Ana içeriğe atla

medya

Teknoloji ve dijitalleşme konusunda sektöre öncü…

09.11.2017 - 11:35

“Dünyada hemen hemen her sektörde Endüstri 4.0 dönüşümü çok hızlı bir şekilde gerçekleşiyor. Türkiye’de teknolojik ilerlemeye öncülük eden sektörlerden biri olan otomotiv sektörü, Endüstri 4.0 konusunda da öncü konumda” diyen Mercedes-Benz Türk Direktörler Kurulu Başkanı Süer Sülün, “Mercedes-Benz Türk olarak Endüstri 4.0 örneklerini her iki fabrikamızda da uygulamaya başladık, ancak otomotiv sektörünün öncülüğünde Türkiye’nin bu alanda kat etmesi gereken biraz daha yol var diyebiliriz” dedi.

Endüstri 4.0 ile sistemlerin artık öğrenebilir ve analiz edebilir bir hale geldiğini belirten Sülün, hatta bu sistemlerin sadece analiz etmekle kalmadığını, aynı zamanda diğer tüm öğrenebilen, analiz edebilen sistemlerle de iletişime geçebildiğinden, böylelikle insanların gözünden kaçabilecek noktalarda veya hesaplanması çok zor olan işlemlerde maksimum verimlilik sağlanabildiğinden bahsetti ve bu sayede şirketlerin kaynak üretkenliğinde ve veriminde çok büyük kazanımlar elde edebildiğini dile getirdi. 
“Endüstri 4.0 artık her sektörü ilgilendiriyor ve etkiliyor. Dolayısıyla bütün şirketlerin teknolojiye ayak uydurabilmeleri için kendi alt yapı sistemlerini Endüstri 4.0’a uyarlamaları gerekiyor” diyen Sülün, “Mercedes-Benz Türk olarak, otobüs üretim alanında RFID (Radyo Frekans Kimliği) etiketleri ile araçlarımızı takip edilebilir hale getirdik. Kamyon üretiminde ise, dijitalleşme sayesinde hem üretim rakamlarımızı, hem de üretim hedeflerimizi mobil cihazlar ile izlenebilir hale getirdik. Buna ek olarak, bir uygulama üzerinden kapasite planlaması yapılırken farklı istasyonlardaki kapasiteleri de görebiliyoruz. Ayrıca 2 yıldan beri Aksaray Kamyon Fabrikamızda, üretim programlarımıza göre yerdeki izleri takip ederek parçaları bir noktadan diğer bir noktaya otomatik taşıyan robotlar çalışıyor.  Bu robotları sadece parça taşımasında değil aynı zamanda üretim hattında da kullanıyoruz” açıklamasını yaptı. 
Bilişim teknolojileri ile endüstriyi bir araya getirmeyi hedefleyen Endüstri 4.0 ile daha az enerji harcayan ve daha düşük maliyetli ürünler elde etmenin amaçlandığı yeni bir çağa girildiğinden bahseden Sülün, “Makine-makine iletişimi temelinde yürümesi planlanan Endüstri 4.0 ile makinelerin birçok insanın yaptığı ve yapacağı görevleri ele alması nihai olarak hedefleniyor. Diğer taraftan Endüstri 4.0 ile hayatımıza giren akıllı yardım sistemleri çalışanların yaratıcı ve katma değeri yüksek faaliyetlere yoğunlaşmasını mümkün kılıyor. Kaçışın olmadığı bu devrime hazırlıklı olmak ve uyum sağlamak marka olarak en büyük amaçlarımızdan biri” dedi.
Son olarak hem Mercedes Benz Türk yönetimi, hem de Daimler AG yönetimi olarak dünyanın dijitalleşme merkezlerini çok yakından takip ettiklerini belirten Sülün, “Bununla birlikte ana şirketimiz Daimler AG, teknoloji ve dijitalleşme konusunda sektöre öncülük ediyor. Berlin’de kendi dijitalleşme firmamızı kurduk ve dijitalleşme ile ilgili önemli tüm partnerler ile iletişim içindeyiz. Biz de Mercedes-Benz Türk olarak, 2018 yılında İstanbul’da bir Sanal Gerçeklik ve Arttırılmış Gerçeklik Yetkinlik Merkezi açmayı planlıyoruz. Bu merkezden Daimler’in tüm otobüs lokasyonlarına hizmet vermeyi hedefliyoruz” diyerek sözlerine son verdi.

rize

 

Yukarı