Ana içeriğe atla

itt

SOSYAL ASANSÖR...

15.12.2016 - 16:28

Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi CEO’su Ahmet Zeytinoğlu, “Özellikle İK alanında Sodexo olarak, şirket içinde çeşitlilik ve eşitlik ilkelerine çok önem veriyor ve çalışanlarımız için ‘Sosyal Asansör’ olmayı hedefliyoruz. Çalışanlarımıza çok yoğun eğitim programları uyguluyoruz” diye konuştu.

Holdinginizin 2016 yılı performansını rakamsal verilerle özetler misiniz? Ne oranda büyüdünüz, ne gibi yatırımlara imza attınız?
Yaşadığımız tüm olumsuz gelişmelere rağmen 2016’yı ülkemizin gücüne ve potansiyeline inanarak büyüme planlarımızı sürdürdüğümüz ve yeni yatırımlardan vazgeçmediğimiz bir yıl olarak geride bırakmaya hazırlanıyoruz. Genel konjonktür çerçevesinde değerlendirdiğimizde, 2016’nın özellikle yönetimsel strateji ve kararlı yatırım planlarının daha da önem kazandığı bir yıl olarak dikkat çektiğini söyleyebiliriz. Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi olarak yatırım ve büyüme noktasında 2014 yılında hayata geçirdiğimiz ve son iki yıldır da büyük bir kararlılıkla yönettiğimiz “3 yılda 3 kat büyüme” planımızı, 2016 yılında da ara vermeden sürdürdük. Hedeflerimizdeki bu kararlılık ve doğru strateji ise bize 2015 yılında olduğu gibi 2016 yılında da başarıyı beraberinde getirdi ve ikinci yılın sonunda yüzde 100 büyüme oranına ulaştık. En büyük yatırımımızı ‘İnsan Kaynağı’na yapmaya devam ediyoruz. Geçtiğimiz sene tüm işletme müdürlerimizi 128 saat eğitime tabi tuttuk ve eğitimde başarılı olanları gelecekte daha üst pozisyonlara getirmek üzere belirledik. Aynı zamanda hem içten terfiler ile hem de dışardan istihdamlar ile organizasyonumuzu güçlendirdik ve gelecek yıllara hazır hale getirdik. 

‘Büyüme’ ve ‘sürdürülebilirlik’ anlamında uyguladığınız stratejiler hakkında bilgi verir misiniz?
Sodexo olarak “Bireylerin yaşam kalitesini artırma” misyonumuzla hem çalışanlarımıza hem de hizmet verdiğimiz insanlara gelecek vadeden bir hayat sağlamaya çalışıyoruz. Bu kapsamda ise Sodexo Global’in “The Better Tomorrow Plan” adıyla 2009 yılında hayata geçirdiği; şeffaflık, kurumsal yönetim, çevre, çalışan mutluluğu ve sağlık gibi birçok konuda tutarlı planları esas alan kurumsal sorumluluk yol haritasıyla hareket ediyoruz. Sürdürülebilirlik noktasında da hem çevre, hem de İK alanında yürüttüğümüz projelerin ön plana çıktığını söyleyebiliriz. Özellikle İK alanında Sodexo olarak, şirket içinde çeşitlilik ve eşitlik ilkelerine çok önem veriyor ve çalışanlarımız için “Sosyal Asansör” olmayı hedefliyoruz. Çalışanlarımıza çok yoğun eğitim programları uyguluyoruz. Onları daha yetenekli oldukları alanlara yönlendirerek hem daha çok verim alıyor, hem de çalışan mutluluğunu sağlayabiliyoruz. Ayrıca uyguladığımız bu projelerle, Avrupa Bölgesinin en yüksek çalışan bağlılığı değerlerine sahip olurken, çalışanlarımızın oylarıyla almaya hak kazandığımız 2016 Aon Hewitt “En İyi İşyeri” unvanının da haklı gururunu yaşıyoruz. 
Sodexo olarak “Sorumlu işveren” olmanın yanı sıra; çevre, yerel toplum, beslenme, sağlık ve iyi yaşam noktasında da uyguladığımız stratejilerle sürdürülebilirliğe önem veriyoruz. Dünya çapında üst üste aldığımız ödüllerin bu noktadaki başarımızı ve kararlılığımızı ortaya koyduğunu söyleyebiliriz. Dow Jones Sürdürülebilirlik Endeksi’nde 11 yıldır liderliğimizi korurken, RobecoSAM 2016 Sürdürülebilirlik Yıllığı’nda ise “Endüstri Liderliği” ile birlikte Altın Madalya’nın da sahibi olduk. 

2017 yılına yönelik yatırım hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?
Sodexo Entegre Hizmet Yönetimi olarak 2017 yılında, 2 yıldır istikrarlı bir şekilde sürdürdüğümüz büyümeyi 3’e katlamayı, 1.000 kişiye daha istihdam sağlamayı ve iş dünyasının yükselen trendi haline gelen entegre hizmet yönetimi kalitesini çok daha fazla kurumla tanıştırmayı hedefliyoruz. Türkiye özelinde değerlendirdiğimizde entegre hizmetin sağladığı avantajları fark eden kurumların sayısı her geçen yıl artış gösteriyor. Bu noktada Sodexo Entegre olarak biz de kurum kültürüne ve ihtiyaçlarına özel olarak planladığımız hizmetler bütününü, uzun vadeli iş ortaklıklarıyla sunmayı önemsiyoruz. İhtiyaç duydukları tüm hizmetleri tek bir elden almalarını esas alan ve Hizmet Düzeyi Sözleşmesi (SLA) ile tamamen kuruma özel planladığımız bu hizmetler bütünüyle de iş ortaklarımızın verimliliklerini yüzde 7’ye kadar artırmalarını sağlıyoruz. 

a

Yukarı