüstriyel Yapıştırıcılar fabrikasının temellerini ülkemizde attık. Yeni üretim tesisimiz, Henkel’in Ortadoğu ve Afrika bölgesindeki en büyük Endüstriyel Yapıştırıcılar fabrikası olacak ve ayrıca üretim proseslerinde Endüstri 4.0 gibi üstün teknolojiyi kullanacak şekilde planlandı. 

‘Büyüme’ ve ‘sürdürülebilirlik’ anlamında ne gibi stratejiler uyguluyorsunuz?
Sürdürülebilirlik bizim için ekonomik başarı, çevre koruma ve sosyal sorumluluk arasındaki dengenin korunması anlamına geliyor. Bunun için sürdürülebilirlik stratejimiz “daha az tüketerek, daha fazlasını başarmak”. Bu konuda 2030 yılına kadar tüm ürün ve üretim süreçlerinde bugün olduğundan üç kat daha verimli olmayı hedefliyoruz. 
Yeni fabrikamız LEED (Leadership in Energy and Environmental Design) sertifikasını hedefleyen yeşil bir bina olarak projelendirildi. İlk etapta 10 bin metrekare solar panel yatırımı yapılarak, enerji ihtiyacının ilk etapta yüzde 30’luk kısmını yenilenebilir enerji yoluyla tedarik edecek. Ayrıca yağmur suyunun toplanarak kullanılmasına imkan sağlayacak altyapı planlandı. Yani “daha az tüketim ile daha fazla değer” yaratmak için herşeyi yapıyoruz ve yapmaya devam edeceğiz.

Teknolojiye ve Ar-Ge’ye yaptığınız yatırımlar hakkında bilgi verir misiniz? Ar-Ge yatırımlarınız bütçenizin ne kadarlık bölümünü kapsıyor?
Henkel için Ar-Ge ve inovasyon son derece önemli ve Ar-Ge çalışmalarını dünyada 13 noktadaki belirli Ar-Ge merkezlerinde yürütüyoruz. Henkel dünya çapında Ar-Ge harcamalarına 478 milyon Euro ayırıyor ve bu rakam satışlarının yüzde 2,6’sını oluşturuyor. Henkel’in Ar-Ge harcamalarının yüzde 63’ü ise Yapıştırıcı Teknolojileri alanında. 

2017 yılına yönelik yatırım hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?
Henkel, Türkiye’de 50 yılı aşkın süredir faaliyet gösteriyor ve piyasanın ihtiyaçları doğrultusunda düzenli kapasiteyi genişletici yatırımlar yapıyoruz. 2017 yılı için önceliğimiz bu fabrikanın hayata geçirilmesi olacak. 

mogul

 

Yukarı